دوشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۸۳

گوگل و فایر فاکس

اینروز ها خبر استخدام بن گوجر, یکی از کارمندان و برنامه نویسان رده بالای شرکت موزیلا و همچنین برنامه نویس اصلی مرورگر فایر فاکس, توسط گوگل موجب شده است تا بازار شایعات ارائه مرورگر اختصاصی گوگل داغتر از روز های قبل شود.

علیرغم حجم وسیعی از شواهد مفصل نظیر ثبت دامین Gbrowser.com و یا سازمان دهی رویداد های برنامه نویسی کد باز, گوگل تا به حال صریحا و بطور مکرر وجود هرگونه برنامه ای از سوی این شرکت برای تولید سیستم عامل یا مرورگر اختصاصی خود را تکذیب کرده است. بر مبنای سخنان استیون لنگدون سخنگوی گوگل, این شرکت تنها در صدد تهیه و نوشتن برنامه هایی است که موجب افزایش کارآیی مرورگر ها می شود. برنامه هایی نظیر : گوگل تولبار و جستجوگر رومیزی گوگل.

گوجر اعلام کرده است با وجود پیوستنش به گوگل, همچنان بر روی مرورگر محبوب فایر فاکس که دستپخت فعالیت 18 ماهه او و دوستانش در شرکت موزیلا است کار خواهد کرد و سعی می کند تا آپگرید ها و بروز رسانی های لازم برای بهبود کیفیت این مرورگر را با جدیت پیگیری کند. گوگل به گوجر اجازه می دهد تا نیمه از زمان کاری خود را همچنان در موزیلا سپری کند. در یکی از پست های وبلاگ اختصاصی موزیلا با نام Mozillazine Blog, گوجر به بیان شرایط کاری جدیدش در گوگل پرداخته است و علاوه بر آن تاکید کرده است که نقش سابق خود در تیم برنامه نویسی فایر فاکس را نیز حفظ خواهد کرد. بخشی از صحبت های گوجر در وبلاگ موزیلا به شرح زیر است :

« از روز 10 ام ژانویه سال 2005 منبع درآمد و حقوق من از شرکت موزیلا به شرکت گوگل در منطقه کوهستانی در کالیفرنیا تغییر یافت. نقش من در پروژه موزیلا و فایر فاکس همچنان به همان میزان سابق دست نخورده باقی خواهد ماند. همچنان که در بالا توضیح دادم من کار های مشابه بیشتری نظیر ارائه موفق نسخه های 1.1, 1.5 و 2.0 مرورگر فایر فاکس را با جدیت دنبال خواهم کرد. زمان کاری من همچنان بطور کامل به تلاش برای بهبود عملکرد فایر فاکس, پلت فرم موزیلا و در کل بحث مرور گر ها اختصاص خواهد داشت. »

فایر فاکس به سرعت در حال تبدیل به انتخاب مرورگر اول حرفه ای های دنیای اینترنت می شود. کسانی که پیشرفت و توسعه نرم افزار های کد باز را مورد تحسین قرار می دهند. در طول 6 ماه گذشته میلیون ها نفر از کاربران وب به سمت استفاده از مرورگر فایر فاکس کشیده شده اند و بدین ترتیب اینترنت اکسپلورر, مرورگر مشهور مایکروسافت بطور غیر منتظره ای بخش عمده ای از سهم خود در این بازار را با مهاجرت مشتریانش به سوی فایر فاکس از دست داده است.

موزیلا و گوگل ارتباطات زیادی با یکدیگر دارند. هر دوی آنها شهرت فراوان خود را مدیون تبلیغات کلامی تحسین آمیز از سوی کاربرانی هستند که از عملکرد این دو شرکت کاملا رضایت دارند. در طول تاریخ اینترنت تاکنون تنها یکبار شاهد چنین مهاجرت وسیع کاربران از یک نرم افزار و یا سایت به نرم افزار و سایت دیگری بوده ایم. آن مهاجرت هم از قضا مربوط به 4 سال پیش و زمان ظهور گوگل است. گوگل و موزیلا هر دویشان مایکروسافت را بزرگترین رقیب خود می دانند و در سوی دیگر مایکروسافت نیز نگاه بسیار ویژه ای به تحولات دو شرکت مذکور دارد.

موزیلا و گوگل دارای نسلی مشابه از مهندسان جوان و باهوش است که دارای طرز تفکر متفاوتی نسبت به دیدگاه های معمول و سنتی اقتصاد هستند. هر دوی آنها به دنبال ساختن " فناوری سرکش " هستند که منتج به تولید محصولاتی شود که دگرگونی عظیمی در نحوه استفاده مردم از اینترنت ایجاد خواهد کرد. در پایان باید گفت که, اعضای گوگل و موزیلا بر این باورند که عملکرد آنها موجب می شود تا اینترنت و وب تبدیل به مکان و فضای بهتری برای استفاده همگان می شود. بنابراین می توان گفت نه تنها همکاری این دو شرکت کاملا در راستای اهداف یکسانی است بلکه حتی اتحاد و ادغام این دو شرکت نیز کاملا روشن و بدیهی به نظر می رسد.

منبع : وب پرو نیوز

نویسنده : جیم هجر

شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۳

حقایق بدرد نخور - قسمت دوم

1. بیش از 98 درصد مردگان ژاپنی سوزانده می شوند.

2. تنها حدود یک درصد از باکتری های موجود در انسان تولید بیماری می کنند.

3. شیر بز بیشتز از شیر گاو در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

4. پروانه اصلا معده ای برای هضم غذا ندارد.

5. دیکته و طرز نوشتن 315 لغت در دیکشنری ویستر در سال 1996 غلط بود.

6. تعداد نوزادان پسر به دنیا آمده در طول روز بیشتز از تعداد دختران است و تعداد دختران به دنیا آمده در شی بیش از پسران است.

7. در سال 1952 آلبرت انیشتن پیشنهاد پذیرش ریاست جمهوری اسرائیل را نپذیرفت.

8. کودکان در روز تقریبا 400 مرتبه می خندند, اما بزرگسالان در همین مدت تقریبا 15 بار می خندند.

9. نوعی مرغ پرنده به نام مرغ مگس خوار قادر به راه رفتن نیست و فقط می تواند بپرد.

10. خطوط هوایی امریکا با حذف یک زیتون از سالاد های برنامه غذایی پرواز های فرست کلاس خود نزدیک به 40000 دلار صرفه جویی کردند.

11. تعداد خودرو های رولزرویس های موجود به ازای هر نفر در هنگ کنگ بیشتر از هر جایی در دنیا است.

12. نزدیک به 40 درصد زنان تا به حال به طرف مردان لنگه کفش پرت کرده اند.

13. در شهر نیویورک سالیانه تقریبا 1600 نفر توسط انسان های دیگر با دندان گاز گرفته می شوند.

14. سایت Business.com دارای گرانترین دامین فروخته شده در جهان است. این دامین به مبلغ 7.5 میلیون دلار به صاحبان فعلی این سایت فروخته شده است.

15. جمعیت جهان از سال 1950 تا به حال بیش از دو برابر شده است.

16. گربه های خانگی از بوی لیمو و سایر مرکبات متنفرند.

17. هر کسی ترجیح می دهد مورد حمله یک گاو قرار بگیرد تا یک کوسه.

18. فضانوردان هنگامی که در فضا هستند قد شان بلند تر می شود.

19. افرادی که در حال گقتن دروغ به شما هستند معمولا به سمت بالای یا سمت چپ خوشان نگاه می کنند.

20. ماری کوری که به علت کشف عنصر رادیوم برنده جایزه نوبل شده بود, چند سال بعد به علت مسمویت از تشتعات رادیو اکتیوته آن درگذشت.

21. مطالعات پزشکی نشان می دهد که افراد باهوش تر دارای عناصر روی و مس بیشتری در جنس مو های خود هستند.

22. بعضی از گونه های حلزون به مدت سه سال به خواب فرو می روند.

23. آدولف هیتلر تنها یک بیضه داشته است.

24. آیزاک آسیموف تنها نویسنده ایست که در تمامی موضوعات دهگانه کتاب نوشته است.

25. 55.2 درصد امریکایی ها به دیگران اجازه می دهند هنگامی که آنها در حال استفاده از توالت هستند وارد حمام شوند.

26. در ژاپن باستان مسابقه ای برگزار می شده است تا بفهمند چه کسی می تواند قویترین و صدا دار ترین صدا را از بدن خود خارج کند.

27. اگر شما توسط یک مار سمی نیش زده شوید و هیچ کمک پزشکی هم به شما نرسد باز هم حدود 50 درصد شانس زنده ماندن دارید.

28. در قرون وسطی در ژاپن وقتی دو نجیب زاده می خواستند تعهد خود بر قول و قرارشان را نشان می دهند روی همدیگر ادرار می کردند و سپس مسیر ادرار خود را بطور مورب درست می کردند.

29. نوزادان متولد شده از آدم های بسیار کوتاه قد یا آدم کوتوله ها معمولا دارای قد و اندازه استاندارد و معمولی هستند.

30. درآمد اولین سه خانواده ثروتمند در جهان بیش ازدرآمد 48 کشور فقیر اول دنیاست.

31. وزن زبان یک نهنگ آبی بیشتر از وزن یک فیل جوان است.

32. 95 درصد وزن بدن ستاره دریایی را آب تشکیل می دهد.

33. 29 درصد مردم امریکا قبول دارند که تا به حال از روی عمد جنسی را یک فروشگاه دزدیده اند.

34. اسکناس های 5, 10, 20, 50 دلاری استرالیا از پلاستیک درست شده اند.

35. در هر ساعت بیش از 61000 پرواز (اعم از نظامی, مسافرتی, باربری و ...) در امریکا صورت می گیرد.


سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۳

درباره تاریخچه منچ


بازي ساده، سرگرم كننده و گروهي «منچ» ۹۰ ساله شد. ۹۰ سال پيش، يعني در سال ۱۹۱۴ ميلادي، يكي از اهالي شهر مونيخ آلمان به نام يوزف فريدريش اشميت، نوعي بازي دسته جمعي اختراع كرد. اين بازي را امروزه همه ما مي شناسيم. اين بازي در كشور ما به نام «منچ» مشهور شده، اما نام اصلي اش اين بوده است: «آدم! عصباني نشو!» (! argere Dich nicht! Mensch)بازي، ابتدا چندان مورد استقبال عموم قرار نگرفت و كسي آن را نخريد به اين ترتيب سازنده آن مجبور شد، سه هزار تا از آن را در جنگ جهاني اول به سربازان آلماني ببخشد.پس از پايان جنگ، گروهي از سربازها سوغات جالبي را با خود به خانه آوردند و خيلي زود، اين بازي ساده، به يكي از پرطرفدارترين بازي هاي خانوادگي تبديل شد. در «منچ» هر فرد چهار آدمك دارد كه بايد با ريختن تاس و حركت بر روي يك مسير مشخص، اين آدمك ها را از خانه شروع به خانه هاي پاياني ببرد.هر آدمك، فقط با عدد شش تاس از خانه شروع بيرون مي آيد و بازي را شروع مي كند. آدمك ها مي توانند آدمك هاي رقيب را اگر در مسيرشان باشند، بزنند و به خانه شروع برگردانند. در اين بازي هر قدر هم پيش باشي، باز هم ممكن است در آخرين لحظه آدمكت زده شود و به خانه شروع برگردي. اگر تاس ياري ات نكند، ممكن است چند دور آدمكت در خانه شروع بماند. فقط نبايد عصباني شوي و باز بايد براي پيروزي از اول شروع كني! شايد دليل نام اصلي بازي هم همين باشد؛ «آدم! عصباني نشو!».يوزف فردريش اشميت، در سال ۱۸۷۱ در شهر آمبرگ آلمان متولد شد. او كارگاه كوچكي در شهر مونيخ داشت و وسايل بازي و سرگرمي مي ساخت. تا به امروز نزديك ۸۰ ميليون نسخه از بازي منچ در سراسر جهان فروخته شده است. شايد آسان بودن شيوه اين بازي باعث شد كه بزرگ و كوچك به راحتي شيوه اين بازي را بفهمند و بازي كنند.


دليل ديگر موفقيت اين بازي از جنبه روان شناختي، در حس اميدواري، خشم، پيروزي و هيجان است؛ لذت تلاش براي موفق شدن، ميل به هدف رسيدن و حتي خشمي كه وقتي در نزديكي رسيدن به هدف مي بازي و مجبور مي شوي از نو آغاز كني.بازي «آدم! عصباني نشو!» در كشورهاي مختلف جهان با نام هاي مختلف عرضه شده است. براي اين بازي قديمي ركوردهايي هم ثبت شده است: مثلاً طولاني ترين بازي منچ در سراسر جهان، پس از ۱۲۱ ساعت به پايان رسيد و در طولاني ترين بازي منچ در زير آب، ركورد ۳۶ ساعت را ثبت كرده اند. بزرگ ترين زمين بازي منچ به ابعاد ۶*۶ متر و پر شركت كننده ترين آن با ۳۰۰ شركت كننده انجام شده است.هنوز پس از گذشت ۹۰ سال و با وجود انواع بازي هاي پيشرفته رايانه اي، منچ از پرطرفدارترين بازي هاي دسته جمعي مردم جهان است.

منبع : روزنامه همشهری

یکشنبه، دی ۲۰، ۱۳۸۳

پارس آنلان و فیلترینگ

از طریق آفلاین های یاهو مسنجر, متوجه شدم که پارس آنلاین سایت اورکات رو فیلتر کرده. متن پیغام این دوست کاملا نشان دهنده حرکت گستاخانه پارس آنلاینه. ظاهرا این پارس آنلاین قصد نداره دست از آزار و اذیت کاربران ایرانی برداره. البته ظاهرا چنین شرکت معظمی برای فعالیت و کسب درآمد خود باید خوش خدمتی هایی از این دست زیاد انجام بده. هر چند راهکار های دوست عزیز من به نظر نمی رسه در جلوگیری از فیلترینگ موثر باشه. چون فکر می کنم دستور فیلترینگ اورکات از بالا رسیده و پارس آنلاین هم سر خود این کار رو نکرده. البته الان توی کافی نت _ الان شمال هستم _ اورکات بازه. راستی قضیه فیلترینگ وبلاگ های بلاگر و پرشین بلاگ هم ظاهرا داره انجام میشه. من به مسئولان عزیز پیشنهاد می کنم به جای اذیت کردن خودشون و فیلترینگ دونه به دونه و یا حتی فله سایت ها و وبلاگ ها به کل اینترنت رو قطع کنند تا هم خیال ما راحت بشه که دیگه دلمون به داشتن یک اینترنت مزخرف پر سرعت خوش نکنیم و نه اینکه آقایون دلار های نفتی رو بابت فیلترینگ و دخالت تو جزئی ترین مسائل زندگی مردم حروم نکنند.
شرکت پارس آنلاین سایت اورکات رو فیلتر کرده. این کاریه که ظاهرا خیلی از شرکت های دیگه هم بزودی انجام خواهند داد. لطفا کارت های پارس آنلاین رو تحریم کنید. این کار ممکنه ظرف یکروز نزدیک به 40 یا 50 میلیون تومان به این شرکت ضرر بزنه. بنابراین مجبورند فیلترینگ رو بردارند. بنابراین شرکت های دیگه مجبورند از ترسشون این سایت رو فیلتر نکنند. این پیغام رو برای 10 نفر بفرستید. به این فکر کنید شاید دیگه هرگز نتوانید سایت اورکات رو ببینید.

در همین زمینه :
اينترنت چيست، وبلاگ چيست ؟

چهارشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۳

گزارش بی بی سی در مورد پدیده وبلاگ و وبلاگ نویسی

امروزه شماره وبلاگ ها به رقم تقریبی حداقل 5 میلیون رسیده است و به نظر می رسد هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود.

این رسانه های آنلاین به شکل و گونه های مختلف وجود دارند. دایره گسترده وبلاگ ها طیف های گوناگونی را در بر می گیرند. از افرادی که هدفشان از وبلاگ نویسی به اشتراک گذاشتن عقاید, عکس ها و لینک هایشان است تا کارخانه هایی را که وبلاگ را به عنوان پلی جدید برای رسیدن و دسترسی به مشتریانشان می پندارند.

