شنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۴

مردمی که رئیس جمهور شان احمدی نژاد است


در طول این یک هفته بار ها در روزنامه ها و سایت ها عنوان شد که احمدی نژاد گفته است فعالیت بورس قمار بازی است و باید برچیده شود. بسیاری از اقتصاد دانان آمدن احمدی نژاد را هشدار دادند. اما برای عوام مردم این چیز ها مهم نیستند. راستی مگر چقدر مردم بورس باز داریم. برای آنها نه برنامه اقتصادی داشتن مهم است. نه آزاد سازی اقتصاد در ذهن شان تعریف شده است و نه به عضویت در سازمان تجارت جهانی فکر می کنند. برای آنها ساده زیستی یک کاندیدا مهم است. آنها ساده تر از این حرف ها هستند. شاید اگر یکی از متکدیان خیابانی هم کاندید شده بود می توانست در دور دوم هاشمی را شکست دهد.
در طول این هفته روزنامه شرق سعی کرد با جدیت تمام رای آوردن احمدی نژاد را با رای لوپن – تندروی فرانسوی- مقایسه کند. نویسندگان این روزنامه خطر بروز فاشیست را هشدار دادند. اما مگر در جامعه ما تیراژ شرق – تنها روزنامه اصلاح طلب جدی – چقدر است. نهایتا 250 هزار تا. اگر خوش بینانه هم حساب کنیم که این روزنامه برگشتی ندارد و هر نسخه را سه یا چهار نفر می خوانند. حداکثر یک میلیون قشر روزنامه خوان داریم. خیلی از افراد جامعه ما اصل روزنامه و کتاب نمی خوانند – تیراژ کتاب ها در ایران بین دو سه هزار تا بیشتر نیست - . من خودم خیلی از افراد تحصیل کرده و دانشگاهی را دیده ام که حتی به روزنامه خوان نبودشان افتخار می کنند. شرق فکر می کرد با مقایسه انتخابات فرانسه با اینجا می تواند کمکی به پیروزی کند. البته نزدیک به 70 درصد واجدین شرایط آمدند. اما برای پیروزی کاندیدای تندرو.
در طول این هفته تمام گروه های اصلاح طلب به حمایت از هاشمی پرداختند. از روحانیون مبارز و مشارکت گرفته تا نهضت آزادی و ملی و مذهبی ها. فکر می کردیم مردمی که در انتخابات قبل به کاندیدا های این احزاب رای داده اند. این بار هم وقتی همه شان یکصدا حامی هاشمی هستند به او رای خواهند داد. مردم ما خیلی جالب هستند. در انتخابات ما بجز لاریجانی تمامی کاندیدا ها به حمایت از هاشمی پرداخته بودند ولی او فقط 4 میلیون رای اضافه تر از مرحله قبل می آورد. اما احمدی نژاد سونامی می کند و 12 میلیون رایش اضافه می شود.
در طول این هفته خاتمی به هر شکل ممکن از هاشمی حمایت کرد. بار ها گفت به کسی رای بدهید که در شان ریاست جمهوری باشد و طرفدار آزادی و سازندگی باشد. اما مردم ساده تر از این حرف ها هستند. آنها فکر می کردند منظور خاتمی از چنین کاندیدی احمدی نژاد است. آنها فکر می کنند سخنران هفتگی انصار حزب ا... نیروی مخالف نظام است. آنها فکر می کردند کسانی بزرگترین افتخار زندگی شان غرق شدن در ولایت است مخالف نظام هستند. آنها این بار حتی از روی ظاهر افراد هم نتوانستند به باطن آنها پی ببرند.
در طول این هفته بار ها در باره محدود شدن آزادی سیاسی و اجتماعی در صورت پیروزی احمدی نژاد هشدار داده شد. حتی در تلویزیون هم نماینده های هاشمی هشدار دادند از تفکیک جنسیتی مردم, از بازگشت فضای امنیتی دهه 60, از افزایش فیلترینگ اینترنت, از سانسور و نابودی سینما و هزار چیز دیگر. اما روز جمعه در صف های بهم پیوسته خیلی از افرادی که سر و شکل شان شبیه به خودمان بوده است. خیلی ها که 8 سال پیش و 4 سال پیش به خاتمی رای داده اند هم رفته به احمدی نژاد رای داده اند. خیلی از دخترکانی که به لطف حضور دولت خاتمی مانتو هایشان تنگ شده است به بالا رفته است و خیلی از پسرکانی که مدل موهایشان چند ثانیه ای آدم را شگفت زده می کند هم به او رای داده اند.
اینجا ایران است. کشوری که همیشه به تمدن آن افتخار می کنیم. به قدمت دیرین آن. به منشور 2500 ساله حقوق بشری کوروش. اینجا خیلی ها حتی از همان ها که روز جمعه در برگه های رای خود نوشتند احمدی نژاد, مصدق برای شان اسطوره ایست. امیر کبیر هنوز قهرمان آنهاست. 27 سال تلویزیون دولتی حسابی آنها را مسحور کرده است. طوری که سعی می کنند بجای تعقل در تصمیم گیری های خود از همان حس رمانتیک نوستالژیک ایرانی مان استفاده کنند. حتی در 2 خرداد نیز خیلی ها با همین حس به خاتمی رای داده بودند و ما فکر می کردیم مردم ما چقدر از لحاظ سیاسی پیشرفت کرده اند. راستی به مردمانی را که رئیس جمهور شان احمدی نژاد است چه می توان گفت ؟

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

امیر عزیز از سر درد نوشته بودی...

ناشناس گفت...

خلایق هرچه لایق ! کدوم ملت ؟ کدوم مردم ؟ کدوم فرهنگ ؟ کدوم تمدن ؟ ای آقا ! اگه اینا رو داشتیم که حال و روزمون اینطوری نبود ! به هرحال به همین انتخاب احترام میگذاریم . اصلا کی گفته که ما بیشتر میفهمیم ؟ کی گفته که هرچی ما میگیم درسته ؟ کی گفته که هرچی ما فکر میکنیم صحیحه ؟ حالا دیگه نوبت ماست که بشینیم و تماشا کنیم . فقط امیدوارم ایران بعد از چهارسال آبادتر از اینی بشه که هست
من یکی که چشمم آب نمیخوره . به هرحال برای قضاوت کردن خیلی زوده باید منتظر بود و صبور. حالا دیگه بخواهیم یا نخواهیم آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ماست و باید برای سازندگی ایران تلاش کنیم و تا میتونیم رقابتها رو به رفاقت تبدیل کنیم .

ناشناس گفت...

اینگونه صحبت کردن از مردم صحیح نیست

ناشناس گفت...

مردم حق دارند هر کاری بکنند مگه اینکه شما نخواهید!

ناشناس گفت...

سلام
می خواستم بگم لینک بلاگ تو تو بلاگم گذاشتم. اگه خواستی تو هم بذار.
از بلاگت تعریف نکردم چون دیگه جای تعریف نداره!
مرسی!

ناشناس گفت...

http://aibot.blogfa.com na blofga!!

امیر گفت...

باید قبول کرد که مردم ما همینی که نشان دادند هستند. نه بیشتر. نمی شه خودمونو گول بزنیم و الکی سعی کنیم توجیه کنیم.
گا هنوز هم در خیال خوش 2 خرداد هستیم. من قبول نمی کنم کسانی که به احمدی نژآد رای دادن از مختصات خاص ساسی پیروی می کنن.
این ها 8 سال قبل به خاتمی رای دادن. 4 سال بعد این دلشونو می زنه می رن سراغ یکی دیگه
تو رو خدا اینقدر خوش بین نباشیم

sina ina گفت...

خاتمی: پيروزي ازآن ملتي است كه آرمان‌هاي بزرگ داشته باشد

هما گفت...

و جوابشان این است

http://ccc.1asphost.com/bbcpersian/index.htm

ناشناس گفت...

اگر فهمیدی ما را هم خبر کن....دلم بدجور گرفته است...بهش می گویم : روشن باش..می گوید : چشم..اما باز هم حرف های آنها که باورشان دارم...دز پست بعدی در این باره خوام نوشت...حرف دارم!

ناشناس گفت...

همین مردم دو سه ماه بعد می شینن تو تاکسی می گن:پس چی شد.احمدی هم که اینطور یود.چرا شککممون گرسنه هست.اون یکی می گه وای مانتو کوتاه تمی تونم بپوشم.تو خیابون گشت عفاف منو گرفت.سومی می گه:چرا احمدی را هیچ جا دعوت نمی کنن .چرا سفرا یکی یکی دارن خارج می شن.بعدش هی می کنن غرغر.اونوقته که من می گم زبان به دهان بگیرید.ای مردم پوچ گرا.آقا من شرمم می یاد ایرانیم.مردم ایران یه مشت مذهبی از نوع تعریف نشدنی هستن که به بادی از این طرف به اون طرف می چرخن.ژنشون را از اهالی کوفه گرفتن.همین مردم بودن که مصدق را خون به جگر کردن.همین مردم بودن که انقلاب 57 را به بیراهه بردند.همین مردم بودند که با جوگیر شدن به خاتمی رای دادن و الان همه خدماتش را انکار می کنن.همین مردمن که فردا جوانننشون را در راه انقلاب! می دن و گرسنگی می کشن.خاک بر سر و صورت می زنن و به مسئولان دشنام هم می دن و هزاران طنز و هزل برای احمدی در میارن و در کنار همه اینها هر بار که احمدی به شهرشون می یاد استقبال میلیونی ازشون می کنن.مردم ایران یک پارادوکس هستن.ایران و دموکراسی.هیهات.دیگه مردم به چه زبانی بگن دموکراسی نمی خوان.مرده پرستی می خوان.بدبختی می خوان.فرمانبرداری محض می خوان.مردم ایران چه ربطی به فرانسه پیدا می کنن.مردم ایران با فتوا و استفتا کار دارن با تلویزیون اسلامی معرفت پیدا می کنن.مردم ایران من از شما متنفرم
شرم بر شما که به نان خشکیده ناگرفته ای آزادی را می فروشید.شرم بر شما.روح نیاکان خودتان را در گور می لرزانید.فرصت کنید از کشته پشته می سازید.لو می دهید.جاسوسی می کنسد.تیر خلاص می زنید .بعد نماز می خوانید و روزه می گیرید.شب با دوستتان از شرایط سخت زندگی می گویید و صبح همکاراتان را آزار می دهید.شرم بر شما ای دروغ گویان متظاهر.

ناشناس گفت...

مردم قیم نمیخواهند امام خمینی(ره)ر
SADSAL@GMAIL.COM

ناشناس گفت...

مردم فضول نمی خواهند وبه کوری چشم شما خرام زاده های بی شرم و حیا و دزد و خائن این دولت به خوبی هرچه تمام خدمت می کند ان شاء ا... دولتی برای شما بروی کار آید که اموستان را در جلوی چشمتان بگاید و شما به ازادی و دموکراسی انها هورا بکشید.