چهارشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۳

لوگو های مناسبتی گوگل از زبان طراح آن

یکی از نکات جالب گوگل از نظر من اهمیت دادن به پیشنهادات است که از طرف کاربران برای ما ارسال می شود. به عنوان مثال در مورد پدیده عبور سیاره زهره از مقابل زمین که هر 122 سال یکبار به وقع می پیوندد, ما سعی کردیم به پیشنهاد رسیده احترام بگذاریم و لوگوی متناسب را در صفحه اصلی سایت قرار دادیم.

نام من دنیس است و یکی از طراحان لوگو های گوگل هستم. البته باید بدانید که سنت طراحی لوگو های مختلف در مورد مناسبت های خاص قبل از حضور من در این شغل نیز وجدو داشته است. اولین لوگوی مناسبتی گوگل توسط لری و سرجی, در زمان حضور ایشان در فستیوال بسیار مهم مردان در سال 1999 تولید شد. در این طرح بر روی لوگوی اصلی گوگل نشانی قرار گرفته گرفته بود که نوعی تعلیق و توقف فعالیت سایت را نشان می داد و همچنین فردی را می خواست بداند چرا در هیچکس در شرکت به تلفن ها پاسخی نمی دهد.

در تابستان 2000 زمانی که من همکاری خود را بااین بخش آغاز کردم لوگوی مناسبتی گوگل بر مبنای قاعده و اسلوب های اصلی و مشخصی در حال تولید بود. در آن زمان من در حال کسب مدرک اصلی خود در رشته گرافیک و علوم کامپیوتر بودم و با وجود اینکه شغل من در انجا هیچگونه ارتباطی با طراحی لوگو ها نداشت اما سر انجام بر حسب اتفاق به سمت طراحی اولین لوگوی مناسبتی کشیده شدم. این طرح مربوط به جولای 2000 و روز باسیل بود که در حقیقت به شکل یک پرچم در حال تولد و بوجود آمدن را داشت.

از آن زمان به بعد تمامی لوگو های مناسبتی گوگل را من کشیده ام. تعداد آنها نزدیک به 150 تاست. طراحی این لوگو ها تنها بخش کوچکی از کار من در اینجاست. مسئولیت اصلی من به عنوان یک وب مستر بین المللی نظارت بر تولید محتوای سایت به سایر زبان ها می باشد که وقت زیادی از من می گیرد, با وجود کاملا از این کار لذت می برم. من از اینکه می بینم مسئولیت کوچک من در شرکت گوگل تبدیل به چنین خلاقانه و جذابی شده است بسیار خوشحالم. فکر می کنک گوگل هم خوشحال باشد.

شما حدس می زنید که لوگوی آتی من در مورد چه چیزی خواهد بود؟ من علاقه ای به لو دادن آن ندارم چون جذابیت آنرا از بین می برد. اما اگر شما پیشنهادی برای لوگو دارید می توانید آنرا به آدرس doodle@google.com ارسال کنید. چه کسی می داند, شاید شما بتوانید بخشی از تاریخ گوگل را شما رقم بزنید.

در اینجا می توانید تعدادی از لوگو های طراحی شده را ببینید. برای دیدن همه لوگو ها اینجا را کلیک کنید.

منبع : وبلاگ گوگل

نویسنده : دنیس یوآنگ


هیچ نظری موجود نیست: