پنجشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۰

کدام یک زودتر ذخیره سازی آفلاین ایمیلی را ارائه می کنند؟ جی میل یا هات میل

به گزارش سایت ZDNet، مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه جدید سرویس ایمیل هات میل بر پایه قدرت HTML 5 است. قرار است در نسخه جدید هات میل، قابلیت ذخیره سازی آفلاین به کاربران داده شود؛ معنای این حرف یعنی که کاربران حتی در زمان قطع اتصال اینترنت هم امکان دسترسی به ایمیل هایشان را خواهند داشت. ظاهرا گوگل هم در حال کار بروی قابلیت مشابهی برای کاربران جی میل است.
مایکروسافت قبلا هم به خوبی از قابلیت های HTML 5 در نسخه های جدید موتور جستجوی بینگ و اینترنت اکسپلورر 9 استفاده کرده است؛ بنابراین اصلا بعید نیست که در نسخه جدید هات میل هم از ویژگی های نسخه جدید زبانHTML  برای جذب بیشتر کاربران استفاده کند.
در فوریه 2010،‌گوگل با معرفی یک پلاگین مربوط به مرورگر های وب، توانست قابلیت ذخیره سازی آفلاین را برای شماری از سرویس های گوگل نظیر جی میل، یوتیوب و Docs تا حدی فراهم کند. اما در آوریل 2010، گوگل اعلام کرد به منظور امکان استفاده از قابلیت های HTML 5 امکان دسترسی آفلاین به Google Docs را بطور موقت قطع خواهد کرد. در دسامبر همان سال اعلام شد که نسخه HTML 5‌ این پلاگین برای دسترسی آفلاین کاربران به در اوایل سال 2011 ارائه شد. اما ظاهرا پیش بینی های گوگل درست از آب درنیامد و ارائه این پلاگین فعلا به تعویق افتاده است.  
به هر حال در آینده نه چندان دور این دو شرکت خواهند توانست سرویس ایمیلی مبتنی بر ذخیره سازی آفلاین را ارائه کنند. اما مشخص نیست جی میل یا هات میل کدام یک زودتر به این موفقیت خواهند رسید.

منبع: ReadWriteWeb

هیچ نظری موجود نیست: