شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۳

معيار های MSN Beta Search

پس از انتشار سايت جديدم ( www.buy-dvds-online.com ) در اينترنت , من از سرعت زياد ايندكس شدن آن در اين موتور جستجو و از آن مهمتر rank بالايی كه توانسته است در اين مدت كوتاه بدست بياورد به شدت تحت تاثير قرار گرفته ام.

سايت جديد من تقريبا دو هفته پيش آغاز بكار كرد. نكته حيرت آور اينست كه در جستجو برای عبارت كليدی "buy dvd's online" توانسته از ميان 1589310 صفحه ايندكس شده رتبه سوم را بدست بياورد.

در ادامه اين مطلب علت وقوع چنين مسئله ای را بررسی می كنيم؟

من تقريبا همه فروم های وابسته به MSN Beta را بررسی كرده ام و به نظرم می رسد كه قابليت اين جستجوگر به اين شكل است كه می تواند حقيقتا در نتايج خود سايت هايی را برگرداند كه لغات كليدی آنها بيشترين تناسب را با موضوع سرچ داشته باشند.

وقتی من در كادر جستجو عبارت "free traffic tips" را تايپ كردم, نتيجه اولين مورد جستجو سايت www.freetraffictip.com بود. وقتی همين عبارت را در گوگل سرچ كردم, اين سايت نتيجه 41 ام بود.

به نظر می رسيد در جستجو های بعدی برای عبارت های پيچيده تر , MSN beta تقدم بالاتری به وجود ارتباط عبارات كليدی سايت با عبارت مورد جستجو می دهد. اين در واقع نوعی پاداش برای همه كسانی است عبارت كليدی ارتباط بيشتری به سايتشان دارد و خيلی به حجم بالای لينك های داده شده به سياتشان تكيه ندارند (هر چند من اعتقاد دارم كه داشتن يك جايگاه متناسب در ساير موتور های جستجو نيز ضروری است).

علت حقيقی Rank بالای من در MSN اين است كه من نسبت به گوگل بی توجه بوده ام. من انتظار ندارم كه حداقل تا 2 ماه ديگر از طرف گوگل Page Rank بدست بياورم و در همين مدت جايگاه متناسبی در موتور جستجو گر آن داشته باشم.

اجازه بدهيد تا اميدوار باشيم كه بزودی MSN Beta جايگزين موتور فعلی جستجوی MSN شود. باور من اين است كه ما همه بايد اجازه داشته باشيم تا جايگاهی را كه واقعا سزاوار آن هستيم را بدست بياوريم نه جايگاهی را كه مورد فروش يا مبادله قرار می گيرد. مهربانی MSN چنين شانسی را تا حد كمی می دهد. البته من هنوز هم عاشق گوگل هستم, زيرا اين جستجوگر چنين جايگاهی را در صورت رقابت و تلاش به ما می دهد و هنوز هم بهترين جستجو گر موجود است, اما من هنوز هم دوست دارم بخشی از ترافيك سايتم را از طريق موتور های جيتجوگر كوچكتر بدست بياورم.

منبع : http://www.webpronews.com/

نويسنده : مارك وايت

هیچ نظری موجود نیست: