دوشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۸۴

تحولات بزرگ در سرویس بلاگر – قابلیت آپلود تصاویر + ادغام جی میل

یکی از اعضای هیئت رئیسه گوگل اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تغییرات گسترده و متنوعی در سرویس مشهور وبلاگ نویسی آن یعنی بلاگر ایجاد کند. مهمترین تغییرات افزودن قابلیت آپلود کردن تصاویر برای هر یک از وبلاگ ها در خود سایت بلاگر و ادغام کردن امکانات جی میل در آن خواهد بود. ایجاد نسخه ویژه بلاگر برای مصارف تجاری و همچنین امکان تعریف گروه های شخصی برای محدود کردن اجازه دسترسی به وبلاگ های شخصی نیز از جمله این تغییرات خواهد بود. گرچه در حال حاضر بلاگر ها می توانند از طریق ایمیل متون و تصاویر شان را به وبلاگ هایشان ارسال کنند, اما گوگل در نظر دارد امکانات ویژه ای برای ارسال مطلب از طریق سرویس جی میل در نظر بگیرد تا کاربران بتوانند براحتی با استفاده از جی میل وبلاگ هایشان را بروز کنند.استون از اعضای بلاگر در اینباره می گوید : " امروزه افراد زیادی با محیط ایمیل آشنایی دارند. به نظر من اگر ما به آنها امکانات بیشتری بدهیم بسیار ارزشمند خواهد بود. شاید خیلی از آنها تمایل داشته باشند از طریق ایمیل هایشان وبلاگ شان را بروز کنند. اگر چنین باشد باید شرایط ویژه ای برایشان فراهم کنیم. برای ما حقیقتا فرقی نمی کند که آنها از طریق آدرس Blogger.com وبلاگ شان را بروز کنند یا از جایی دیگر.

استون در ادامه می گوید : " گوگل در حال ارزیابی شرایطی است که در آن به کاربران اجازه آپلود کردن تصاویر شان را از طریق محیط بلاگر بدهد – شبیه به قابلیت سرویس های پیشرفته نظیر مووبل تایپ - . در حال حاضر امکان آپلود کردن و ارسال مستقیم تصاویر برای پست های وبلاگ وجود ندارد. البته از طریق ایمیل و همچنین ابزاری مثل Hello می توان تصاویر را بطور غیر مستقیم به وبلاگ ارسال کرد. قرار است در نسخه جدید دکمه ای برای آپلود تصاویر وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند براحتی تصاویرشان را ارسال کنند.

یکی دیگر از مشکلات بلاگر نبودن امکاناتی برای محدود کردن دسترسی افراد به صفحات وبلاگ است. به این معنی که فقط عده ای خاص مجاز به دیدن یک وبلاگ باشند. البته در حال حاضر کاربران می توانند به کمک یک نرم افزار یا سرویس ثالث دسترسی به وبلاگشان را محدود به یک رمز عبور خاص کنند, اما حقیقتا در حال حاضر در محیط داخلی بلاگر راهی برای محدود کردن دسترسی افراد به وبلاگ و یا پست های خاصی از آن وجود ندارد. استون در این مورد می گوید : " گوگل اکنون بدنبال راهکاری برای بالا بردن حریم شخصی وبلاگ هاست. قابلیت تعریف گروه های خصوصی برای وبلاگ یکی از این راهکار هاست که به کاربر اجازه می دهد تا دامنه کاربرانی که قادر به مشاهده وبلاگ او هستند را کنترل کند. "

در روز های اولیه ماه مه سرویس بلاگر برای مدتی دچار اشکال شده بود و در ساعاتی از روز از دسترس خارج شده بود. او در باره علت مشکل می گوید : " ما در روز های اخیر تلاش بسیاری کردیم تا کیفیت و سرعت سرویس هایمان بهبود یابد. آپدیت های سخت افزاری و نرم افزاری باعث بوجود آمدن این مشکلات موقتی و کند شدن سرویس ها شده بود. در حال حاضر برای 95 درصد از کاربران سرعت لود شدن و بازسازی صفحات وبلاگ بسیار عالیست. ما بدنبال این هستیم تا برای معدود وبلاگ های باقیمانده نیز کیفیتی مناسبی را فراهم کنیم. "

گوگل هفته گذشته آخرین ویژگی جدید بلاگر را معرفی کرد. Blogger Mobile قابلیت جدید این سرویس است که به کاربران اجازه ساخت وبلاگ و ارسال مطلب از طریق گوشی موبایل را می دهد. در حال حاضر بلاگر گوشی های موبایل را تبدیل به بازار وبلاگ نویسی کرده است. استون در مورد این قابلیت جدید می گوید : " تا پیش از امکان فرستادن مطلب برای وبلاگ از طریق ایمیل به کمک گوشی موبایل فراهم بود. البته این روش مستلزم داشتن یک وبلاگ از قبل و همچنین انجام تنظیمات چند مرحله ای و نسبتا پیچیده بود. ما با طراحی Blogger Mobile اجام این عملیات برای کاربران بسیار ساده شد. ما تمام تلاشمان در بلاگر آسنتر کردن انجام کار ها برای کاربران است. "

حاشیه : به نظر شما اکنون بزرگترین نواقص بلاگر چیست و ابتدا باید کدام یک از آنها مورد توجه قرار بگیرند ؟ به نظرتون اصلی ترین امکانات و ویژگی هایی که باید به اون اضافه شوند چه چیز هایی می تواند باشد ؟

منبع : thestandard.com

مشاهده : سرویس موبایل بلاگر

مشاهده : بلاگر تنبل ( یادداشتی کوتاه از محمد رضا طاهری درباره عدم بوجود آمدن تغییرات مشخص در سرویس بالاگر از زمان خریده شدن آن توسط گوگل)

۷ نظر:

ناشناس گفت...

اين جريان لينكهاي بالاي پست خودت چيه ؟ اون سرويس بلاگر رو هممي خونم بد نيست اطلاعات آدم زياد ميشه. موفق باشي

امیر گفت...

کدوم لینک ها رو می گی ؟

ناشناس گفت...

hamoon linka ke bad az neveshteye matnet dar morede mosaferate shomal bood! akharesh ye adrese ye webe dige bood!

Template Operator گفت...

سلام اميرجان
مطلب مفيدي بود. به مطلبت در خبرچين لينک داده شد.

مهرداد گفت...

خوش به حالمون پس

Sadegh Jam گفت...

از روزی که گوگل این سرویس دهنده را خرید منتظر چنین خبری بودم!! حتماً چیز تکی خواهد بود!!

ناشناس گفت...

باسلام وتشکر از مطلب حوبت