شنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۴

گوگل سینمایی فارسی شد

روزنامه دنیای اقتصاد2 خرداد صفحه کامپیوترگفتگو از امیر فهیمینسخه چاپی

از اين پس فارسي زبانان مي‌توانند از امكانات گوگل سينمايي به زبان فارسي استفاده كنند. بخش فارسي گوگل در ادامه فارسي‌سازي برنامه‌هاي گوگل، امكان جست‌وجوي فارسي سرويس سينمايي گوگل را براي فارسي زبان فراهم كردند.

گوگل سينمايي Google Movie يكي از جست‌وجوگرهاي اختصاصي گوگل است كه بر مبناي آن مي‌توانيد از كادر جست‌وجوي گوگل به عنوان يك جست‌وجوگر اختصاصي براي فيلم‌هاي سينمايي استفاده كنيد. البته اين صفحات در حال حاضر منحصرا مربوط به شهرهاي آمريكاست. جعفرديل در اين‌باره مي‌گويد: فارسي‌سازي اين سرويس در واقع در اين مرحله براي فارسي زبانان مقيم در اين كشور طراحي و ساخته شده است. به منظور استفاده از اين سيستم فارسي شده اين سرويس صفحه اصلي گوگل خود را به زبان فارسي برگردان كنيد تا صفحه مذكور به صورت فارسي بر روي سيستمتان بارگذاري شود.

براي شروع جست‌وجو در اين سرويس مي‌بايست در كادر جست‌وجو عبارت: Movie را تايپ كنيد و روي دكمه جست‌وجو كليك كنيد. بدين ترتيب صفحه جديدي در اختيار شما قرار خواهد گرفت. در اين صفحه كافيست شما نام شهر مورد نظر خود را كه در آمريكا واقع شده است و يا كد پستي آن شهر را وارد كنيد، بعد از وارد كردن نام شهر يا كدپستي، زمانبندي مربوط به سانس‌هاي اكران فيلم‌هاي مختلف در آن شهر در قسمت نتايج نمايش داده مي‌شود. براي استفاده بهينه‌تر از اين سرويس و جست‌وجو در مورد يك فيلم خاص و به دست آوردن اطلاعات مشخص در مورد آن مي‌توانيد پس از عبارت‌Movie : نام آن فيلم، نام كارگردان و يا نام هنرپيشه آن را وارد كنيد، تا در قسمت نتايج اطلاعات مربوط به آن فيلم نمايش داده شود.ديل در ادامه مي‌گويد: هرچند اين امكان فعلا منحصر به شهرهاي آمريكا مي‌باشد و فارسي‌سازي آن نيز در همان جهت تدوين شده است، اما اين حركت مي‌تواند گامي بلند در جهت گسترش زبان فارسي در بستر اينترنت باشد. ما اميدواريم فارسي زبانان بتوانند از مزيت‌هاي اين فيلم به بهترين نحو استفاده كنند

تمامی سرویس های بی سیم گوگل فارسی شدند

تمامي سرويس‌هاي بي‌سيم گوگل فارسي شدند تيم فارسي ساز صفحات گوگل در ادامه فارسي سازي برنامه‌هاي گوگل تمامي سرويس‌هاي بدون سيم گوگل را به فارسي ترجمه كردند.

اين سرويس‌ها شامل‌Google I-mode Image Search , Mobile Google ,Google J-Sky Search, Google I-mode Search ,Image Search, Google WAP , Google J-Sky Image Search, Google PDA Search و Google WAP Search است.

سخنگوي بخش فارسي گوگل در اين‌باره مي‌گويد: <ما اكنون در حال بهينه‌سازي سرويس‌هاي مذكور هستيم تا براي استفاده در دستگاه و سيستم‌هاي فارسي زبان كاملا آماده شوند. هرچند ممكن است در ابتدا مشكلاتي وجود داشته باشد اما اميدواريم با آزمايش اين سرويس‌ها توسط كاربران و ديده شدن نقاط شعف احتمالي به اصلاح آنها اقدام كنيم.> گفتني است سرويس‌هاي مذكور براي دستگاه و سرويس‌هاي پورتال كاربرد دارد.

براي استفاده از اين سرويس‌ها مي‌توانيد به آدرس http://services.google.com/wireless مراجعه كنيد.

۴ نظر:

Template Operator گفت...

اميرجان سلام
به اين مطلب در خبرچين لينک داده شد.
موفق باشيد

ناشناس گفت...

اينجوري ديگه خيلي عالي ميشه... دم برو بچ گروه فارسي گوگل درد نكنه... ايول دارن... .

ناشناس گفت...

در مورد گوگل خوب خوبه كه فارسي شد. از اينجا هم فهميديم شما به معين راي ميدين؟!! موفق باشي

ناشناس گفت...

سلام عزیز وبلاگ پر محتوا و جالبی داری دنبال سایت برای لینک می گشتم تو اینترنت که به وبلاگ شما بر خوردم دوست دارم لینک شما رو تو وبلاگ خودم بزارم (تبادل لینک داشته باشیم) اگه می شه لینک من رو قرار بده و بعد به من خبر بده کمتر از 12 ساعت لینک شما رو تو وبلاگ بزارم
www.devil.caspianblog.com ID: devil_gach