جمعه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۵

توهم مافیایی وبلاگی

این کلمه مافیا هم جز آندسته از واژگانی است که لااقل برای ما ایرانی ها نقش قرص های اکستازی و توهم زا را بازی می کنند. نمونه هایش فراوانند: مافیای نفتی، مافیای خودرو سازان، مافیای ورزشی، مافیای سینمایی و حالا مافیای وبلاگی. البته همه اش هم توهم نیست و کیست که نداند که در بسیاری از سیستم های دولتی شبکه های مافیایی نفوذ دارند و هیچکس هم توان مقابله با قدرت شان را ندارد.
اما مافیای وبلاگی به نظرم بیش از آنکه منطقی باشد، توهمی است. اینکه وبلاگ نویس معروفی – مثلا حسین درخشان- در لینکدونی اش بیشتر به وبلاگ دوست و آشناهایش لینک بدهد و به وبلاگ بی نظیر ما که سراسر پر از نوشته های گهر بار است توجهی نکند که مافیا بازی نیست. اصلا وبلاگ یک رسانه شخصی است و لینک هایش هم شخصی است و هر کس مختار است به آنها که دوست دارد لینک دهد. زور که نیست.
حالا این حکایت دوست عزیز ماست که نوشته افشاگرانه نوشته است و نام شبکه های مافیایی را اعلام کرده است. هفتان، بلاگ نیوز و رادیو زمانه. او از لینکدونی های بلاگ نیوز و هفتان گله کرده است که چرا به وبلاگ های محدودی لینک می دهند و یا چرا لینک های ارسالی را حذف می کنند. من تا آنجا که گهگاهی بلاگ نیوز را خواندم هرگز چنین چیزی ندیدم. تنوع لینک ها بسیار گسترده است و به وبلاگ های گوناگونی لینک داده می شود. حالا اگر به وبلاگی که ما فکر می کنیم مهم است لینک داده نشده که دلیل نمی شود. در ضمن من تا آنجا که می دانم آقای علیمحمدی و دوستانش دموکرات منش تر از این حرف ها هستند که لینک ها را فقط به این خاطر که در دایره وبلاگ و وب سایت های شبکه مافیایی شان قرار ندارد حذف کنند.
هفتان هم معمولا با وسواس خاص رضا شکر اللهی و حسین جاوید بروز می شود و معمولا سعی می شود لینک هایی در سایت قرار گیرند که ارزش فرهنگی و هنری مطلوب را داشته باشند و اصلا قرار نیست که آنها سلیقه شان را با ما هماهنگ کنند.
رادیو زمانه هم دستپخت دوست عزیز ما آقای جامی است. به نظرم او یکی از محترم ترین و آزاد منش ترین وبلاگ نویسان است که می شناسم و این خصلت در تمامی نوشته وبلاگی و رسمی اش(بی بی فارسی) وجود دارد. اصلا مگر چند هفته از تولد رسانه جدیدش گذشته است که شما متوجه نفوذ شبکه مافیایی مخوف در آن شده اید.
دوست عزیزم ، آقای ثابتی قبول کنید که تند رفته اید و خیلی احساسی خبر از کشف این شبکه داده اید. در ضمن شما هم می توانید فردا یکی از این سایت ها راه بیندازید و فقط به دوستانتان لینک بدهید و دل این مافیایی های بدجنس را بسوزانید. فقط باید دنبال شخصیت کاریزماتیکی مثل شکراللهی یا جامی برای پدر خواندگی باشید.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

پاسخ منطقي و عالمانه‌اي بود.
كاملاً با نظرات‌ شما موافقم.

ناشناس گفت...

بحث مافیا نیست؛ بحث سر قدرت تبلیغات و کاریزماتیک بودن است که در متن بهش اشاره کردی؛
جای ایراد گرفتن هم نداره چون در همه جا و همه چیز همینطوره؛

ناشناس گفت...

براي خيلي ها معناي مافيا نا ملموسه و براي حاشيه نشينان اين مافيا اين كلمه بي معني هستش دوست عزيز مافياي وبلاگستان از سال 82 عرض اندام كردم و هر بار مثله هزارپا تنها يك پاي خودش رو نشون داد وبلاگستان شده مثل محله هاي پايين شهر كه هر كوچش تبديل شده به هريم يك دسته و گروه غير عضاي اون گروه هيچ كس اجازه ورود به منتطقه خودشون رو نميدن..... ميدوني وقتي تو خانواده ايراني بچه اي متولد ميشه اولين چيزي كه فرا مي گيره باند بازي و استفاده از رانت هستش

ناشناس گفت...

مشكل لينك دادن نيست مشكل حجوم يك دسته كامل هستش كه بعد از يك انتقاد ساده به سوي منتقد حمله ور ميشوند شما كه ت وبلاگ قبلي كم اين كارو نمي كرديد

ناشناس گفت...

با سلام، در بلاگچین لینک شد

امیر گفت...

به امیر حسین:
کدام وبلاگ قبلی !!!؟

ناشناس گفت...

به این مطب شما در بلاگ نیوز لینک داده شد

ناشناس گفت...

کاملا باهات موافق هستم.

High Power Rocketry گفت...

Hi from USA!

: )

------{-@