سه‌شنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۴

لینکدونی روزانه

آب سرد ژاپني‌ها روي سر وزير خارجه ايران
پرشین پیکسل وبسایتی که پیکسل هایش را میفروشد!
مايكروسافت با اوريگامي مي‌‏آيد
اعتراض طلاب خارجي به تخريب حرم عسكريين(ع)

لوگو و برند Jeeves بازنشسته شدند. آغاز کار ASK

برند و لوگوی Jeeves بعد از 10 سال حضور در اینترنت بازنشسته شده اند. از این پس نام موتور جستجوی ASK Jeeves به نام ASK تغییر می کند و دیگر خبری از چهره احمقانه مرد سبیلوی این موتور جستجو نخواهد بود.
شکل و شمایل این موتور جستجو نیز کمی تغییر کرده است. . البته لوگو، رنگ زمینه و بسیاری از المان های آن مشابه با Jeeves است. تنها تغییر مهم در صفحه اول سایت، قرار گیری یک باکس در سمت راست صفحه است. المان های موجود در این باکس در واقع سرویس های مختلف این موتور جستجو هستند. مثل موتور جستجوی تصویری، جستجوی لوکال، جستجوی آب و هوا و ....
علیرغم پیشرفت های محسوس موتور جستجوی ASK در ماه های اخیر و اضافه شدن امکانات تازه ای مثل MAP به آن و خریدن سایت Bloglines (یکی از مشهور ترین RSS خوان های موجود در وب)، این سایت با اختلاف زیادی در رتبه پنجم موتور های جستجو از لحاظ ترافیک قرار دارد. بنا به خبر روزنامه یو اس ای تودی، میزان استفاده کاربران آمریکایی از 4 موتور های جستجو عمده در ماه دسامبر به شرح زیر بوده است:
گوگل 40 درصد
یاهو 29.5 درصد
MSN 24.3 درصد
AOL 8.5 درصد
رتبه پنجم متعلق به ASK است. البته درصد کاربران اعلام نشده است.
کارشناسان معتقد هستند در صورت روند روبه رشد ASK, این موتور جستجو قادر خواهد بود تا چند ماه آینده میزان ترافیک خود را تا 10 درصد افزایش دهد و جای AOL را بگیرد. رسیدن به یاهو و MSN هم ممکن است تا چند سال آینده امکان پذیر شود. اما تصاحب جایگاه گوگل فقط یک رویا خواهد بود.

منبع : InsideGoogle
مشاهده : موتور جستجوی ASK
مشاهده : توضیحات وبلاگ رسمی ASK در اینباره

لینکدونی روزانه

قرار عمومی وبلاگ نویسان : 19 اسفند
خلاصه تاریخ ایران
عادتهای مفید جوان ماندن
فدراسيون‌ فوتبال: نمى‌گذاريم‌ لوس‌آنجلسى‌ها در جام‌جهانى‌ برنامه‌ اجرا کنند!
زندگی نامه دکتر محمد مصدق
شب بمباران ایران
خالق PHP کارمند ياهوست
نگاهي به از كار افتادن سرويسهاي وبلاگ فارسي
اينجا زندان است؛ بند زنان زندان اوين

دوشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۸۴

اینترنت ملی، اینترنت اسلامی

دكتر صمد مومن بالله ، معاون توسعه مديريت و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات : « با ارايه طرح شبكه اينترنت ملي به دنبال اين هستيم كه اين شبكه در داخل ايجاد شود تا كل اطلاعات درون كشور در همين جا حفظ و ذخيره‌‏سازي شده و كمتر در رفت و آمد با خارج باشد.
اين طرح را در منطقه توسعه دهيم و حتي اگر لازم باشد اين شبكه را يك شبكه اينترنت اسلامي تلقي كنيم تا بتوان به آن افتخار كرد.
ايجاد شبكه اينترنت ملي را حتمي و 100 درصد است. اين انگيزه ايجاد شده است و اميدواريم كه عزم آن جزم شده و كار پيش رود.» ادامه ...
اینترنت ملی من رو یاد شیرینی دانمارکی و گل محمدی می اندازه. موضوعی که در ظاهر فقط یک شوخی لوس به حساب می آد ولی خیلی زود به حقیقت می پیونده. ایکاش اون صد ها میلیارد تومانی که قرار است صرف راه اندازی اینترنت ملی و اسلامی شود، صرف راه اندازی رایگان اینترنت ADSL در سراسر کشور می کردیم. ایکاش کسانی برای وزارت ITC تصمیم می گرفتند که ...

لینکدونی روزانه

نظرات عبدا... باکید در مورد سریال کاملا ضد روزنامه نگاری اش
انفجار بمب دست ساز در فرمانداری دزفول و آبادان
شباهت های چپ دست با یک فیلم هالیوودی
درباره پخش مستند 4 درباره وقایع انقلاب

روز ملی انرژی هسته ای حق مسلم ماست


سال هاست که در کتاب های درسی هرگاه از دکتر مصدق نامی به میان آمده است، جز با بدی و بدنامی نبوده است. در بهترین شرایط ممکن به او لقب کسی را داده اند که براحتی گول انگلیسی ها را خورده است و در قضیه ملی شدن نفت هم، نقش خاصی نداشته اشت، بلکه این دیگران بوده اند که بازیگر اصلی بوده اند. اوایل انقلاب هم نام خیابان پهلوی را به نام او تغییر دادند، اما به زودی به اشتباه خود پی بردند. امروزه نام آن خیابان کهن و دوست داشتنی تهران، با درختانی به قدمت چند نسل، ولی عصر است.
29 اسفند معمولا آخرین روز از سال است. اغلب مدارس و دانشگاه ها از چند روز مانده به نوروز تعطیل می شوند. اکثر ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی هم در دو سه روز آخر سال عملا تعطیل هستند. بنابراین این روز از نظر اداری ارزش چندانی ندارد. اما تعطیلی آن بیشتر به جهت اهمیت تاریخی آن است. همان سالروز ملی شدن صنعت نفت. همان ماده کذایی که چندین دهه است که بودجه این مملکت را تامین می کند.
تعداد تعطیلات رسمی در ایران نسبت به خیلی از کشور ها بیشتر است. همیشه دغدغه دولت و مجلس کاهش تعداد تعطیلات بوده است. همیشه هم دم دست ترین روز برای حذف 29 اسفند بوده است. در کشوری که معمولا راندمان ادارت،مدارس و دانشگاه ها چیزی نزدیک صفر است و همه بر سر و کله هم می زنند تا آخر سر این پول نفت بین شان تقسیم شود. اگر تعداد تعطیلات به صفر هم برسد فرق چندانی نمی کند.
باز هم قرار است تعطیلی 29 اسفند حذف شود. قرار است فراموش کنیم تلاش های دکتر مصدق و اندک یاران وفادارش. آنکه با هزینه شخصی اش به دادگاه لاهه رفت تا از تاراج نفت توسط انگلیسی ها جلوگیری کند. همان ها که دانشجویان و طلاب بسیجی مقابل باغ قلهک شان تظاهرات می کنند و می خواهند آنها را از ایران بیرون کنند. و البته همان ها که برایشان دکتر مصدق دشمن تر از انگلیسی هاست.
مذاکرات با روس ها خوب پیش می رود. بزودی انرژی هسته ای حق مسلم ماست ممکن است در خاک روسیه کبیر ملی شود. از آن به بعد می توان آن روز را در تقویم ها با رنگ قرمز نوشت و تمام 29 اسفند ها را پاک کرد. مثلا تمام نشانه های دیگر دکتر مصدق که پاک شده اند. حالا فقط یک آرامگاه ساده در احمد آباد نشانه مردی است که عمر خویش را به آرمانش گذاشت و در تبعید و بی خبری از این دنیای فانی پرشید.
مشاهده : اعتراض به حذف تعطیلات 29 اسفند و سیزده بدر

شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۴

تاريخ ملي آمريكا در ويدئو هاي گوگل


در طول 70 سال گذشته، سازمان ملي آرشيو آمريكا،‌ وظيفه حفاظت از اسناد ملي اين كشور را بر عهده داشته است. معمولا فيلم اصلي ترين سند ترين تاريخي به حساب مي آيد. زيرا احساسات و عواطف از طريق فيلم بهتر از متون و تصاوير منتقل مي شود.
فورد انسان بر روي كره ماه (در صورت حقيقي بودن اين ماجرا)، شركت آمريكا در جنگ جهاني دوم و نقش اصلي اين كشور در شكست آلمان و متحدانش، جزو مهمترين لحظات تاريخ آمريكا به حساب مي آيد.
گوگل در راستاي گسترش سرويس ويدنويي خود، به سازمان ملي آرشيو آرميا كمك كرده است تا اين فيلم هاي با ارزش تاريخي به آساني در اختيار كاربران اينترنتي قرار گيرد. گوگل از ديروز اين ويدئو ها را به سرويس video.google خود اضافه كرده است. نام اين صفحه nara.html است. كاربران نيز امكان دسترسي به اين فيلم را به صورت رايگان دارند.
مشاهده : آرشيو ملي آمريكا در گوگل
مشاهده : توضيحات وبلاگ رسمي گوگل

جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۸۴

اصلاح مشكل كامنت

تعويض قالب كامنت ها ظاهرا در روز هاي اخير دچار يك مشكل شده بود و كامنت هاي ثبت شده ذخيره نمي شد. فعلا قالب جديد رو برداشتم و شيوه كامنت گذاشتن مثل قبل شده و امكان گذاشتن كامنت ها فراهم شده است. اميدوارم بتونم دليل مشكل رو پيدا كنم و دوباره از قالب جديد استفاده كنم. از دوستاني هم كه كامنت هايشان به خاطر اين مشكل حذف شده بود، عذر خواهي مي كنم.

لينكدوني روزانه

وقتي سردار شهردار مي‌شود
Google Page Creator، صفحه‌ساز گوگل
انتقامجویی از مسلمانان مهاجر ساکن حومه های پاریس

پنجشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۴

لینکدونی روزانه

مرگ بر شیرینی دانمارکی + تحریم شیرینی دانمارکی
افزايش علاقمندي كاربران اينترنت در بريتانيا به تماشاي تصاوير هرزه نگاري كودكان
توضيحاتي درباره توزيع ترافيكي گوگل
مايكروسافت، و فيلترينگ در ايران!

گران ترین دامین های فروخته شده در سال 2005


سایت DNJournal، فهرستی از گران ترین دامین های فروخته شده در وب در سال 2005 را لیست کرده است. این فهرست شامل دامین هایی هستند که به قیمت بیش از 10000 هزار دلار فروخته شده اند.برخی از مشهور ترین دامین ها به قرار زیر است :


Fish.com : $1,020,000
Bills.com : $964,500
Earth.com : $800,000
King.com : $155,000
Paraguay.com : $150,000
Lunch.com : $100,000
Lofts.com : $100,000
EQ.com : $100,000
Blogster.com : $100,000
Downlaod.com : $68,000
Lottery.org : $66,667
Travel.tv : $65,000
Redmond.com : $62,999
Gather.com : $32,500
CollegeGrants.com : $32,439
MySpac.com : $31,600
e-Mails.de : $31,582
Searching.ca : $31,500
NetPassport.com : $22,250
Funds.info : $22,246
Pathology.com : $22,000
Illusions.com : $18,300
ScienceMuseum.com : $18,277
Spod.com : $12,985
China.co.uk : $12,896
StockPilot.com : $12,888
Registro.com : $12,789
BudgetVacations.com : $10,300
NewCars.net : $10,288
eNote.com : $10,000
Capes.com : $10,000

منبع : BlogScopped

حجيم ترين سايت اينترنتي

يكي از روش موجود براي يافتن حجيم ترين سايت اينترنتي استفاده از اپراتور site: موتور جستجوي گوگل است. منظور از حجيم ترين، وب سايتي است كه داراي بيشترين صفحات ايندكس شده در انينترنت است. البته چون ما از جستجوگر گوگل استفاده مي كنيم. فقط تعداد صفحات ايندكس شده در آن منظور مي شوند. براي پيدا كردن تعداد صفحات يك وب سايت كافي است در كارد جستجوي گوگل عبارت site:urlآدرس وب سات مورد نظر را وارد كنيد. البته توجه كنيد url مربوطه را بايد بدون http://www وارد كنيد. البته شايد نتايج بدست آمده از طريق اين اپراتور خيلي هم دقيق نباشد، اما به هر حال نتایج زیر بدست آمده ست.

cnet.com 10,400,000
livejournal.com 16,200,000
com.com 13,700,000
geocities.com 13,900,000
google.com 42,300,000
yahoo.com 91,400,000
wikipedia.org 154,000,000
ebay.com 20,500,000
microsoft.com 35,700,000
apple.com 30,900,000
aol.com 14,900,000
nasda.go.jp 98,500
bbc.co.uk 113,000,000
...
راستي تعداد صفحات ايندكس شده وبلاگ من تا اين لحظه 261 بود. اگر شما حالش رو داريد براي چند سايت و وبلاگ معروف ايراني آمار بگيريد.
منبع : BlogScopped

لینکدونی روزانه

نکند يک «نازی» قهرمان مسلمانان شود!
یک فروم فارسی خوب درباره سیستم عامل لینوکس
راهنمای فارسی سیستم عامل Ubuntu 5.04
لوز وانالتاین

چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۴

کمک یا استفاده ابزاری از لوگوی نوروزی گوگل


چند روزی است که در یکی از صفحات یک شرکت فروش هاست و دامین در اصفهان، فرمی برای ارسال درخواست قرار لوگوی نوروز به گوگل قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که در مدت کوتاهی این خبر در بین وبلاگ ها پخش شده است و لینک این صفحه شرکت هاست فروش بسیار معروف شده است.حتی سایت های معتبر جام جم ونیمه معتبر آی آر تی ایران هم به این صفحه لینک داده اند و از ایرانیان خواسته اند تا با یک حرکت حماسی گوگل را مجبور به پذیرش قرار دادن این لوگو کنند.اما چند نکته در اینباره :
1- برای ایمیل زدن به گوگل می توان از صفحات مربوط به Google Help Center استفاده کرد و قرار دادن فرم مربوط به ارسال ایمیل در داخل صفحات سایت، ب هیچ وجه دلیل منطقی ندارد و اگر صاحبان این شرکت هاست فروش نیت خیری داشتند می توانستند لینک به فرم موجود در گوگل را در صفحه خود قرار دهند، نه خود فرم را.
2 - متن انگلیسی تنظیم شده دقیقا همان متنی است که پارسال زهرا نوشته بود و به کاربران توصیه کرده برای میل زدن به گوگل و درخواست قرار دادن لوگوی نوروزی آنرا وارد کنند. در هیچ جای این صفحه کذایی به آن اشاره نشده است.
3 - اگر متن انگلیسی را بخوانید، متوجه می شوید، در قسمتی از آن که افزون بر متن آماده زهراست، از گوگل دعوت شده برای دیدن نمونه لگو به صفحه این شرکت مراجعه کند. آخه واقعا یک نفر باید چقدر ... باشد که فکر کند گوگل برای دیدن نمونه به سایت او باید مراجعه کند.
در آخر هم باید بگم که تو رو خدا قبل از احساساتی شدن و خرج اعتبار سایت و وبلاگ خود به پای یک هاست فروش، کمی فکر کردن هم بد نیست. ظاهرا بعضی دوستان همیشه ساده ترین راه رو انتخاب می کنند.

لینکدونی روزانه

31 ميليارد ريال براي توليد برنامه تلويزيوني جذاب از زندگي امام خميني(ره)
محمد اصفهانی: بیچاره جام جهانی
مردی خون‌ همسرش‌ را نوشيد
جایزه 10 هزار دلاری برای پیدا کردن نقص‌های ویندوز
واگذاري مدارس به مساجد

سه‌شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۴

چه چیز هایی حق مسلم ماست؟

در اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ماست، هیچ کس شکی ندارد و اصلا غلط می کند شک داشته باشد. اما خوب است در کنار حق هسته ای - که به نظر می رسد ایرانی ها مادر زاد این حق را دارند - حق های مسلم دیگری هم داریم:

فیل ترینگ بدون ضابطه و اشتباه حق مسلم ماست
هوای آلوده و شهر کثیف حق مسلم ماست
داشتن اینترنت کند و گران حق مسلم ماست
ترافیک سنگین اتوبان ها، خیابان ها، کوچه ها و حتی بن بست ها حق مسلم ماست
خرید اتوموبیل ها با چند برابر قیمت تمام شده حق مسلم ماست
حروم شدن دو سال از عمر ما در سربازی حق مسلم ماست
داشتن رتبه اول در تصادفات جاده ای حق مسلم ماست
سفره های خالی از پول نفت حق مسلم ماست
نداشتن رادیو و تلویزیون خصوصی حق مسلم ماست

شما هم کمی فکر کنید. شاید ذهنم برخی از حقوق مسلم غیر مورد دار مان را فراموش کرده باشم. شما آنها را بگویید. اصلا بیایید جو بگیرتمان و در مورد حقوق مسلم مان مسابقه راه بیندازیم. نظر سنجی کنیم و خدای ناکرده کاریکاتور بکشیم.

تعداد تصاویر فلیکر از مرز 100 میلیون گذشت


بنا به اعلام وبلاگ رسمی فلیکر، تعداد تصاویر ذخیره شده توسط کاربران این سایت از مرز 100 میلیون گذشته است. همانطور که می دانید، فلیکر یکی از سایت های زیر مجموعه یاهو است که به کاربرانش امکان ساخت فتوبلاگ رایگان با امکانات فراوان می دهد. امکان گرفتن خروجی جاوااسکریپت از فتوبلاگ ها و نمایش تصاویر در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر وجود دارد. البته همانطور که می دانید فلیکر هم جزو صد ها وب سایت مفیدی است که بر اساس فیل ترینگ احمقانه وزارت ITC فیل تر شده است. گفتنی است فلیکر وارد سومین سال فعالیت خود شده است، اما پیشرفت عمده آن از سال گذشته و پس از پیوستن به یاهو آغاز شده است.
منبع : yahoo.weblogsinc

لینکدونی روزانه

خدانگهدار FrontPage
چاپ اولین کاریکاتور احمدی نژاد در روزنامه های سیاسی ایران
تکنولوژی و آسايش در حمام!
مامور توزیع کمک مالی بوش به ضد انقلاب کیست؟
گنجي بايد 27 روز ديگر آزاد شود
واكنش علی‌آبادی به پوشش نامناسب ورزشكار زن ایرانی
وبلاگ جواد خیابانی !
پرفروش‌ترين نوت‌بوك‌هاي جهان در سال 2005
IIS يا Apache، يك انتخاب
چگونه می‌توانید پوسته جی‌میل خودتان را تغییر دهید
تكنيك هاي پشت پرده Google Earth
تصویری از عزاداری دختران خرم آبادی

دوشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۴

لینکدونی روزانه

تلفن‌ همراه با دوربين ‪ ۱۲‬مگاپيكسل
بزرگترين مركز داده اينترنتي كشور به بهره برداري رسيد
چگونه یک قهوه خوب درست کنیم ؟
برای استاد
استقبال اینترنتی بیشتر از المپیک تورینو نسبت به آتن
پلي استيشن 3 بهار امسال وارد بازار مي‌شود
اعلام رسمی مخالفت «گوگل» با درخواست دولت آمریكا
اندر احوالات این روزهای شبزده!
تلاش اوراکل برای تصاحب MySQL

تقویم رومیزی گوگل

امسال سال سگ چینی است. شروع سال نوی چینی از 29 ژانویه است. در وبلاگ چینی گوگل تصاویری از تقویم رومیزی سال 2006 قرار داده شده است. البته گوگل واقعا پروژه ای به نام تقویم هم دارد که ساب دامین calender.google هم برای آن ثبت شده است. البته فعلا به صفحه اصلی گوگل ریدایرکت می شود. عکس های این تقویم زیبا را ببینید :




منبع : Digital Dispiration

جمعه، بهمن ۲۸، ۱۳۸۴

440 روز كوچه

معمولا سالگرد ها را به خاطر مي آوريم، جشن مي گيريم، سكوت مي كنيم و بعضي وقت ها هم به راحتي رد مي شويم. اما به گمانم سالگشت اينجا در روز هايي بود كه هم خودم و هم اينجا تبديل به به يك بن بست شده بود. حالا 2 هفته اي مي شود كه مي شود كه بازگشته ام و سعي كردم مثل سابق بنويسم. اما فرصتي دست نداد تا كمي درباره خودم و اينجا هم نويسم.
كوچه را 414 روز پيش شروع كردم و هرچه گذشت با جديت بيشتري آنرا دنبال كردم. البته فرصت نوشتن در فارستك در همان روز هاي اول شروع باعث شد تا بيش از پيش وبلاگ برايم مهم شود. وجود اينجا باعث شد تا با افراد بسياري اشنا شوم. آشنايي هايي كه شايد در زندگي روزمره چند سالي طول بكشد تا با اين طيف گسترده از آدم ها اشنا شوي. همين وبلاگ ياعث شد تا چند ماهي هم در صفحه مرحوم كامپيوتر شرق مطلب بنويسم. سپس دو ماهي هم خبرگزاري (سايت خبري) ايتنا رو چرخوندم.
رفتن سر كار باعث شد تا كم كم وبلاگ رو فراموش كنم. چون ديگه واقعا نمي تونستم مثل قبل براي نوشتن وقت بگذارم. اما كم كم با افتادن كار ها رو غلتك به اين نتيجه رسيدم كه مي شه هنوزم وبلاگ نوشت.
براي من مهم ترين برهه فعاليت كوچه به روز هاي انتخابات بر مي گرده و اهميتي كه اينجا به عنوان يكي از وبلاگ هاي فعال پيدا كرده بود. البته نتيجه كار 180 درجه مخالف اوني شد كه مي خواستيم و يك سرخوردگي عجيب تمام وجود اينجا را بردشت و البته فهميدم كه ارزش اينجا براي من مهم تر از اون انتخابات كفتي بوده و نبايد مورد استفاده ابزاري قرار مي گرفته.
در طول چند ماهي كه ننوشتم دوستان عزيز با ايميل، كامنت، آفلاين و اون هايي كه دسترسي داشتن با SMS ابراز لطف كردند و البته خيلي متاسفم كه بسياري از اون ها بخاطر مشغله كاري بي جواب موند.
هميشه تو ذهن اين بود كه يكروز اين وبلاگ يكساله مي شه و براش يك متن مثلا نوستال‍ژيك واري بنويسم و اما اوضاع جوری شد كه اين نوشته به امروز موكول شد. و اينكه اميدوارم اين شروع مجدد كه در واقع دو هفته ازش گذشته، اينبار مستمر باشه. و دست آخر چند نكته :
كامنت ها پس از تاييد منتشر مي شه. يعني بلاگر چند ماهي هست كه اين امكان رو گذاشته و من جديدا ازش استفاده مي كنم.
خبرنامه وبلاگ درست كار مي كنه و مطالب نوشته شده ارسال مي شه. ظاهر مدتي به خاطر بروز يك اشتباه نوشته ها ارسال نمي شده.

لينكدوني روزانه

كارگران اعتصاب‌كننده اتوبوس‌راني تهران، مدافعان واقعي حقوق مسلمانان
جذابيت هاي تهران
پس از دكتر نمك دوست، دكتر مرديها هم اخراج شد
سوبسيد هاي بي هدف
چرا بايد به ايران افتخار كنيم ؟
نوشته اي درباره فيلم حكم
ليست بازيكنان دعوت شده به تيم ملي فوتبال

پنجشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۴

سایر لوگو های مناسبتی گوگل برای المپیک زمستانی تورینو

گوگل در روز های اخیر لوگوی خود به مناسبت المپیک زمستانی تورینو را چند بار تغییر داده است. در یکی از پست های قبلی به آن اشاره کردم. سه لوگوی جدید دیگر را در زیر مشاهده می کنید.

منبع : azgoogle

لینکدونی روزانه

گوگل و بی توجهی به ولنتاین
در آینه ویران شدیم بدست خویش !
موتور جستجوی فارسی کتاب
الهام افروتن در خطر مرگ
کاریکاتور های روزنامه اشپیگل درباره بازیکنان تیم ملی فوتبال
خارجي‌ها به سفارت دانمارک حمله کردند

چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۴

لینکدونی روزانه

ولنتاین و سپندارمذگان

شکلک های گوگل تاک

یکی از کمبود های گوگل تاک نسبت به یاهو مسنجر نداشتن شکلک های مرسوم در مسنجر هاست. این نقص تا حدودی مانع از انتقال احساسات در هنگام چت کردن می شود. این نقص ظاهرا برطرف شده است و امکان فرستادن شکلک ها فراهم شده است. البته هنوز مثل یاهو مسنجر آیکون های آماده ای وجود ندارد, بلکه باید از لیست ارائه شده توسط گوگل با تایپ کارکتر های خاص، شکلک مورد نظر را بفرستید. در وبلاگ رسمی گوگل هم به این موضوع اشاره شده است. عکس زیر نمایی از یکی از این شکلک ها را نشان می دهد.

مشاهده : لیست شکلک های گوگل تاک
پی نوشت : ممکن است این آیکون ها فقط در هنگام چت کردن از محیط جی میل نشان داده شوند. البته در هر دو محیطی که تست کردم درست جواب داد.

دوشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۴

وبلاگ نويسي بعد از آتش زدن يك سفارت


وقتي نوشته اين وبلاگ را خواندم حالم بد شد. از اينكه جوانكي تندرو در وبلاگش از هجوم وحشيانه خود و هم دستانش به سفارت دانمارك نوشته است و از آن بدتر به چنين رفتار غير انساني افتخار كرده است.
اما خوشحال هم هستم كه براي بخشي از مردم اين سرزمين، ولو درصد اندكي، ماهيت افرادي كه اين روز ها براي حمايت از پيامبر مهر و رحمت كاسه داغتر از آش شده اند، بيش از پيش آشكار مي شود. واقعا به كسي كه چنين بي حرمتي به سفارت و پرچم يك كشور ، به عنوان نماد يك ملت، مي كند چه مي توان گفت.
غمگينم براي وبلاگ ها و وب سايت هايي كه در ماه هاي اخير به بهانه هاي نامشخص فيلتر شده اند و آنوقت افرادي كه شنيع ترين اعمال را انجام مي دهند، مي توانند بي هيچ دغدغه اي آزادانه قلم بزنند.
باز هم خوشحالم كه بنياد گرايان ايراني هم كم كم دارند از اينترنت سر در مي آورند و به اين نتيجه مي رسند كه از اين شبكه شيطاني براي رساندن پيام هاي آشوب طلبانه مي توان استفاده كرد.
http://pasokhgooee.persianblog.com/1384_11_pasokhgooee_archive.html#4627014

گوگل بر روی مجله تایم


شماره اخیر نشریه معتبر تایم به گوگل و گزارشی از این شرکت اختصاص دارد. در تصویر روی جلد اشمیت مدیر این شرکت در میانه قرار دارد. بنیان گذاران گوگل, لری و پیج در بالا و پایین تصویر.

مشاهده : گفتگوی خواندنی مجله تایم با مدیر و بنیان گذاران گوگل

لینکدونی روزانه

گزارشی وقیحانه از تسخیر شبانه سفارت دانمارک
سمند شادی
فرافکنی های بازتاب در مورد تابعیت مضاعف رحمان رضایی
شرح كامل خطاهاي مودم از كد 600 تا 800
دست ناشران دانمارکی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کوتاه شد !
شارون را بکش و به بهشت برو
تصویری خندان از رئیس جمهور
ایران فعالیت های هسته ای خود را ادامه دهد و به مذاکرات بین المللی خاتمه می دهد
مقاله ای درباره ممنوعیت موسیقی غربی در ایران

ترس از شیرینی دانمارکی

یکشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۴

افزایش سهم گوگل در صنعت جستجو، سقوط یاهو و MSN

بر اساس پایگاه تحقیقاتی Nielsen//NetRatings، سهم گوگل از جستجو های انجام شده در اینترنت در فاصله زمانی بین دسامبر 2004 تا دسامبر 2005, از 43.1 درصد به 48.8 درصد رسیده است.این در حالیست که دو غول دیگر صنعت جستجو یعنی یاهو و MSN شاهد سقوط درصدی کاربران خود بوده اند.
سهم یاهو از 21.7 درصد به 21.4 درصد رسیده است و MSN با سقوط ناامید کننده 3.1 درصدی از 14 درصد به 10.9 نزول کرده است.
نکته مهم این است تا پیش از دسامبر 2004 MSN دارای موتور جستجوی مستقل خود نبود و از نتایج موتور جستجوی یاهو استفاده می کرد.
بر اساس همین گزارش میزان جستجو های گوگل 75درصد، یاهو 53 و MSN فقط 20 درصد رشد داشته است. میزان عددی جستجو های انجام شده هم به ترتیب 2475895000, 1085918000 و 553476000 بوده است.
منبع : searchenginelowdown

لوگوی گوگل به مناسبت المپیک زمستانی تورینو 2006



لوگوی گوگل به مناسبت افتتاح المپیک زمستانی 2006 تورینو تغییر شکل یافته است. با کلیک بر روی این لوگو به صفحه نتایج
جستجو عبارت «تورینو 2006» منتقل می شوید. در ضمن نکته جالب این است که هنوز بر سر نام این شهر ایتالیایی اختلاف نظر وجود دارد. برخی می گویند تورین و برخی تورینو را درست می دانند.
مشاهده : جستجوی ویدئویی گوگل درباره المپیک تورینو

لینکدونی روزانه

گزارش روزنامه الخلیج درباره احتمال حمله نظامی به ایران

جمعه، بهمن ۲۱، ۱۳۸۴

عاشوراي خيس

بارون تندي مي اومد. از خود مسجد تا امام زاده. مثل هر سال بود. بويژه وقتي با دسته موقع برگشتن وارد مسجد مي شديم. انگار ديوار ها هم به لرزه افتاده بود. فقط نام حسين شنيده مي شد. غذا هم مثل هميشه قيمه بود. براي من هميشه عاشورا معادل بوده با مسجد ونك. فضاي حزن انگيز اون تو آدم رو وادار به فكر كردن مي كنه. اينكه هر چقدر هم بخواهي سنتي فكر نكني و مدرن عمل كني، انگار بايد خودت رو اين روز به دسته بروسني . نام حسين رو فرياد بزني.

لينكدوني روزانه

اعظم طالقانی :راه دولت راه حسینی نیست
نصب وردپرس به صورت لوکال هاست
کلمه عاشق در ISP البرز فيلتر است!
ايران گيگ بجاي قمار باز

پرشين بلاگ هك شد

پرشين بلاگ هك شد. اين خبر جالب تر از اونكه فقط تو سايت هاي خبري IT زرد كار بشه. البته رضا هاشمي در مصاحبه با ايتنا گفته كه هيچ مشكلي نيست مشكل از »ناشي از تلاش براي تغيير DNSهاي دامين» است. طبق گفته او هيچ دستكاري از سوي مهاجمان بر روي اطلاعات كاربران صورت نگرفته. بايد ديد اين مشكل كي حل خواهد شد. به هر حال براي قديمي ترين و بزرگترين سرويس وبلاگ فارسي كه ادعاي داشتن بزرگترين پورتال فارسي رو هم داره، خيلي بده كه به اين شكل تحقير آميز از دسترسي خارج شه.

چهارشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۴

وقتي همه چيز از سفارت شروع مي شود

26 سال پيش دانشجويان پيرو خط امام از ديوار هاي سفارت آمريكا بالا رفتند. پرچم آتش زدند. ديپلمات ها و كارمندان را به گروگان گرفتند. رابطه ايران و آمريكا قطع شد. دولت مهندس بازرگان كنار گذاشته شد. خيلي ها معتقد هستند آن اتفاق در شكل گيري ماجرا هايي كه در اين 26 ساله بر اين كشور آمد تاثير مهمي داشته است. از همه مهم تر جنگي 8 ساله. روز هاي سخت تحريم. روز هاي خودنمايي كوپن. آژير قرمز. بمب هايي كه بر شهر ريخته مي شد. جواناني كه براي شكست دادن دشمن درس و دانشگاه را ول مي كردند و كفن هايشان نزد مادرشان باز مي گشت.
9 سال پيش سعي كرديم كينه هايمان را فراموش كنيم. خوش بين باشيم. به اميد اينكه بالاخره همه چيز درست مي شود، پاي صندوق ها رفتيم. همه چيز خوب پيش مي رفت. انگار جهانيان جور ديگري با ما برخورد مي كردند. پرچم دار گفتگوي تمدن ها شده بوديم. قرار بود ديگري شعار مرگ بر ندهيم. قرار بود به جاي پرچم آتش زدن منادي صلح باشيم.جايي كه خانه ملت مي نامندش نيز به آساني فتح شد. سرمست بوديم از اين پيروزي ها و چه خام بوديم كه فكر مي كرديم، اندكي صبر سحر نزديك است.
اما اشتباه كرده بوديم در اينجا همه چيز با خواست من و تو جلو نمي رود. ورق برگشت. خانه ملت كه قرار بود راس امورمان باشد، ناديده گرفته شد. بعد ها برايمان مشخص كردند كه اعضاي اين خانه حتي صلاحيت حضور هم ندارند. آنكه 9 سال پيش اميد اول مان بود و آمده بود تا جهان را تغيير دهد، خودش تغيير كرد. كم كم داشتيم به عقب گرد كامل نزديك مي شديم.
تمامي اميد هايمان را به جانشين او بستيم. فكر كرديم مردم را خوب مي شناسيم. گمان كرديم براي آنها انسانيت هنوز مهم ترين چيز است. رو دست خورديم. براي آنها ماهي 50 هزار تومان صوري مهم تر بود. آنها عادت كرده بود اند به اينكه فكر نكنند. آنها از گرسنگي كارد به استخوانشان رسيده بود. دوست داشتند زود تر پول نفت 60 دلاري به سفره هايشان بيايد. برايشان همه ديگر مهم نبود ممكن است مسموم شوند.
باز هم همه چيز از دست رفت. سعي كرديم ما هم مثل بقيه به هيچ چيز فكر نكنيم. دلخوش بمانيم به واژه دستمالي شده عدالت. اما كم همه چيز مثل 26 سال قبل شد. جهان شروع به تهديد مان كرد. ما هم مدعي شديم مي توانيم نقاطي از نقشه را دوست نداريم محو خواهيم كرد. البته نگفتيم قرار است دشمنانمان را با چه چيزي نابود كنيم.
چاپ چند كاريكاتور كافي بود تا تنمان به لرزه بيفتد از عاقبت كار. باز هم عده اي انقلابي شدند. مثل هميشه دم دست ترين چيز سفارت است.حس نوستالژيك مان گل كرد. به سمت سفارت ها رفتيم. ديوار ها براي فتح خيلي كوتاه بودند. از آنها بالا رفتيم. كبريت ها را درآورديم. پرچم هاي شان را آتش زديم. خودشان را آتش زديم. خشم از سر و روي مان مي بارد. انگار فراموش كرده ايم براي دفاع از پيامير مهم و رحمت آمده ايم.
ياز هم ياد آژير هاي قرمز افتاده ايم. لعنت به اين خاطرات تلخ.

شنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۸۴

تبلبغات متنی گوگل بر روی ...

تبلیغات متنی گوگل پس از نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو و وبلاگ های عضو سرویس Adsence، در اکانت های جی میل نیز ظاهر شدند. حتی گفته می شود قرار است این تبلیغات در سایت های دیگر وابسته به گوگل از جمله اورکات نیز قرار گیرند.
در آینده نزدیک ممکن است این آگهی های متنی در روزنامه ها و تلویزیون ها نیز دیده شوند.
به هر حال رویا پردازی ما امکان قرار گرفتن این تبلیغات را بر روی هر چیزی میسر می سازد. مانند تصاویز زیر :

لینکدونی روزانه

عکس های ماندگار کاوه گلستان از روز های انقلاب
مبارک است ! پرونده اتمی ایران به شورای امنیت می رود
تصاویر مراسم جشن سده زرتشتیان
ویدئوی گزارش کریستن امانپور از وضعیت ایران
از خودتان عکس نگیرید
پرداخت عوارض خودرو بصورت الکترونيکي

پنجشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۴

آغاز شمارش معكوس براي انتشار ويروس مخرب Nyxem


شركت هاي توليد كننده نرم افزار هاي آنتي ويروس، به كاربران خود هشدار داده اند تا قبل از سوم فوريه حتما دستگاه هاي خود را يكبار اسكن كنند. در اين روز ويروس فوق مخرب Nyxem شروع به انتشار خواهد كرد و در صورت آلوده كردن كامپيوتري، بسياري از فابل هاي موجود در آن را بطور خودكار حذف خواهد كرد.
اين ويروس خطرناك به نام هاي ديگري از جمله Blackmal, MyWife, Kama Sutra, Grew و CME-24 نيز ناميده مي شود. اين ويروس اغلب از طريق ملحقات ايميل هاي كاذب پورنو گرافي منتشر مي شود. اين ويروس تا روز سوم هر ماه صبر مي كند و سپس عمليت تخريب خود را آغاز مي كند.
اين ويروس فايل ها با پسوند هاي DMP, DOC, XLS, MDB, MDE, PDF, PPS, PPT, PSD, RAR و ZIP دستگاه هاي آلوده شده را حذف مي كند. استفاده از برنامه هاي رايگان موجود در دو پايگاه زير، راه حل خوبي براي مقابله با اين ويروس فوق مخرب است.
دانلود : Grisoft AVG
دانلود : AntiVir
منبع
: Neowin

لینکدونی روزانه

تام کروز غیرتی
متن پيش‌نويس قطعنامه شديداللحن اروپا عليه ايران
نسخه آزمایشی مروگر اينترنت اكسپلورر 7 بر روی سايت مايكروسافت ارائه شد
کامل‌ترین لیست مقالات فارسی در مورد سیستم مووبل‌تایپ

چهارشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۸۴

لوگويي براي اعتراض به همراهي گوگل با چين در سانسور اينترنت



در روز هاي اخير همكاري گوگل با دولت چين در امر فيلتر كردن نتايج جستجو هاي خود براي كاربران چيني يكي از مهم ترين مباحث پيگيري شده در وبلاگ ها و وب سايت هاي غير فارسي بوده است. علني شدن همكاري گوگل با چيني ها موجب اعتراض بسياري از كاربران شده است. حتي در سرويس بلاگر، وبلاگي براي اعتراض به سياست هاي گوگل راه اندازي شده است.

لوگو بالا يك لوگوي رسمي گوگل نيست، بلكه لوگويي براي اعتراض به گوگل است. البته حقيقتا طراحي آن بسيار زيبا انجام شده و بسيار گول زننده مي نمايد. راستي براي اعتراض به فيل ترينگ و سانسور وحشتناك اينترنت در ايران چه لوگويي مناسب است ؟

منبع : googling.phpmagazine

لینکدونی روزانه

اعلام اسامی نامزد های اسکار
چای احمد غیر بهداشتی است
بالانس زدن سر کلاس ریاضی 2

افزایش 86 درصدی درآمد گوگل در سه ماهه پایانی سال 2005


بنا به اعلام گوگل، درآمد سه ماهه پایانی سال 2005 این شرکت - منتهی به 31 دسامبر - بالغ بر 1.919 میلیارد دلار بوده است. این رقم نسبت به درآمد این شرکت در همین بازه زمانی در سال 2004 86 درصد رشد داشته است. افزایش درآمد نسبت به سه ماهه سوم سال جاری نیز 22 درصد بوده است.
درآمد سرویس تبلیغات متنی گوگل Google Adsence 799 میلیون دلار بوده است. این مبلغ 42 درصد کل می باشد. این رقم نسبت به درآمد سه ماهه سوم این سرویس 18 درصد رشد داشته است. 38 درصد این مبلغ از طریق وبلاگ و وب سایت های آمریکایی عضو این سرویس بدست آمده است. این رقم در سه ماهه پایانی سال قبل 35 درصد بوده است.
منبع : BlogScopped