سه‌شنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۴

خبر دزدی سایت آفتاب – وقتی قلعه نوعی عضو کابینه می شود

اصلا دوست نداشتم در روز هایی که هیچ چیز مهم تر از انتخابات و شاید رای نیاوردن احمدی نژاد وجود ندارد, مطلبی بنویسم که کمی جنجالی و حاشیه ای باشد. اما وقتی در روز روشن می بینی که یک سایت خبری که خیلی هم ادعای حرفه ای بودن دارد, مطلبت را می دزدد و به ناشیانه ترین شکل ممکن آنرا دستکاری می کند, دیگر نمی توانی سکوت کنی.

روز یکشنبه پستی داشتم تحت عنوان " کابینه دکتر احمدی نژاد مشخص شد " همانطور که حتما آنرا خوانده اید, پستی نیمه واقعی و نیمه هجو بود. مثلا اینکه محراب فاطمی و امیر قلعه نوعی را در کابینه او گذاشته بودم, هر کسی با آی کیو حتی زیر 100 هم می فهمید که چنین گزینه هایی حقیقت ندارد. راستی کسی پیدا می شود که مثلا باور کند احمدی نژاد با تمامی خصوصیاتش بیاید و برای سازمان ورزش کسی مثل امیر قلعه نوعی را انتخاب کند ؟!!!

امروز از طریق لینکدونی وبلاگ آقای قاجار متوجه شدم که سایت آفتاب هم خبری مشابه با پست من در صفحه اصلی شان کار کرده اند. تیتر خبر اینگونه است " افشای کابینه احمدی نژاد". اول فکر کردم لابد مثل خیلی از سایت ها همان پست من را با ذکر منبع قرار داده اند و یا شاید هم واقعا توانسته اند پی به کابینه حقیقی او – هر چند واقعا بعید است - ببرند.

متاسفانه هیچکدام از دو گزینه مذکور نبود. یعنی نه کابینه واقعی بود و نه پست من با ذکر منبع. ظاهرا دوستان آفتابی از خواندن آن پست من – حالا لینکش را هر کجا دیده اند – خیلی خوشحال شده بوده اند. بنابر این تصمیم گرفته بودند در سایت ارزشمند خود خبری مشابه را کار کنند. از سوی دیگر دوست هم نداشتند این خبر را با ذکر منبع کار کنند – چون دزدی معمولا بیشتر به آدم می چسبد - . علاوه بر این آن کابینه ای معرفی کرده بودم, ذکر کامل و بدون دستکاری اش به عنوان خبری حقیقی در سایت جدی مثل آفتاب شاید بیش از حد مضحک به نظر می رسیده است و حتی ممکن بود کار به شکایت احمدی نژاد از این سایت برسد. . بنابراین تصمیمی گرفته بودند چند وزارتخانه و سازمان را حذف کنند. وزارتخانه های چند وزیر را هم جابجا کرده بودند تا بیش از حد تابلو نشوند. اما سوتی بزرگ را وقتی داده اند که فراموش کرده اند در مورد سازمان تربیت بدنی – سازمان ورزش – کس دیگری را به غیر از امیر قلعه نوعی قرار دهند. ظاهرا فردی که مسئول دستکاری بوده. اصلا نمی دانسته امیر قلعه نوعی چه نوع موجودیست. اگر خودتان دو تا لیست را یکبار دیگر مقایسه کنید بیشتر به کار مضحک این سایت پی می برید.

حاشیه :

برای وزارت ارشاد فردی به نام کلهر را انتخاب کرده اند. دلیل آن هم این است در برنامه گفتگوی خبری روز یکشنبه فردی به نام کلهر – خیلی هم ادبیات لمپن و سخیفی داشت – به عنوان نماینده احمدی نژاد در مسائل فرهنگی آمده بود و در بحث شرکت می کرد. آقای دستکاری لابد فکر کرده کشف بزرگی هم کرده است.

نکته جالب دیگه اینکه من غفوری فرد رو بدون هیچ دلیل خاصی برای وزارت تعاون انتخاب کرده بودم. سایت آفتاب هم ظاهرا از منابع موثق خود بودن هیچ دلیلی به این نتیجه رسیده است.

برای وزارت نیرو حسین ا.. کرم را انتخاب کرده اند. این انتخاب هم از جمله انتخاب های مضحک است. حسین ا.. کرم یکی از نیرو های انصار حزب ا... است که کوچکترین تخصصی در زمینه مربوطه ندارد. من او را برای سازمان جهانگردی گذاشته بودم و دوستان آفتابی باز هم خواسته اند تیز بازی در بیاورند.

برای وزارت خارجه فردی را گذاشته اند به نام عباسی ابیانه. ظاهرا باز هم سوتی ناجوری داده اند و دکتر عباسی معروف رو من برای این وزارت خونه گذاشته ام با دکتر قدیری ابیانه اشتباه گرفته اند و

آنها را با هم مخلوط کرده اند.

پ.ن : سایت آفتاب خبر مربوطه رو حذف کرد
سجاد تو کامنت ها گفته بود اون لینک مربوط به خبر سایت آفتاب کار نمی کنه و پیغام عدم وجود این صفحه نشون داده می. من الان چک کردم دیدم درست میگه. آرشیو سایت آفتاب رو بررسی کردم دیدم ظاهرا اون خبر رو برداشتن. به هر حال خوشحالم که این پست باعث شد تا مسئولان سایت آفتاب به خودشون بیشتر از این اجازه دست بردن به کار افراد رو ندن و اون خبر رو حذف کنند.. در ضمن از اینکه وبلاگ به عنوان یک رسانه بیشتر جدی گرفته میشه و یک سایت مجبور در مقابلش کوتاه بیاد اتفاق خوبیه. باید ما خودمون رو جدی تر بگیرم تا اون ها هم جد تر به م نگاه کنند.

پ.ن 2 : دزدی های جدید
خدا وکیلی دیگه حوصله این پلیس بازی ها و پیدا کردن دزد های محترم جدید رو ندارم. اما سعید عزیز دو تا دزدی جدید رو به هم معرفی کرده. دزدی اول از وبلاگ ستاد انتخاباتی هاشمی است. که یک وبلاگ تبلیغاتی است و خبر رو به نقل از آفتاب نقل کرده – همون خبری که آفتاب حذف کرده - و این هم لینکش http://hashemi-2005.blogfa.com/post-37.aspx
دزدی دوم متاسفانه از سوی وبلاگ گروهی فانوس بوده. که بیشتر دزدی سوژه بوده و اومدن یه کابینه شلم و شوربا درست کردن, تا شاید از قبال این سوژه هیتشون افزایش پیدا کنه. من خیلی با وبلاگ فانوس آشنا نیستم اما فکر می کنم عده ای از وبلاگ نویسان مطرح اونجا نقش دارند و نباید بگذارند چنین اشتباهاتی اونجا صورت بگیره. لینکش هم http://www.fanusian.com/archives/000183.php است.

۲۲ نظر:

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

ایران کشوریست که تجاوز به عفت بانوی کپی رایت را به شکل وقیحانه ای اشاعه آثار فرهنگی میداند.

ناشناس گفت...

زمان برای میل ندارم لطفا این کامنت و اولین کامنت که آدرس ناقص دارد را حذف کنید. متشکرم

ناشناس گفت...

بعد از چند روز ناراحتی و بغض خنده ام گرفت. ممنون از اون به اصطلاح خبرگزاری

ناشناس گفت...

nafahmidam koodoom tarafi hasti in dafe?

ناشناس گفت...

bayad az dashtan hamchin afradi too jame'e fagaht khejalat keshid va sharmande shod ke chera farhang va tamaddon irani be inja keshide shod?

ناشناس گفت...

امیرجان حیف نیست وقت خودت رو بابت این مرتیکه و چه می دونم هر چیزی که مربوط بهش هست تلف می کنی؟
گور بابای خودش و کابینه اش.
ببخشیدا البته
ما چه بخوایم و چه نخوایم این یه برنامه است که از قبل سازماندهی شده.
این وسط من و تو که حرص می خوریم داریم وقتمون رو تلف می کنیم.
این بابا رئیس جمهوره.

ناشناس گفت...

