پنجشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۳

نوکیا جایگزین کردن فایرفاکس را تکذیب کرد

گزارشات منشتر شده در مورد قصد نوکیا برای جایگزین کردن مرورگر اینترنت اسکپلورر با فایرفاکس بر اساس اخبار منتشر شده از سوی ارکان این شرکت در سوئد تکذیب شد. اخبار منتشر شده در وب سایت های اسکاندیناوی حاکی از تمایل نوکیا برای جایگزین کردن مرورگر های 55000 کامپیوتر دسکتاپ این شرکت از اینترنت اکسپلورر با فایرفاکس را داشت. البته انتشار چنین گزارشاتی خشم و اعتراض سخنگوی نوکیا چانتال بوئکمن را به همراه داشت. او در گفتگوی خود با LinuxInsider اعلام کرد : " اطلاعات گزارشگر مجله IDG اشتباه محض بوده است. ما با آنها تماس گرفتیم تا این اشتباه را تصحیح کنند.

بر طبق اعلام پایگاه خبری Inquirer این گزارش توسط دو سایت نروژی و سوندی منشتر شده بودند. هر چند ممکن گزارشات منتشر شده در مورد تغییرات کسترده در مرورگر های نوکیا غیر واقعی بوده باشد, ام نوکیا همچنان اعلام کرده است که نسبت به استفاده از مرورگر های نوپا علاقه دارد. در بخشی از گزارش LinuxInsider جزئیات بیشتری در اینباره می خوانیم :

" هر چند نوکیا گزارشات منتشر شده در مطبوعات امروز را تکذیب کرده است, اما این حقیقت که نوکیا مدتی است چشم به فایرفاکس دوخته و کاملا آنرا زیر نظر دارد غیر قابل انکار است. از طرفی دیگر اخباری در مورد سرمایه گذاری مدیران نوکیا در پروژه تولید مرورگر برای گوشی های موبایل در شرکت موزیلا که از سال 2004 آغاز شده است به گوش می رسد, هر چند هیئت اجرایی این پروژه تا بحال جزئیات مالی آنرا منتشر نکرده اند. "

:: امیر ( از طریق وب پرونیوز)

هیچ نظری موجود نیست: