یکشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۴

نسخه جدید آفیس و مشکل مایکروسافت برای نامگذاری


مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید نرم افزار Office خود را در اوایل سال 2006 و قبل از انتشار ویندوز ویستا وارد بازار کند. اما نام این سری از آفیس هنوز مشخص نشده است. در حال حاضر این نرم افزار با عنوان Office 12 شناخته می شود و نسخه بتای آن با همین نام منتشر خواهد شد, ولی نسخه اصلی آن به احتمال بسیار زیاد با این عنوان عرضه نخواهد شد. اما به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد آنرا با نام تجاری آفیس ویستا منتشر کند. این شیوه نامگذاری پیش از این در مورد آفیس XP نیز بکار رفته است.
اما خیلی ها معتقد هستند چنین شیوه نامگذاری دارای اشکال بوده است. زیرا بکار بردن عنوان XP برای آفیس قبلی به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسیده است و بیشتر گیج کننده بوده است, زیرا مثلا مختص استفاده در ویندوز XP نبوده است و هنوز هم مشخص نیست زمان انتشار آن قبل یا بعد از آفیس 2003 بوده است. انتخاب عنوان ویستا برای آفیس جدید هم دارای همان اشکال قبلی است و اگر مایکروسافت به همان شیوه نامگذاری بر حسب سال برگردد شاید نامگذاری درست تری انجام داده باشد.

منبع : InSideMicroSoft

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ماشالله شمام از هر دری می نویسی: ) ... به آفیس بگو اِستُپ چون ما هنوز با آفیس 2003 ش هم خیلی کار نکردیم ! ( یه کامنت هم برای پست "خبرچین" تون گذاشتم، اگه زحمت (کشیدید و خوندینش که اجرت با آقا