پنجشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۸۴

تمام وبلاگ های حامی قالیباف و شوخی انتخاباتی یک سردار

چند روز پیش خبری در سایت انتخاب 9 – نزدیک به سردار قالیباف - منتشر شد با عنوان حمایت وبلاگ نویسان از قالیباف و انتشار بیانیه حمایت آمیز. من در بین تمامی دوستان و آشنایان فراوان وبلاگی خود تقریبا کسی را نمی شناختم که حامی حضور ایشان باشد. همین مسئله من را کنجکاو کرد که سر از قضیه در بیاورم و پا در کفش سردار کنم. فکر می کردم با توجه با امار چند ده هزار وبلاگ فارسی لااقل تعداد چشمگیری وبلاگ نویس در جمع حامیان او باشند و یا لاقل وبلاگ معروف و حتی نیمه معروفی در این جمع باشد. اما نتایج مرا حیرت زده کرد. نوشته های پایین همه مستند است. فقط در پایان متاسف شدم برای لفظ وبلاگ نویس که این روز ها ورد زبان ها خیلی ها شده است و سعی می کنند با چسباندن خود به آن برای خود اعتباری کسب کنند. نمی دانم تیتر و مطلب خبری این سایت شوخی با وبلاگ نویسان است توهین ؟ به هر حال در ادامه می توانید تک تک این وبلاگ های طرفدار را بشناسید.

در این شبه بیانیه صادر شده, از 9 آدرس وبلاگ نام برده است. از قرار معلوم این وبلاگ ها حامیان آقای قالیباف هستند. مهمترین وبلاگ نویسی که در این نوشته از آن نام برده شده است شخصی به نام "مجيد عزيزي" است. در توصیف او گفته شده است که او سه سال سابقه وبلاگ نویسی دارد و ادعا کرده است با توجه به شناخت او فضای وبلاگستان قالیباف بین وبلاگ نویسان از همه محبوب تر است. آدرس وبلاگ او WWW.raavy.persianblog.com است. وقتی وارد وبلاگ او می شوم با صحنه تکان دهنده ای مواجه می شوم. آخرین پست او مربوط به شهریور 83 است یعنی 9 ماه پیش و از آن تاریخ تا بحال وبلاگ او بروز نشده است و بین پست های قبلی او هم 1 ماه فاصله است. چند نکته بامزه تر هم در طراحی وبلاگ او وجود دارد. در زیر بنر آن نوشته های متحرکی با این مضامین وجود دارد "نظافت را رعایت کنید. از کشیدن سیگار جدا خودداری کنید. ناراحتی پیاده شو. از خودتان پذیرایی کنید و ...". در قسمت لینک های وبلاگ نیز نام هیچ وبلاگ معروفی که من بشناسم لاقال وجود ندارد و در ظاهرا اکثر آنها لینک به فامیل ها و آشنایان آقای عزیزی است. فعلا این مورد را داشته باشید. او قرار است مشهور ترین وبلاگ نویس حامی قالیباف باشد. خب تا این جای کار 8 وبلاگ دیگر می ماند. حالا به نکته بامزه تری می رسیم. از بین 8 وبلاگ باقیمانده هم 2 تا از آنها متعلق به همین آقای عزیزی است. آدرس آنها هم http://zoroo.blogsky.com و http://zoroo.persianblog.com است. در آنها هم به چیزی چشگیری برخورد نمی کنیم و آقای عزیزی آنها را پشتیبان وبلاگ خود قرار داده است.

حالا فقط 6 وبلاگ مانده. به سراغ آدرس بعدی می رویم : www.kelash.persianblog.com نام وبلاگ هم کمی ترسناک است کلاشینکف دیجیتال. نویسنده آن فردی است به نام است به نام احد سیف الاسلام. به محض ورود به وبلاگ او صدای دعای مربوط به قبل از اذان در ماه رمضان پخش می شود. دکمه ای برای قطع صدا هم وجود ندارد و خواننده باید حتما پی به ارزشی بودن نویسنده آن ببرد. تعداد پست های این وبلاگ هم ماهی یکبار است و البته آخرین آن مربوط به اردیبهشت ماه است و در آن به صراحت به هاشمی رفسنجانی توهین شده است. طراحی این وبلاگ هم مثل وبلاگ قبلی بسیار ضعیف و ابتدایی است. قسمت لینک ها هم شبیه لینک های نا آشنای وبلاگ قبلی است. لینک هایی به سایت آقای قرائتی, شبکه جهانی اما مهدی و ... هم وجود دارد. در ضمن بعضی از پست هایش هم تیتر های نامناسبی از نظر اخلاقی دارد. این فرد هم از قرار معلوم جزو وبلاگ نویسان معروف طرفدار قالیباف است و از قول او گفته شده : " سيف الاسلام معتقد است كه مردم دچار خستگي سياسي شده اند و كسي را مي خواهند كه قدرت اداره امور را داشته باشد و تاكيد مي كند: در ميان كانديداها كارآمدي قاليباف به اثبات رسيده است."

