پنجشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۴

ماجرای افروغ چیست ؟


در چند روزی که بحث بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی رئیس جمهور منتخب در مجلس جریان داشت, عماد افروغ برجسته ترین نماینده بود که به مخالفت با برنامه پیشنهادی آقای رئیس جمهور پرداخت و در مخالفت با وزرای علوم و کشور نیز سخنرانی کرد. در مجلسی که بیشترین مخالفان شبیه موافقان حرف می زدند, سخنان متفاوت افروغ بسیار عجیب به نظر می رسید. این در حالیست که او رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس است و جزو نمایندگان اصلی جناح اکثریت مجلس به شما ر می آید. انتقادات شدید او علیه برنامه رئیس جمهور و برخی وزاری پیشنهادی واقعا غیر منتظره بود.
البته در این مواقع حس دایی جان ناپلئونی به ما می گوید, این ها همه بازی است و افروغ هیچ فرقی با سایر نماینده گان مجلس آبادگر ندارد. اما وقتی متن سخنرانی های او را می خوانیم, حس دایی جان ناپلئونی را کنار می گذاریم و منطقی فکر می کنیم, می بینیم که انگار افروغ و افکار او تفاوتی برجسته با اکثر نمایندگان هم حزبی اش دارد. جالب اینکه پس از سخنان تند او علیه وزیر کشور پیشنهادی که موجب نارضایتی اکثر نمایندگان اکثریت شده بوده است, در مجلس شایع شده است که او نفوذی سازمان مجاهدین در مجلس است و اصولا هیچ سنخیتی با اصول گرایان ندارد. البته وقتی متوجه می شویم که افروغ موافق صفار هرندی وزیر ارشاد است کمی به صداقت او شک می کنیم.
برخی از صحبت های افروغ در مخالفت بر برنامه رئیس جمهور :
برنامه دولت آقاي احمدي نژاد مجمع الجزاير حرفهاي زيبا است كه هيچ كدام با يكديگر تناسبي ندارند.
برنامه های دولت آرمانی است و قابلیت اجرا ندارد.
من نگران بوجود آمدن استبداد رضا خانی هستم.
برخی از صحبت های افروغ در مخالفت با وزیر علوم:
شرح حال وزیر علوم بوي اغراق مي دهد و در شان دولت اخلاقي نيست كه چنين مطالبي را وزيرانش بگويند.
برخی از صحبت های افروغ در مخالفت با وزیر رشاد:
ايشان چطور مي‌‏خواهد با اين نيروهاي گريز از مركز مقابله كند؟ من يادم نرفته كه در سال 72 جنبش هاي شهري را در شيراز، مشهد، مباركه، چگونه قلع و قمع كردند و به خاك وخون كشيدند، چون سهمي نداشتند.
عزيزان اتفاقاتي كه در سالهاي گذشته در اين وزارت‌‏خانه {اطلاعات} رخ داد والله با حقوق انساني و الهي شهروندي موجه و قابل دفاع نيست، و هم اكنون سوال مي‌‏كنم با مرتكبين آن قتل‌‏ها چه برخوردي شد؟ روز قيامت بايد پاسخ داد.
يادم نرفته كه در سال 1372 جنبش‌هاي شهري را در شيراز، مشهد، اراك و مباركه چگونه قلع و قمع كردند و به خاك و خون كشيدند، چون فهمي نداشتند. اگر ما همين جريان 18 تير را متوجه مي‌شديم، دستور حمله صادر نمي‌كرديم.
ما خوف اين را داريم كه افرادي به عنوان استاندار انتخاب كنند كه با همان صبغه و نوع نگاه حاكميت پيدا كنند و با توجه به دايره اختيارات استانداران و اينكه مديران استاني وزارتخانه ها توسط استاندار تاييد مي‌‏شود، اين تجلي كابينه 70 ميليوني را مخدوش مي‌‏كند.
در همین زمنیه :
متن سخنرانی افروغ در مخالفت با وزیر کشور

۳ نظر:

ناشناس گفت...

وزير رشاد نه, وزير كشور!

ناشناس گفت...

از بس عرق شرم نشسته است به رویم / محروم ز نظاره ی آن روی نکویم * * * چندی است که سودایی آن غالیه گیسو / عمری است که زنجیری آن سلسله مویم * * * دل گمشده بر خاک درش بسکه فزون است / ترسم که نشان از دل گمگشته نجویم == فروغی بسطامی

ناشناس گفت...

به نام حضرت دوست
سلام جناب فهیمی:
می خواستم اندر احوالات این نماینده محترم مجلس هفتمی جناب افروغ کمی بنویسم اما دیدم حق مطلب را شما ادا فرمودید.حقیقتا من نیز این تناقض رفتارهای حضرات را نفهمیدم!
خداوند سرشتی به زلالی آیینه های مهر نصیب همگان کناد.
مهرتان پایدار و طریقتان مانا