جمعه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۸۴

کشف جرم به کمک Google Map

از زمانی که گوگل سرویس نقشه های ماهواره ای خود به نام Google Map را ارئه کرده است, ترفند های متعددی برای بهبود کارآیی و استفاده بهینه از عملکرد آن منتشر شده است.

پلیس شیکاگو سعی کرده است تا از قابلیت های این برنامه برای کشف جرایم صورت گرفته در محدوده این شهر استفاده کند. سایت ChicagoCrime.org اطلاعات گسترده درباره موقیعت زمانی و مکانی جرایم انجام شده در شهر Windy City – جرایمی که پلیس آنهارا کشف کرده و اطلاعاتشان سوخته محسوب می شود - در اختیار کاربران قرار می دهد. این اطلاعات در قالب لینک هایی که در اختیار بازدید کنندگان قرار داد. با کلیک کردن بر روی هر کدام از لینک, کاربر به صفحه ای منتقل می شود که از طریق Google Map محل وقوع جرم به آنها نشان داده می شود. بطور پیش فرض, تصاویر نقشه بصورت فرمت استاندارد انیمیشن نشان داده می شود. البته لینکی برای تبدیل تصاویر به فرمت نمایش ماهواره ای نیز موجود است.

لینک های مربوط به جرایم در این سایت در شش طبقه بندی گوناگون ارائه شده است :

1. ساعاتی که بیشترین جرایم در آن انجام شده است.

2. رایج ترین جرایم گزارش شده.

3. لیست کامل انواع جرایم انجام شده

4. جرم خیز ترین مناطق شهر

همچنین لینکی تحت عنوان جرایم هر منطقه وجود دارد که به آنالیز کامل جرایم مشخص در مناطق مختلف شهر می پردازد. علاوه بر این در صفحات مذکور تصاویر Google Map برای آشنایی بیشتر کاربران با جرایم و محل وقع آنها قرار گرفته است. توضیحات کارشناسی پلیس در مورد اینکه در چه نقاطی از شهر چه نوع جرایمی بیشتر رایج است و توصیه های امنیتی نیز برای اطلاع بیشتر خوانندگان ارائه شده است. به هر حال به نظر می رسد استفاده اینچنینی از سرویس Google Map و ترفند ها و نوآوری جدید بتواند آنرا به ابزاری کارآمد تر تبدیل کند.

منبع : Inside Google

هیچ نظری موجود نیست: