شنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۸۴

کوچه علی چپ آقای وزیر


امشب اخبار 20:30 کمی ناپرهیزی کرد و تصویری را نشان داد که خبرنگار تلویزیون در حال پرسیدن سئوالی از آقای معتمدی وزیر ارتباطات درباره فیل ترینگ بدون ضابطه و مسدود شدن بسیاری از سایت مجاز و گلایه کاربران اینترنت از عملکرد مخابرات بود, این خبرنگار اشاره ای هم به جلسه هفته قبل وزیر با خبرنگاران و پرسش یکی از خبرنگاران از او در مورد فیل ترینگ اشتباه سایت ها و وبلاگ کرد. فکر می کنم منظورش شهرام شریف بوده است. آقای وزیر هم در آخرین روز حضورش در قدرت حسابی خود را به کوچه علی چپ زد و جواب داد مشکل خاصی نبوده است و در ماه های آخر مشکلی در زمینه فیل ترینگ نداشته ایم و هیچ سایتی به اشتباه فیل تر نشده است و اگر هم شده بسیار کم و نا محسوس بوده است.
ایکاش آقای وزیر که اتفاقا در کل عملکرد ضعیفی در این وزارتخانه داشتند (وضعیت بد سرویس دهی موبایل, عملی نشدن وعده ارزان شدن اینترنت, تعویق چند باره عملی شدن اپراتور نوع دوم و ...) لااقل در آخرین روز حضور خود قدرت شهامت قبول اشتباهات را پیدا می کرد. شاید هم سطح تحصیلات وزیر ارتباطات کشور ما به حدی نیست که تشخیص دهد سایت هایی مانند http://www.w3.org/ و http://www.macromedia.com/ را که سایت هایی صرفا علمی و آموزشی محسوب می شوند را تحت هیچ شرایطی نمی توان در دایره مبتذل و سیاسی جای داد. سایت هایی مثل http://www.blogrolling.com/ و http://www.nedstatbasic.net/ و صد ها سایت و وبلاگ علمی, کامپیوتری و آموزشی دیگر هم لابد در این دایره قرار می گیرند. احتمالا فساد اخلاقی از طریق چنین سایت هایی به ذهن آقای وزیر و همکاران زحمتکش او نفوذ می کرده است. به امید اینکه آقای سلیمانی وزیر جدید ارتباطات بتواند تمام تلاش خود برای افزایش کیفی و کمی اینترنت صرف کند و نه سانسور و فیل تر آن.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

ای کاش مسائل سیاسی رو هم کنار اخلاق می چپوندی
نمی فهمند دیگه دست خودشون نیست خدا این جوریشون کرده

ناشناس گفت...

فیلترینگ تجاوز مسلم به حقوق شهروندی است ... امیدوارم یک روز همه آزاد باشبم و مورد تجاوز حکومتها قرار نگیریم.... شاد باشید

ناشناس گفت...

deghatet binazire :)) chera inghad safeye comment doonit dir baz mishe? :(
pirooz bashi

هما گفت...

گندوندن، فقط همین!

Sadegh Jam گفت...

سلام امیر جان!
بالاخره بعد از مدتها تونستم دوباره به وبلاگ پربارت سر بزنم. هنوز هم جالب و خواندنی است.
اینها براشون اولین روز و آخرین روز هیچ فرقی نمکنه. هر روزشون همین طوریه!

ناشناس گفت...

به نام حضرت دوست
سلام جناب فهیمی:
این خواب رفتگی آقایان گویا تمامی ندارد یا واقعا خوابند و یا نیروهای پنهان می گویند باید خواب باشید! .
خداوند بیداری را نصیب همگان کناد .
مهرتان پایدار

ناشناس گفت...

یه ضرب المثل قدیمی هست که می گه:
از گُل بدتر ، غضنفر!
بی خودی امیدوار نباش وزیر جدید هم یه پخیه مثل همین. می ترسم یه جوری بشه که به جون این قبلی دعا کنی.

ناشناس گفت...

اینا همشون آب زیر کاهن

ناشناس گفت...

خوب گناهی نداره بنده خدا! ... خسته شده این همه وزارت کرده... گیج میزده...پس چی؟! شما فکر کردین عمدیه؟