دوشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۸۹

گوگل ارث به ایران, کوبا و سودان باز می گردد

بنا به محدودیت های اعمال شده درباره صدور کالا از آمریکا که در سال 2007 تصویب شده بود, امکان دانلود گوگل ارث برای کاربران اینترنت در کشور های ایران, کوبا و سودان از بین رفته بود. ابن محدودیت ها در حال تغییر است. پس از آنکه دولت آمریکا اعلام کرد منع صدور نرم افزار به ایران را لغو کرده است, گوگل نیز تصمیم گرفته تا محدودیت خود برای کاربران کشور های تحریم شده را از میان بر دارد.
بنا به نوشته وبلاگ رسمی ارث گوگل, کاربران اینترنت در این کشور ها بزودی خواهند توانست بدون محدودیت از گوگل ارث دانلود کنند. دولت آمریکا از اوایل ماه مارس بطور رسمی اعلام کرده است که محدودیت صدور نرم افزار را لغو کرده است و بنابراین شرکت های آمریکایی می بایست محدودیت های خود برای Ip های کشور تحریم شده را از بین ببرند.
البته پروسه از بین رفتن این محدودیت ها ممکن است چند هفته بطور بکشد. نماینده گوگل اعلام کرده است : "به محض دریافت پیام دولت آمریکا برای حذف محدودیت ها, با جدیت شروع به برداشتن موانع کرده ایم. کار زیادی باید انجام دهیم. البته ما بسیار هیجان زده ایم. "
تاثیر بسیار مثبت اینترنت در انعکاس مبارزات مردم در 9 ماهه اخیر باعث شده است تا دولت آمریکا موانع موجود در راه استفاده از خدمات اینترنتی برای مردم ایران را حذف کند.در این چند ماهه, ارتباطات مبتنی بر اینترنت از طریق ایمیل, سرویس های ارسال پیام و شبکه های اجتماعی نقش گسترده ای در اطلاع رسانی درباره حوادث پس از انتخابات داشته است. به نظر می رسد در حال حاضر تنها کمکی که کشور های غربی می توانند برای بهبود اوضاع حقوق بشر در ایران انجام دهند, حذف موانع دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت و فراهم کردن امکاناتی برای استفاده بیشتر آنها از اینترنت است.

منبع: readwriteweb

هیچ نظری موجود نیست: