جمعه، فروردین ۰۶، ۱۳۸۹

سوئد برترین کشور دنیا از لحاظ آمادگی ICT

بنا به گزارش منتشر شده توسط World Economic Forum که با همکاری چندین سازمان و موسسه معتبر دیگر منتشر شده است, در سال 2009-2010 کشور سوئد در راس جدول بهترین کشور های دنیا از لحاظ آمادگی ICT قرار دارد.
ICT به معنای تمام دستگاهها، فرآيندها، نظامها و سيستم كامپيوتري (كامپيوتري و نيروي انساني) كه براي فراهم كردن و پشتيباني سيستم‌هاي اطلاعاتي يك موسسه براي ارتباطات با مشتري‌ها و فروشنده مورد استفاده قرار مي‌گيرد, است.
در این فهرست سنگاپور در رده دوم و دانمارک در رده سوم قرار دارند. این در حالیست در سه سال گذشته دانمارک در رده اول قرار داشته است. سوئیس در رده چهارم است. آمریکا در رده پنجم قرار دارد.
موفق ترین کشور ها از لحاظ آمادگی ICT, کشور های حوزه اسکاندیناوی هستند. زیرا به غیر از سوند و دانمارک, دو کشور دیگر این حوزه یعنی فنلاند و نروژ هم در رده های ششم و دهم قرار دارند.
آمریکا در سال 2005, در رده اول این فهرست قرار داشت. البته از لحاظ کاربرد اطلاعات در تجارت, آمریکا در رده چهارم و از لحاظ کاربرد فناوری اطلاعات در دولت هم در رده اول قرار دارد.
رتبه پنجم آمریکا به دلیل ضعف در برخی حوزه هاست. مثلا در حوزه نرخ نفوذ موبایل در رده نازل 72 ام و از لحاظ دسترسی به اینترنت پرسرعت در رده 22 ام قرار دارد.


چین و هند
این رده بندی بین 133 کشور دنیا انجام شده است که البته ایران در این رتبه بندی محسوب نشده است. مثلا چین که در سال 2002 در بین 74 کشور دنیا, 64 بوده است, حالا با چهش خوب به رتبه 37 از 133 کشور رسیده است. هند هم با پیشرفت بسیار خوبی به بده 43 ام رسیده است.

منبع: World Economic Forum
رتبه بندی کامل 133 کشور دنیا

هیچ نظری موجود نیست: