پنجشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۴

10 امین سالروز تولد ویندوز 95 مبارک


24 آگوست 10 امین سالروز انتشار عمومی ویندوز 95 MSN است. در ضمن این روز را می توان روزی دانست که برای اولین بار یک کاربر عادی فهمید دستگاه کامپیوتر می تواند وسیله ای مفید برای مصارف خانگی باشد. بدون در نظر گرفتن برخی نقص ها و باگ ها موجود در این سیستم عامل, ویندوز 95 را می توان شروع هویت یافتن کامپیوتر های شخصی pc و انفجار اینترنت دانست. 10 سال پیش خبر ارائه ویندوز 95 خبری بسیار مهم برای کاربران محسوب می شد. بنابراین این سیستم عامل به نوعی آغاز یک تاریخ است. دو ماه پس از ارائه ویندوز 95, یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده بود.

در این روز نسخه اولیه اینترنت اکسپلورر IE1.0 نیز منتشر شده است. آغاز بکار MSN نیز همین روز بوده است. از آن زمان به بعد مایکروسافت 6 نسخه جدید تر ویندوز را ارائه کرده است. ویندوز 98, نسخه ثانویه ویندوز 98, ویندوز 2000, ویندوز me, ویندوز XP و سرویس پک 2 ویندوز XP . در ضمن بار ها آپدیت ها و اصلاحیه های مختلف از سوی این شرکت منتشر شده است. مرورگر اینترنت اکسپلورر هم بار ها اصلاح شده است. MSN هم از ISP ارائه کننده اشتراک Dial Up اینترنت تبدیل به ابر سایت شده است که ایمیل 2 گیگا بایتی رایگان به کاربرانش می دهد. نرم افزار پیغام رسان فوری آن روزانه توسط میلیون ها نفر استفاده می شود. سومین موتور جستجوی بزرگ اینترنت است و دایرکتوری گسترده از فایل های موسیقی و سایر اسناد در آن وجود دارد.
منبع : Andrej Budja's blog

۲ نظر:

ناشناس گفت...

Doosteh Aziz , MSN Koja 2GB Free Mideh? Maham Berim Begirim?! Vaghti Darin Sign Up Mikonin Ageh Keshvaretoon Ro Iran Entekhab Konin 2 MB Behetoon Mideh! Vali Ageh US Entekhab Konin 25 MB Mideh Vali Maloom Nist Key Ertegha Bedeh Beh 200 MB! Na 2 GBBBBBBBBB ok?

ناشناس گفت...

درود با دو شعر به روزم آسمانم را آبی کن