چهارشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۴

کمی درباره تاریخچه گوگل, بنیان گذارانش و کامپیوتر هایشان

درباره ماهیت اصلی گوگل باید گفت که این وب سایت پروژه دانشگاهی دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد به نام لری پیج و سرجی برین بوده است. چند روز پیش نیز سالگرد هفتمین روز آغاز بکار این سایت بود.

زمانی که گوگل آغاز بکار کرد تعداد صفحات ایندکس شده در این موتور جستجو تنها 25 میلیون صفحه بود. این رقم در طی سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و به نزدیک 20 میلیارد صفحه رسیده است.

در زمانی که لری و سرجی مشغول کدنویسی گوگل و راه اندازی موتور جستجوی خود بودند از سخت افزار های شرکت IBM, Intel و Sun استفاده می کردند. سیستم عامل مورد استفاده آنها Linux, محیط کاری شان GNU بود و از زبان Python برای کدنویسی گوگل استفاده می کردند.

اما شاید جالب تر از همه برای شما این باشد که بدانید آنها برای راه اندازی سرور سایت گوگل از چه کامپیوتر و قطعاتی استفاده می کردند. این ماجرا مربوط به سال 1998 است. مشخصات کامپیوتر سرور آنها به شرح زیر است :

پردازنده Dual پنتیوم II 300 مگا هرتز, حافظه RAM 521 مگا بایت, و 9 هارد دیسک 9 گیگا بایتی. تصویر این کامپیوتر ها را می توانید در عکس زیر ببینید :

سرور F50 IBM RS6000 با سخت افزار بالا سازگار شده بود.

در عکس زیر هم می توانید 3 هارد دیسک 9 گیگا بایتی در سمت چپ و 6 هارد دیسک 4 گیگا بایتی را در سمت راست ببینید.

5 کیبورد هم در این بین وجود داشته است. 4 تا برای هر یک از دست های 2 بنیان گذار و یک کیبورد هم برای مواقع ضروری.

و سرنوشت روزگار هم موجب شده است تا گوگلی که حافظه جانبی دستگاه هایش روزی حتی کمتر از 10 گیگا بایت بوده است تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری جهان شود. اما همه ما مطمئن هستیم که این شرد روز به روز وسیع تر و گسترده تر خواهد شد.

منبع : http://www.sapiensbryan.com

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز به نوشته شما در بلاگ نیوز لینک داده شد...لطفآ شما هم با قرار دادن لینک و یا لوگوی بلاگ نیوز و معرفی آن به دیگران در پویا تر شدن این وب سایت سهیم باشید...با تشکر.

مهرداد گفت...

خیلی جالب بود
ایول