چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۴

کمک یا استفاده ابزاری از لوگوی نوروزی گوگل


چند روزی است که در یکی از صفحات یک شرکت فروش هاست و دامین در اصفهان، فرمی برای ارسال درخواست قرار لوگوی نوروز به گوگل قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که در مدت کوتاهی این خبر در بین وبلاگ ها پخش شده است و لینک این صفحه شرکت هاست فروش بسیار معروف شده است.حتی سایت های معتبر جام جم ونیمه معتبر آی آر تی ایران هم به این صفحه لینک داده اند و از ایرانیان خواسته اند تا با یک حرکت حماسی گوگل را مجبور به پذیرش قرار دادن این لوگو کنند.اما چند نکته در اینباره :
1- برای ایمیل زدن به گوگل می توان از صفحات مربوط به Google Help Center استفاده کرد و قرار دادن فرم مربوط به ارسال ایمیل در داخل صفحات سایت، ب هیچ وجه دلیل منطقی ندارد و اگر صاحبان این شرکت هاست فروش نیت خیری داشتند می توانستند لینک به فرم موجود در گوگل را در صفحه خود قرار دهند، نه خود فرم را.
2 - متن انگلیسی تنظیم شده دقیقا همان متنی است که پارسال زهرا نوشته بود و به کاربران توصیه کرده برای میل زدن به گوگل و درخواست قرار دادن لوگوی نوروزی آنرا وارد کنند. در هیچ جای این صفحه کذایی به آن اشاره نشده است.
3 - اگر متن انگلیسی را بخوانید، متوجه می شوید، در قسمتی از آن که افزون بر متن آماده زهراست، از گوگل دعوت شده برای دیدن نمونه لگو به صفحه این شرکت مراجعه کند. آخه واقعا یک نفر باید چقدر ... باشد که فکر کند گوگل برای دیدن نمونه به سایت او باید مراجعه کند.
در آخر هم باید بگم که تو رو خدا قبل از احساساتی شدن و خرج اعتبار سایت و وبلاگ خود به پای یک هاست فروش، کمی فکر کردن هم بد نیست. ظاهرا بعضی دوستان همیشه ساده ترین راه رو انتخاب می کنند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

You are very stupid to say this. The reason they are putting it on their page not referring people to google help center is for simplifying.

As for putting the logos on their website, how can they do this without referring google to some page?

Stupid and jealous.

ناشناس گفت...

salam ... kamelan ba shoma movafegham. irani ha 2 moshkel bozorg darand, 1.ehsasiand 2.forsat talab! rasti agar be tabadol link tamayol dari begoo linketo bezaram. movafagh bashi.

ناشناس گفت...

but as far as i can remember, last year nowrooz google logo has been changed to something similar to your offered logo...

ناشناس گفت...

Me 2

امیر گفت...

آقای ادوارد
انگار چشمان شما یه کمی ایراد داره
وین بتا هم نوشته بود که منبع این مطلب وبلاگ کوچه بود. به هر حال قبل از نظر دادن، یه کمی دقت کردن هم بد نیست