چهارشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۸۴

به کمک گوگل با هم چت کنید : Google talk




بالاخره انتظار ها به پایان رسید و نسخه بتای نرم افزار فرستادن پیغام فوری (مسنجر) گوگل منتشر شد. حجم این برنامه 900 کیلو بایت است و نصب آن در ویندوز به سرعت انجام می شود. برای لاگین کردن این نرم افزار باید کلمه کاربری و پسوند جی میل تان را وارد کنید.
اسکرین شات گوگل از این نرم افزار را می توانید در زیر ببینید.

طرز استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است. در ضمن دکمه ای به اسم Email روی آن وجود دارد که در صورت کلیک بر روی آن به صفحه inbox ایمیل تان منتقل می شوید. علاوه بر این نرم افزار نقش خبر کن جی میل را هم برای تان بازی می کند و شبیه به یاهو مسنجر که در صورت رسیدن یک ایمیل تازه پیغامی به شما نشان می دهد. برای برقراری ارتباط به شکل voice chat کافیست بر روی دکمه call کلیک کنید. وضوح صدا در این نرم افزار بسیار عالی است و میزان مصرف پهنای باند آن نیز بسیار ناچیز است. شما می توانید یک کنفرانس 4 نفره برای خود ایجاد کنید. البته در آن واحد فقط می توانید با یک نفر حرف بزنید و بقیه در حالت hold هستند.
برخی دیگر از قابلیت های آن به شرح زیر است :
· امکان دسته بندی شناسه های دوستانتان
· نمایش یا عدم نمایش شناسه هایی که آف لاین هستند
· سد کردن شناسه هایی که می خواهید (یعنی از آنها برای شما پیغامی نرسد)
· ذخیره یا عدم ذخیره تاریخچه چت هایی که کرده اید
· پخش یا عدم پخش صدای اعلان
گوگل ادعا کرده است که هیچگونه تبلیغاتی در این مسنجر قرار نخواهد گرفت. در بخش توضیحات این نرم افزار نوشته شده است : " ما هیچگونه تبلیغی در Google talk قرار نخواهیم داد. خبری از صفحات pop-up و سایر موارد گیج کننده هم نخواهد بود. اینترفیس این برنامه بسیار تمیز و با قابلیت کار کردن بسیار آسان در اختیار شماست تا بتوانید با دوستانتان براحتی گفتگو کنید ".
همگامی با سایر نرم افزار های مسنجر :
Google Talk از پروتکل Jabber/XMPP استفاده می کند. این بدین معنی است با استفاده از این نرم افزار می توان با سایر مسنجر هایی که از این پروتکل استفاده می کنند ارتباط برقرار کرد. در جدولی امکان برقراری ارتباط چند مسنجر با یکدیگر از جمله Google talk در سیتم عامل های مختلف آورده شده است.
در تفسیر این جدول می توان گفت تحت سیستم عامل ویندوز, Google talk می تواند با مسنجر های GAIM, Psi و Trillan pro ارتباط برقرار کرد. امید است در آینده نزدیک یاهو مسنجر و MSN مسنجر هم که جزو نرم افزار های محبوب برقراری ارتباط هستند از این پروتکل استفاده کنند تا امکان برقراری ارتباط با آنها نیز فراهم شود.

گوگل در مورد نحوه دعوت افراد هم می گوید :
شما می توانید به تعداد نامحدود کاربران جی میل را به دانلود این نرم افزار دعوت کنید و آنها را به لیست دوستانتان اضافه کنید. اگر شما کسی را دعوت کنید که اکانت جی میل نداشته باشد, یک دعوت نامه جی میل نیز برای آنها فرستاده می شود (زیرا داشتن کلمه کاربری و رمز عبور جی میل برای لاگین کردن لازم است). تعداد افرادی که جی میل ندارند و می توانید دعوت کنید, به تعداد دعوت نامه های حساب جی میل شما بستگی دارد.

منبع : BlogScopped
مشاهده : توضیحات Google talk
دانلود کنید

۳ نظر:

ناشناس گفت...

che bahale roo 98 ham nasb mishe? az yahoo ba hal tare:D

ناشناس گفت...

سلام

ناشناس گفت...

من دوست دارم چت کنم