آدرس بعدی http://mastaneh110.persianblog.com با نام وبلاگ عین.شین.قاف است. البته بر عکس اسم دخترانه این وبلاگ نویسنده آن آقا پسری است به نام حسین شیر علی و بر خلاف دو وبلاگ قبلی که محتوای پست آنها بیشتر سیاسی است محتوای عاشقانه مذهبی دارد و ظاهرا درباره زندگی آقا پسر مذهبی است که عاشق هم شده – حالا معلوم نیست زمینی یا آسمانی - است. در ضمن ظاهرا نسبت به قبلی ها بروز تر است و در طول 1 یک ماه سه پست داشته است. قسمت لینک ها در این وبلاگ وجود ندارد. آدرس وبلاگ بعدی http://chereik.persianblog.com با نام شکاریست است. این وبلاگ تنها چند روز از تاسیس آن می گذرد و تعداد پست های آن دو عدد است. در پست اول نوشته شده است "سلام" و در پست دوم عکسی از پرچم حزب ا... لبنان قرار گرفته است. بر عکس وبلاگ های قبلی هویت نویسنده آن مشخص نیست و هیچ لینک و کامنتی هم در آن وجود ندارد.

تا به حال شش وبلاگ را بررسی کرده ایم و فقط سه تا مانده است. آدرس بعدی http://plakwarplakwar.persianblog.com است. نام این وبلاگ هم پلاک جنگی است. این وبلاگ و حمایت آن از سردار شاهکار است چون تنها یک پست در آن وجود دارد و آن هم یک پست خالی است. بدون تیتر و متن و جالب است که 8 کامنت هم دارد و نام نویسنده مشخص نیست. آدرس وبلاگ بعدی http://cholocabab.persianblog.com است. این از نمونه قبلی شاهکار است. زیرا اصلا چنین وبلاگی وجود خارجی ندارد و اگر بخواهید وارد آن شوید با پیام خطای پرشین بلاگ مواجه می شوید.و اگر به اسم آن دقت کنید می بینید که ظاهرا دوستان برای کم نیامدن اسامی آنرا اضافه کرده اند. آخرین وبلاگ هم در آدرس www.2tadivoone.persianblog.com با نام دو تا دیوونه است. این وبلاگ هم دست منی از دو مرد قبیل ندارد. هیچ پستی در آن وجود ندارد و در عوض لینک آی دی نویسنده آن در یاهو مسنجر با نام های دیوونه اولی و دومی وجود دارد که آدم را یاد جوک های بی مزه دهه شصت می اندازد. نکته جالب دیگر این وبلاگ نوشته سمت راست آن است. به این ترتیب : " این وبلاگ کاملا خصوصیه. به کسی هم ربطی نداره. نخونید. میگم نخون. پررو میگم نخون".

خب این کارنامه پر بار وبلاگ ها و وبلاگ نویسان طرفدار آقای قالیباف بود. از 9 آدرس ارائه شده در 4 تا از آنها عملا وبلاگی وجود دارد. از این 4 تا هم یکیش کلا دو نوشته دارد. یکی 9 ماه است که تعطیل است و دو تا هم با فاصله یک ماه یکبار و 10 روز یکبار نوشته دارند. هیچکدام هم وبلاگ های شناخته شده ای نیستند و در بین وبلاگ های معروف فارسی و حتی نیمه معروف هم نمی توانید لینکی از آنها پیدا کنید. محتوای اکثر آنها هم مطالب چیپ و سطح پایینی بودند. طراحی قالب تمامی آنها به بدترین شکل ممکن انجام گرفته بود و کلا هیچ نشانی در وبلاگ هایی حامی آقای قالیباف ز جریان پیشروی وبلاگ های فارسی وجود ندارد.

به نظر می سد کلمه وبلاگ نویسان هم دارد تبدیل به کلمه دستمالی شده ای می شود و هر کس سعی در استفاده ابزاری از آن می کند. البته جای شکر وجود دارد که تا پیش از وبلاگ ها به عنوان تهاجم فرهنگی یاد می شد و حالا تبدیل به بوق های انتخاباتی شده اند. اما نوع انتخاب آقای قالیباف بسیار ناامید کننده است. من فکر می کنم جناب قالیباف در کنار تمامی خرج های گسترده تبلیغاتی که کرده اند, ایکاش چند وبلاگ نویس معروف را لااقل به خدمت می گرفتند که تیم وبلاگی ایشان اینقدر مضحک به نظر نرسد. باور کنید همیشه عینک زدن, ژست گرفتن های مانکنی و پوشیدن کت و شلوار شیک موجب تغییر آدم نمی شود. احترام به شعور مخاطب و عدم معرفی چند وبلاگ سطح پاین به عنوان " گزارش انتخاب 9 پيرامون حمايت ويژه وبلاگ نويسان از دكتر قاليباف : ما دكتر محمد باقر قاليباف را بهترين فرد براي تصدي عنوان رياست جمهوري مي دانيم" بسیار مهمتر از آن خرج های چند میلیونی است. جناب سردار شاید هم قصد داشته اند بعد از ماجرا هایی که اداره اماکن برای وبلاگ نویسان بوجود آورد کمی با آنها شوخی کند. آن هم شوخی انتخاباتی.

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

Salam Amire Aziz asheghe webloget shode am, webloge pasokhgooeee.persianblog.com ham haamie ghalibaaf hast ke ensaafan hezbolle bahalie va fekr nakonam azaresh be kasi berese, democraat bayad bashe. albatte edde'aayee nadaare va kami ham weblogesh ma'roof nist, amma az doostaane sharh.com va jalaale alefba hast, shayad ham to beshnasish, be man ham sar bezan, cahnd roozi hast albatte update nakarde am.amshaspand.com

ناشناس گفت...

سلام امیر خان
به نظرمن واقعا خیلی مسخره است که یکی بگه وبلاگ نویسان طرفدار فلان کاندیدا هستند و ...مگر او با تک تک آنها صحبت کرده که از جانبشان نظر بدهد.به نظر من حتی نمی توان گفت وبلاگ نویسان از دکتر معین حمایت میکنند با این که میدانم محبوب ترین کاندیدا در وبلاگستان دکتر معین است .به نظر من هیچ کس صاحب وبلاگستان نیست که بخواهد از جانب همه صحبت کند اما هر کس میتواند نظر شخصیش را مطرح کند.
راستی شنیده بودم دکتر معین گفته که چه رییس جمهور شوم چه نه وبلاگ نویسی را ادامه خواهم داد اما نمیدانم چرا سه چهار روزی است دیگر نمی نویسند.
شخصا دوست دارم خصوصیات رییس جمهور منتخبم را از زبان خودش بشنوم واین را در وبلاژ دکتر معین میشد انجام داد اما حالا....راستی شما میدانید چرا دکتر معین در وبلاگش نمینویسد؟

ناشناس گفت...

سيار ناراحت كننده و تحقيرآميز و در عين حال احمقانه است.چرا نبايد به اين مرد بي شرم اعتراض كرد؟

امیر گفت...

دوست ناشناس من آدرس وبلگ شما رو متوجه نشدم. اگه میشه دوباره بگو.
در ضمن من بحثی با طرفداری از قالیباف ندارم ولی اینکه بگن جمعی از وبلاگ نویسان طرفدارشن به نظم غیر اخلاقی و نادرسته

ناشناس گفت...

ایول به طرفداراش بابا... .

ناشناس گفت...

inja ham bahse daghe entekhabat. ba khondane matalebet badesh koli harf daram bara hamkara ye meeting sare kar :)) movafagh bashi

ناشناس گفت...

amshaspand.com

ناشناس گفت...

لطفا وبلاگ مرا هم به ليست طرفداران سر سخت قاليباف اضافه کنيد. سوسک بشم اگه خالي ببندم

ناشناس گفت...

سلام.كارت خيلي جالب بود.اتفاقا من هم مثل شما چك كردم.به يك وبلاگي رسيدم كه البته نمي دونم شما چرا به اون اشاره نكرديد.اين وبلاگ نام مسخره اي هم داشت:بابا جون قاليباف دوست دارم...حتما برو ببين.آدرسش رو يادم نمي آد اما اگه سرچ كني پيدا مي كني

ناشناس گفت...

سلام . فکر کنم تو بوشهری هستی نه؟!

ناشناس گفت...

خيلی با حال بود

امیر گفت...

آقا ما جد در جد خوشبختانه یا متاسفانه تهرانی هستیم. در ضمن ما بوشهری نیستیم ولی بوشهری ها رو دوست داریم

ناشناس گفت...

ma ham tarafdare o hastiam,albate ba ejazatoon
www.blog.openeyes.ir

ناشناس گفت...

وبلاگ کار گران ذوب آهن اردبیل

ناشناس گفت...

معلوم طرفدار کی هستی و برای چی اقدام به تخریب می کنی ولی خاتمی شانسی نداره بشین نگاه کن ..........

ناشناس گفت...

معلوم طرفدار کی هستی و برای چی اقدام به تخریب می کنی ولی خاتمی شانسی نداره بشین نگاه کن ..........