شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۹۰

بازار گوشی های هوشمند در سال 2015 چگونه خواهد بود؟

گوگل و اپل چند سالی است که جنگ داغی برای تصاحب سهم بیشتر از بازار از گوشی های هوشمند آغاز کرده اند. یکی از پارامتر های مهم رقابت بین سیستم عامل های موبایل در سال های بعد است.
با توجه به پیش بینی های محققان شرکت گارتنر، سیستم عامل ویندوز 7 فون شرکت مایکروسافت؛ خواهد توانست سهم بیشتری  از سیستم عامل اپل تا سال 2015 را بدست آورد. البته بیشتر پیش بینی ها به سود گوگل و سیستم عاملش است. انتظار می رود تا دو سال آینده سهم اندروید در بازار سیستم عامل های موبایل به 50 درصد برسد.
سهم اندروید در سال 2010 معادل 22.7 درصد بود. بنا بر تازه ترین پیش بینی ها، این سهم در سال 2011 برابر 38.5 درصد و درسال 2012 به 49.2 درصد خواهد رسید. این پیشرفت برای اندروید بسیار قابل تحسین است. در سوی دیگر اوضاع برای سیستم عامل اپل چندان جالب نیست. پیش بینی می شود در بیشترین میزان خود در امسال به 19.4 درصد برسد. پیش بینی برای سال آینده 18.9 درصد و برای سال 2015؛ رقم 17.2 درصد است.

سهم ویندوز 7 فون برای سال جاری 5.6 درصد خواهد بود. پیش بینی می شود که با یک رشد بسیار خوب برای سال بعد به 10.8 و در سال 2015 به 19.5 درصد خواهد رسید. پیش بینی های شرکت گارتنر از کاهش اندک سهم سیستم عامل بلک بری برای سال های بعد دارد. بطوری که از 13.4 در سال جاری به 11.1 درصد در سال 2015 خواهد رسید.
البته این اعداد پیش بینی های یک شرکت تحقیقاتی درباره یک بازار پرنوسان است. بطوری که قبلا پیش بینی می شد در سال 2014 سهم سیستم عامل سیمبین 30.4 درصد خواهد بود و سهم ویندوز 7 تنها 3.9 درصد. اما همکاری پیش بینی نشده نوکیا و مایکروسافت باعث شد همه معادلات بر هم بخورد. همکاری که باعث نابودی سیمبین شد.

منبع: Mashable

۱ نظر:

حسين ميري گفت...

سلام امير آقا خسته نباشي
قرض از مزاحمت خوشحالم كه برگشتي به نت و اينكه دوباره داري مينويسي
خواستم دعوتت كنم تا توي گوياآي‌تي بيايي و با ما همكاري كني از اونجا كه از قديم مطالبت رو دنبال ميكردم از اون سالهاي 81 و دوران گذشته خوشحالم ميكني كه بيايي و با ما همكاري كني
چون حيف مطالبت رو اينجا غريبونه منتشر كني بابت نوشته‌هايي كه توي گويا منتشر بشه حق‌الزحمه‌اي دريافت ميكني
خوشحالمون ميكني
خداييش ميگم اميرجان
منتظر پاسخت هستم
gooyait@gmail.com