یکشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۸۴

دممایکروسافت برای اولین بار رقیبش را شکست داد – گوگل در دادگاه شکست خورد

مایکروسافت بالاخره توانست برای یکبار هم شده در برابر گوگل به پیروزی برسد. این پیروزی مهم همان صدور حکم دادگاه به سود این شرکت است. همانطور که پیشتر ذکر شده بود بدنبال استخدام دکتر کای فو لی عضو سابق مایکروسافت توسط گوگل, مایکروسافت شکایتی به دادگاه ایالتی واشنگتن تنظیم کرده بود. در ای صادره دکتر کای فو لی از انجام هرگونه کار مشابه آنچه در مایکروسافت انجام می داده است در گوگل منع شده است.

در خبر منتشر شده سایت CNet می خوانیم :

" بر طبق رای صادر شده دادگاه ایالتی واشنگتن به ریاست قاضی استیون گونزالز آقای لی از کار کردن بر روی پروژه های فناوری های جستجو, استراتژی تجاری, برنامه ریزی و توسعه تمامی امور مربوط به بازار یابی موتور های جستجو در کشور چین و هر نقطه دیگری که پیش از آن آقای لی در آن کار می کرده است منع شده است.

علاوه بر این گوگل و لی از افشای هرگونه اطلاعات پنهانی درباره مسائل تجاری و سایر اطلاعات ارزشمندی که آقای لی در زمان حضور در مایکروسافت بدست آورده است و همچنین تخریب هرگونه سند و داده ای که مربوط به شغل او در مایکروسافت بوده است منع شده است. آنها تنها یکروز فرصت دارند تا هرگونه سند و مدارکی را که لی در طول حضورش در مایکروسافت در اختیار داشته است را به دادگاه تحویل دهد. نکته جالب حکم دادگاه منع شدن آقای لی از تحریک هر یک از اعضای مایکروسافت برای پیوستن به گوگل است.

گونزالز همچنین مایکروسافت را از تخریب اسناد مربوطه منع کرده است و از این شرکت خواسته است تا یک میلیون دلار به دادگاه برای مسائل امنیتی تضمین دهد تا در صورتیکه مشخص شود مایکروسافت در این دادگاه محق نبوده است, به گوگل و لی پرداخت شود.

منبع : InSideGoogle

هیچ نظری موجود نیست: