چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۴

نگرانی بیل گیتس درباره کمبود متخصصان برجسته علوم کامپیوتر در آمریکا

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت و مدیر بخش طراحی نرم افزار این شرکت از کمبود متخصصان و مهندسان خبره در زمینه علوم کامپیوتر و بویژه زمینه نرم افزار خبر داد. او در دانشکده اختصاصی شرکت مایکروسافت در بخش ردموند شهر واشنگتن در میان اعضای هیئت علمی این دانشکده سخن می گفت, از کمبود مهندسان علوم کامپیوتری در کشور آمریکا که از کیفیت و قابلیت های علمی قابل قبولی برخوردار باشند, خبر داد. او در سخنرانی خود که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد, علت این مشکل را کاهش نرخ علاقه عمومی آمریکایی ها به تحصیل علوم کامپیوتری اعلام کرد. او با مقایسه سایر کشور هایی که مایکروسافت در آنها به جذب مهندسان نرم افزار می پردازد می گوید, در حالیکه مایکروسافت برای جذب مهندسان خبره در کشور های هند و چین با شمار زیادی از کاندیدا های منتسب روبرو است و در این زمینه مشکلی ندارد, در داخل کشور آمریکا یافتن چنین گزینه هایی برای مایکروسافت تبدیل به امری مشکل و زمانبر شده است.

رئیس بزرگترین شرکت تولید کننده نرم افزار در جهان در ادامه می گوید : " ما در آمریکا برای استخدام اعضای جدید دستمان واقعا بسته است و با مشکل روبرو هستیم. رقابت بین افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار باشند واقعا محدود است ". بیل گیتس همچنین در جلسه پرسش و پاسخی با ماریا کلاو استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون در حاشیه کنفرانس سالیانه شرکت مایکروسافت در باره همکاری بین شرکت های تکنولوژی تجاری و محققان و دانش پژوهان علوم کامپیوتری به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

منبع : نیو وین

۲ نظر:

ناشناس گفت...

poor bil :D
be un weblogam sar mizanam :)
shad bashi

ناشناس گفت...

کمبود نیروی متخصص در آی تی آمریکا یک وقعیته،جالب اینه که اونها نیروی متخصص پزشکشون را هم از جوامع جهان سوم تامین می‌کنند.تا پیش از این فکر می‌کردم سختی کار پزشکی باعث عدم تمایل آمریکاییها به پزشکی و رشته های مرتبط می شه ولی نمی‌دونم مشکلشون با ای تی چیه.البته بهتره ما فکر جامعه علمی آشفته کشور خودمون باشیم.اونها با برنامه ریزی برای پرورش نیروهای جوان و یا جذب ارزان نیروهای کشورهای دیگه کارشون لنگ نمی مونه