در سالی که پشت سر گذاشتیم بیشترین تمرکز بر روی وبلاگ هایی قرار داشت که با دیدی انتقادی نسبت به حوادث و اتفاقات جاری داشتند. اغلب نوشتن با بی مهری رسانه های بزرگ مواجه می شود.

بساری از وبلاگ تتعداد کمی خواننده و ویزیتور دارند. با این حال متخصصان ارتباطات بر این باورند که وبلاگ ها راه و دریچه ای را برای گفتن حرف ها و دید سیاسی مردم بوجود آورده اند. مشهورترین نمونه های اینچنینی وبلاگ عراقی سلام پاکس که در مورد جنگ امریکا در عراق مطلب می نویسد و همچنین وبلاگ وب نوشت متعلق به محمد علی ابطحی معاون سابق رئیس جمهور ایران است که نگاهی منحصر به فرد به مناسبات حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد, می باشند. پوشش فراز ها و فرود های انتخابات اخیر امریکا در وبلاگ ها هم نمونه ی دیگری است.

در حال حاضر سایت های بسیاری مانند wikinews.com که در ماه نوامبر آغاز بکار کرد, وجود دارند که این گزارشات دست اول وبلاگی را جمع آوری و منتشر می کنند.

رشد وبلاگ ها:

جنبش وبلاگ ها در طی سال های اخیر در حال شکل گیری بوده است. آندرو نچیسون مدیر مرکز رسانه ای امریکایی think-tank که به بررسی دقیق رسانه ها, فناوری و تاثیر آن بر جوامع می پردازد, رقابت هاب انتخاباتی امریکا را نقطه عفطی در تاریخ وبلاگ نویسی می داند. او می گوید :

" شما می توانید وبلاگ ها را پدیده نوین و تازه ای بدانید که مخاطبان می توانند برای دسترسی به اطلاعات به آنها رجوع می کنند. رسانه هایی که تا پیش از این هرگز وجود نداشته اند. "

در میان وبلاگ هایی که به پوشش انتخابات امریکا می پرداختند, ما به وبلاگ هایی بر می خوردیم که پیغام تصویری " ما متاسف هستیم " را به علت پیروزی مجدد بوش در وبلاگ خود قرار داده بودند. طرفدارن بوش نیز در وبلاگ های خود پاسخ ها و عکس العمل هایی نسبت به این حرکت از خود نشان دادند. آقای نچیسون معتقد است که بلاگ ها تبدیل به منابع اطلاعاتی مستقلی برای ایده ها و تصاویری شده اند که در منابع اطلاعاتی و اخبار رسانه های سنتی نظیر روزنامه, رادیو و تلویزیون از انتشار آنها پرهیز می شود. او در ادامه می گوید :

" ما باید بدانیم که در تمامی این موارد مفهوم رسانه در تصمیم گیری و همچنین تخریب این عقاید و ایده ها نقش اصلی را بازی می کند. وبلاگ ها گرچه ادامه دهنده مسیر انتقال اطلاعات هستند اما رهبر و پیشروی آن نیستند. "

عشق و نفرت :

بخشی از رسانه های سنتی نگرانی های خود را درباره این رقیب نوظهور اعلام کرده اند و ارزش ژورنالیستی بلاگ ها را مورد تردید قرار داده اند. برخی از آنها مانند روزنامه فرانسوی لوموند استراتژی دیگری در پی گرفته است و وبلاگش را به عنوان بخشی از محتوای روزنامه ارائه می کند. آقای نچیسون می افزاید :

" من فکر نمی کنم نقش و ماموریت روزنامه نگاری با آمدن وبلاگ ها مورد تهدید قرا گرفته باشد. این فقط در واقع یک نوع گذر است . همانطور که خود جوامع نیز دچاز گذر و انتقال می شوند. "

با این وجود او با نظر نوام چامسکی نظریه پرداز معروف سیاسی در مورد اینکه مفهوم رسانه, نقش سنتی خود در زمینه دروازه ورود اخبار را از دست داده است. بنابراین او معتقد است که :

" من قبول دارم که یکی از چندین راه منتهی به روزنامه نگاری مورد تهدید قرار گرفته است. رزونامه نگاری حرفه ای نیاز دارد تا خود را به محیطی عادت بدهند که در آن شرکت کنندگان و رقبای بیشتری به ایفای نقش می پردازند. مفهومی به نام دورازه ورود اخبار که تا پیش از این به فیلتر گذاری و سانسور می پرداخت و در مورد اینکه چه چیزی برای استفاده عمومی قابل قبول است تصمیم گیری می کرد, به کلی از بین رفته است. اکنون در زمانی که دستگاه های اطلاعاتی افراد نظیر دوربین ها و موبایل های تصویری در جیبشان قرار دارد و می توانند آنها در هر جایی که می روند با خود داشته باشند( به راحتی در دسترس آنهاست), ما باید منتظر دیدن اخبار فوری و مهمی از سوی شهروندان عادی باشیم. "

سر ریز شدن وبلاگ ها:

بعید به نظر می رسد, بشر زندگی اش در را در زمین در حالی به پایان برساند که همه انسان هایش بلاگر هستند. با حفظ روند رو به رشد تعداد وبلاگ ها , شبکه جهانی وب در حال سر ریز شدن و اشباع شدن از اطلاعات است. با وجود ابزار هایی نظیر بلاگر, مووبل تایپ و اخیرا نسخه بتا و تازه ارائه شده MSN Spaces, راه اندازی و نوشتن وبلاگ ها خیلی ساده شده است.

بر طبق تحقیقات موسسه think-tank در مورد زندگی و اینترنت در امریکا, در هر 5.8 ثانیه یک وبلاگ ساخته می شود. گرچه کمی کمتر از 40 درصد از آنها حداقل هر دو ماه یکبار آپدیت می شوند. اما مختصصان در مورد این اصل توافق دارند که علت مانایی و پایداری وبلاگ در این است که هر کسی این امکان را دارد که عقایدش را منتشر کند و به اشتراک بگذارد, دست به مبادله اطلاعات بزند, در مورد مطالب منتشر شده در سایر وبلاگ به ابراز عقیده بپردازد( کامنت بگذارد) و تصاویر و فیلم هایش را به آسانی منتشر کند.

آقای نچیسون در پایان می گوید:

" ما در حال ورود به دورانی هستیم که تسهیلات و امکانات فناوری موجب شده است تا تا روش جدیدی در نوع برقراری ارتباط ما با یکدیگر و همچنین گفتن حرف ها و ماجرا هایمان بوجود آید. باید به یاد داشته باشیم که همیشه هر چیز خوب و خوشی به همراه یکسری از عوامل سو و ناراحت کننده برای ما بدست می آید. "


شنبه، دی ۱۲، ۱۳۸۳

حقایق بدرد نخور

من فکر می کنم موضوع حقایق روزمره بدرد نخور یکبار قبل از این در مجله 40 چراغ مورد بررسی قرار گرفته بود و نمونه هایی از آن ذکر شده بود. حقایقی که گرچه می توانند جذاب باشند, اما عملا هیچ فایده ای برای خوانندگان ندارند. به هر حال برای انسان های امروزی بعضی اوقات همین حقایق جالب و بی فایده از بسیاری از حقایق نه چندان جذاب ولی با فایده مهمترند. نمونه ای از این حقایق رو در پایین می نویسم. شاید در آینده هم اصلا یک بخش مجزا از وبلاگ رو به همین مسئله اختصاص بدم.

1. تنها 55 درصد مردم امریکا می دانند که خورشید یک ستاره است.

2. در هر سه دقیقه یک انسان روی کره زمین اعلام می کند که بشقاب پرنده دیده است.

3. قبل از سال 1941 اثر انگشت به عنوان مدرک در دادگاه پذیرفته نمی شد.

4. در طراحی خانه بیل گیتس از کامپیوتر های مکینتاش استفاده شده است.

5. در بین ایالت های امریکا بیشترین درصد افرادی که با پیاده روی به محل کار خود می روند, ایالت آلاسکاست.

6. ده درصد درآمد سالانه روسیه از طریق فروش ودکا بدست می آید.

7. در هر روز تقریبا نیمی از جمعیت امریکا در حال رژیم گرفتن هستند.

8. در ایالت میشیگان زنان بدون اجازه شوهران خود نمی توانند مو هایشان را کوتاه کنند.

9. یک هواپیما کوچک می توانند بصورت معکوس و به عقب نیز پرواز کند.

10. بیش از 50 درصد مردم جهان تا به حال نه با کسی از طریق تلفن حرف زده اند و نه کسی به آنها زنگ زده است.

11. بومیان امریکا از پرداخت مالیات در زمین های خود معاف هستند.

12. از هر سه نفری که توسط مار ها نیش زده می شوند یک نفر مست هستند و از 5 نفر که نیش زده می شوند, یک نفر دارای خالکوبی در بدن خود هستند.

13. یکی از مواد تشکیل دهنده دینامیت بادام زمینی است.

14. پارچه کتان در زمان خیس بودن, سختر و مقاوم تر است.

15. پیژامه در هندوستان به عنوان یک لباس پوشیدنی مرسوم در بیرون از خانه شناخته می شود.

16. وال مارت در هر 7 دقیقه 3 میلیون دلار به درآمدش اضافه می شود.

17. بطور متوسط یک انسان در طول زندگی خود در حدود 44 پوند گرد و خاک را تنفس می کند.

18. در لاس وگاس سالانه 25 میلیون دلار صرف برگزاری نمایش های لپ دنس (نوعی رقص) می شود.

19. یک کوسه از طریق شنیدن ضربان قلب طعمه خود(ماهی) را پیدا می کند.

20. ماهی قزل آلا می تواند پرش هایی به ارتفاع 6 فوت داشته باشد.

21. سیب بیشتر از کافئین(مثلا در قهوه) برای بیدار نگه داشتن افراد در صبح زود لازم است.

22. در ایالت اوهایو دادن بسته شیرینی با وزن بیش از 50 پوند به کسی غیر قانونی و جرم محسوب می شود.

23. بچه کروکودیل های متولد شده دارای کروموزوم های جنسی نیستند. بسته به دمای محیطی که تخمی که در آن قرار داشته اند, جنسیت آنها مشخص می شود.

24. نمایش کارتون مشهور دونالد داک در فنلاند به علت آنچه نپوشیدن زیر شلواری توسط این شخصیت کارتونی اعلام شده بود, ممنوع شد.

25. اگر فردی به جای حرکت در پیاده رو در یک مسیر سخت و کثیف حرکت کند, 7درصد بیشتر کالری می سوزاند.

26. گفته می شود که باغبانی بهترین کار برای سالم نگه داشتن سلامتی استخوان هاست.

27. نوعی ماهی به نام آبنوس در گلوی خود دندان در می آورند.

28. فندق برزیلی پیش از نامیده شدن کشور برزیل به نام "برزیل" به این نام خوانده می شده است.

29. فندک قبل از کبریت اختراع شده است.

30. کانادا, هالی فاکس و نوادا بیشترین تعداد بار (نوعی رستوران) به نسبت جمعیت را در سرتاسر دنیا دارند.

31. در امریکا میزان فولاد استفاده شده در تهیه تشتک در بطری های نوشابه بیشتر از فولاد بکار رفته در تهیه بدنه اتوموبیل هاست.

32. خرچنگ دریایی یخ زده پس از گرم شدن و آب شدن یخ هایش می تواند به زندگی برگردد(دوباره زنده شود).

33. یک تانکر بزرگ که کاملا پر باشد و در حال حرکت با سرعت عادی باشد, حداقل به بیست دقیقه زمان برای متوقف شدن احتیاج دارد.

34. هر کسی کشتن شدن توسط چوپ پنبه شامپاین را به کشته شدن توسط یک عنکبوت سمی ترجیح می دهد.

35. یک لامپ 75 وات بیشتر از سه لامپ 25 وات نور تولید می کند.

راستی به نظر شما کدامیک یک از این حقایق بدرد نخور جذابتر بود؟