دوشنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۸۴

وبلاگ رسمی تیم برنامه نویسی بلاگر هک شد

بر طبق اعلام وبلاگ Dirson وبلاگ رسمی تیم برنامه نویسی سرویس بلاگر Blogger Developers Network که اطلاعات مربوط به پروژه های این سرویس را در آن منتشر می کردند, هک شد. هکر این وبلاگ در صفحه اول آن پیغامی با این مضمون قرار داده است. " همه دعوت هستند تا به وضعیت مدیریتی این وبلاگ دسترسی پیدا کنند, قالب آنرا به دلخواه تغییر دهند و برای آن مطلب ارسال کنند ". اسکرین شات زیر مربوط به صفحه اول این وبلاگ و پیغام های هکر است.

در ادامه سه مطلبی را هکر این وبلاگ با نام مستعار همستر در آن قرار داده است بخوانید.

پست اول :

اولین پست

توسط همستر

سلام. به این وبلاگ خوش آمدید. امیدوارم بتوانیم از طریق این وبلاگ با شما در ارتباط باشم.

پست دوم :

لطفاً توجه کنید

توسط همستر

تمام اعضای این وبلاگ = مدیر = می توانید اعضای آنرا را تغییر دهید, قالب را تعویض کنید, پست های آنرا حتی اگر برای شما نباشد حذف کنید., تغییراتی در این وبلاگ انجام دهید. این پست پس ا آنکه اولین نفر به وبلاگ بپویندد حذف می شود. هر کاری دوست دارید می توانید با این وبلاگ بکنید.

پست اول :

اولین این مطلب را بخوانید

توسط همستر

اگر شما در حال خواندن این متن هستید, برای عضویت در این وبلاگ می توانید دستور العمل ها را پیگیری کنید. ابتدا به آدرس www.blogspot.com بروید و برای خود یک حساب ایجاد کنید. سپس ایمیل خود را چک کنید و نامه مربوط به دعوت نامه عضویت در وبلاگ را باز کنید. . پس از پیگیری مراحل شما به عضویت وبلاگ در خواهید آمد, می توانید پست بفرستید و وبلاگ را به گونه ای که دوست دارید ویرایش کنید. سپس منتظر پیوستن افراد با درجه مدیر Admin باشید تا وضعیت کاربری شما را هم به مدیر ارتقا دهند.

منبع : BlogScopped

مشاهده : وبلاگ تیم برنامه نویسی بلاگر

تکمیل : در حال اسکرین شات مربوط به تصویر هک شده وبلاگ در وبلاگ Dirson حذف شده است. اگر در مرورگرتان آدرس وبلاگ را تایپ کنید با پیغام “File not found” مواجه می شوید. این بدین مفهوم است که در صورت صحت گزارش بالا تمام وبلاگ های موجود در دامین Blogspot.com در معرض خطر هک شدن و از بین رفتن اطلاعات هستند ( البته اگر فورا اقدام لازم را انجام دهد این خطر رفع خواهد شد) .

موضع بلاگر : بلاگر اعلام کرده است که مشکل بوجود آمده برای وبلاگ مذکور نه یک حمله خرابکارانه نبوده است و نه یک اشکال برنامه نویسی که بقیه کاربران را هم تهدید کنید. بلکه مشکل موجود بخاطر دو آدرسی بودن وبلاگ بلاگر بوده است.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

چه بد شده... خوش به حال اون کسیکه هک کرده... .

ناشناس گفت...

سلام امیر جون. خوبی؟ بابا نه سری به وبلاگ من میزنی نه خبری ازت هست وبلاگت هم خیلی افت کرده. چرا مطلب نمی نویسی؟ اصلا خبر داری من رفتم تو اینجا می نویسم؟ http://rooh.irxblog.com امکاناتش خیلی بیشتر از بلاگ فا ست. اگه برات زحمتی نیست لینک منو در بلاگ رولت درست کن. راستی بدجوری پشت فیلتر گیر کردم. یه سایت فیلتر شکن خوب سراغ داری؟ اگه تو وب گردی هات قالب خیلی خوشگل برای بلاگ اسپات (فارسی شده) پیدا کردی زحمت بکش لینکش رو بفرست. خودت هم بد نیست بیایی تو جای جدیدی که من رفتم وبلاگ بنویسی ها. بهش فکر کن. قربونت! روح بلاگر.

ناشناس گفت...

:) salam hack nashi to:D

ناشناس گفت...

به نام خداوندگار مهر
سلام جناب فهیمی:
در این آشفته بازار پویایی شما در گستره دانش ناب است ضمن اینکه فرآیندهای شکل گرفته در جامعه را نیز جویایید.این روزها یک آرامش جبر گرایانه پنهانی در جانها لانه کرده کاش روزی بشکند این بغض های نهانی
مهرتان پایدار و طریقتان پویا.