امير اين لينكي كه به اون خبر دادي كار نمي‌كنه
شايد هم خبرگزاري مطلبش رو بر داشت
چون نوشته:
مطلب مورد نظر شما در دسترس نمی باشد

ناشناس گفت...

سلام. ظاهرا این عمل منحصر به سایت آفتاب نبوده!! در وبلاگ گروهی فانوس و وبلاگ ستاد هاشمی رفسنجانی هم درج شده که هردوجا عنوان کردم.البته از فانوس بشکل سوال چون نمیدانم نویسنده اش ارتباطی دارد با شما یا نه اما بدون نام درج شده. حالم از این کارها بهم میخورد!

امیر گفت...

سجاد جان درست میگه سایت آفتاب خبر رو حذف کرده. خوشحالم که فهمیدن نباید اینقدر تابلو دزدی کنند.
گیلیران عزیز : اگه ممکنه لینک مربوط به فانوس و وبلاگ هاشمی رو بفرست تا ببینم قضیه چی بوده. انگار هر دم از این باغ بری می رسد

ناشناس گفت...

اين‌جا ايران هست و هرچيزي ممكن ... سلام

ناشناس گفت...

این کامنت آخری اینجا چکار میکند. تا پای آن دیوانه که دنبال من روان است بیشتر به این وبلاگ باز نشده بگویم این آخرین کامنت من در این پست است و دوست عزیز بعد از این هرچه بنام من دیدی یا مثل این بالایی مسخره که نیمی از کامنت مرا وارد کرده لطفا حذف کنید. ظاهرا باید قید کامنت نوشتن را هم بزنم!

ناشناس گفت...

داستان اين سرقت اينترنتي! را همين الان به يكي از اقوام كه ساكن شيطان بزرگ است گفتم. مي گفت كه حداقل جريمه چنين حركتي در صورت اثبات، 25000 دلار است. خوب اين جا ايران است. صداي جمهوري اسلامي ايران!

ناشناس گفت...

به نام حضرت دوست
سلام جناب فهیمی
واقعا کسی گمان نمی کرد به این حداقل راضی شویم.ولی هاشمی گزینه ای است برای جلوگیری از فاشیسم که ردپایش به گوش می رسد.
باید دعا کرد که هاشمی بیاید که اگر نیاید ایران سالهای 60 تکرار خواهد شد.تلخ است ولی باید بنوشیمش این جام را.
سبز باشید و مهرتان پایدار

ناشناس گفت...

baba mage axe hasehmi be un bozorgio balaye webam nadidi. az dirooz koli harf shenidam az bacheha be khatere in ax!!! :D hanoozam hast bia bebin

ناشناس گفت...

منم اون خبر رو توي سايت افتاب ديدم حتي لينکش رو هم توي وبلاگم گذاشتم..

ناشناس گفت...

اتفاقا منم اینو دیدم... ولی شرمنده یادم رفت گذاش کنم و کلی هم بابت این موضوع می خواستم مانور بدم که یکی از سایت های مهم خبری ایران بازم از وبلاگستان دزدی کرده...
راستی یک موضوع نمی دونم این کار چقدر ممکنه جالب باشه ولی بدک نیست...
با بازوبندهای سیاه بریم حسنیه ارشاد رای بدیم،
قرارمون ساعت 30/11 روبروی متروی هفت تیر
ممنون

ناشناس گفت...

وبلاگ ستاد هاشمی پست مربوطه را کلا حذف کرده!!!!!

ناشناس گفت...

ازوبلاگ ما هم دیدن کن

امیر گفت...

سعید جان ممنون از پیگیریت و معرفی لینک ها
سانی ان عکس هاشمی رو دیدم. خیلی بامزه شده
علی جان. سعی می کنم یک پست تو وبلاگ بذارم برای طرح حسینیه ارشاد. اگه همگیر شه می تونه خوب بازتاب داشته باشه.

ناشناس گفت...

سلام امیر جون .
وبلاگ بسیار پرمحتوایی داری . انصافا خیلی خوشم اومد و به همین خاطر به شما لینک دادم .
شما هم اگه قابل دونستید لینک بدید ..
خوشحال میشم سر بزنید...

امیر گفت...

آدرس وبلاگ شما چیه ؟