شنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۵

خلاص شدن از شر پیغام های ریبوت ویندوز در هنگام آپدیت شدن

یکی از اعصاب خورد کن ترین پیغام های ویندوز، پیغامی است که پس از آپدیت شدن خودکار ویندوز نشان داده می شود. این پیغام که شکل آن را در زیر می بنید و حتما به آن برخورد کرده اید، از کاربر می خواهد که کامپیوتر خود را restart کند. این پیغام دارای دو گزینه است. Restart Now به یکباره ویندوز را ریبوت می کند، اما گزینه بعدی Restart Later کارکرد نادرستی دارد. بجای اینکه ریبوت کردن سیستم را به کاربر بسپارد، هر 10 دقیقه یکبار دوباره همان پیغام را به کاربر نشان می دهد.

بنابراین بخواهید برای مدت طولانی مثلا 6 ساعت با کامپیوتر کار کنید و امکان ریبوت کردن آن را هم ندارید، مجبور هستید آن پیغام مسخره را 36 بار ببینید و هر دفعه گزینه Restart Later را بزنید. برای رفع این مشکل (حذف این پیغام و یا افزایش فاصله زمانی پیغام ها) می توانید عملیات زیر را انجام دهید:
Start / Run / gpedit.msc / Local Computer Policy / Computer Configuration / Administrative Templates / Windows Components / Windows Update / Re-prompt for restart with scheduled installations
اگر گزینه disable را انتخاب کنید، دیگر این پیام را نخواهید و اگر enable را انتخاب کنید می توایند فاصله زمانی بین نمایش پیغام را از 10 دقیقه افزایش دهید. مثل 720 بگذارید تا در هنگام کار کردن طولانی مدت دیگر چنین پیغامی را نبینید.
منبع: downloadsquad

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خيلي ممنون! كارمو راه انداختي. اگه بتوني وبلاگتو روي كامپيوتر تمركز بدي و از سياست دورشي خيلي بهتره