چهارشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۴

یک بمب گوگلی برای جرج بوش و مشت محکم سربازان گمنام

اگر شما عبارت ]failure[ (به معنی ناتوان, شکست خورده, وامانده, حقیر و ...) یا ]miserable failure [(به معنی بیچاره حقیر, بدبخت حقیر, پست ناتوان و ...)را در گوگل سرچ کنید, نتیجه اول آن در حال حاضر لینک به صفحه مربوط به بیوگرافی جرج بوش از طریق کاخ سفید است. (Biography of President George W. Bush) است. در وبلاگ گوگل اعلام شده است که وجود چنین مسئله ای موجب شکایت برخی افراد شده است. آنها مدعی شده اند که گوگل در ایجاد چنین مسئله ای مقصر بوده است و به نوعی نشان دهنده نفرت گوگل از جرج بوش بوده است. اما در وبلاگ گوگل توضیح جامعی در این باره آورده شده است:
" نتایج جستجوی گوگل توسط برنامه های کامپیوتری تولید می شود که به صفحات وب در حجم وسیعی رتبه می دهد. این رتبه بندی با آزمایش تعداد و وابستگی سایتی هایی که به صفحات لینک داده اند تعیین می شود. به هر حال با استفاده از عملی به نام googlebombing (بمب گوگلی) برخی اوقات افراد فرصت طلب می توانند موجب تولید نتایجی غیر عادی برای جست و جو های گوگل بشوند. در کیس مورد بحث بالا, تعدادی از وب مستر ها از عبارت های ]failure[ و ]miserable failure [برای توصیف و لینک به وب سایت پرزیدنت جرج بوش استفاده کرده اند. این عمل موجب شده است تا جست و جو برای این عبارت موجب حضور لینک به وب سایت جرج بوش در بالای صفحه نتایج شود.
ما هیچگاه تولید بمب گوگلی و یا هر عمل دیگری را که صحت نتایج جستجو های ما را تحت تاثیر قرار دهد نمی بخشیم. با این وجود ما هیچگاه قصد نداریم نوع نمایش نتایج خود را بطور دستی تغییر دهیم تا از قرار گیری صفحاتی خاص در نتایج جست و جو ها جلوگیری کنیم. چنین شیطنت هایی ممکن است موجب وجود نوعی آشفتگی در سرویس ما ایجاد کند و رنجش خاطر برخی افراد را نیز موجب شود, اما قطعا هرگز نمی تواند در کیفیت کلی سرویس ما خدشه ایجاد کند. عملکرد صحیح و کیفیت بالای موتور جستجوی مان همیشه هدف اصلی ما بوده است. "
منبع : وبلاگ گوگل
من هم به نوبه خود این بمب گوگلی رو به امت عزیز تبریک می گم و از سربازان گمنام برای فراهم آوردن امکان زدن این مشت محکم به دهان امریکای جهانخوار تشکر می کنم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام در سایت پورتال مدیریت فناوری اطلاعاتwww.itmportal.com به وبلاگ خوب شما لینک دادم اگر دوست داشتی شما هم به سایت من لینک بده.

ناشناس گفت...

وبلاگت خيلي باحال بود
حال كردم در حد تيم ملي
سعي كن به روز نگهش داري
مي آي با هم لينك بازي كنيم
روش فكر كن
موفق باشي

ناشناس گفت...

امير عزيز ، به اين نوشته شما در بلاگ نيوز لينک داده شد

ناشناس گفت...

جالب اينجاست که در هر دو مورد نتيجه‏ی جستجو وب‏سايت ميکل مور ضد بوش معروفه! انگار داره به بوش دهن کجی می‏کنه!

ناشناس گفت...

جديدترين فيلتر شكن ها و راههاي عبور از فيلتر با لينك دادن به اين پايگاه ما را ياري كنيد
http://iran-proxy.blogspot.com/