جمعه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۸

استاندارد زمان باز شدن یک صفحه وب چقدر است؟

در سال های پیش زمان مناسب باز شدن(لود شدن) یک صفحه وب تجاری تا 4 ثانیه بود. تحقیقات نشان می داد که وب سایت هایی که زمان لود شدن آنها بیش از 4 ثانیه باشد موجب فراری دادن بازدیدکنندگان و منصرف شدن آنها از از ادامه تماشای آنها صفحات می شد.
اما تحقیقات جدید سایت Akamai نشان می دهد که زمان مناسب لود شدن در حال حاضر به دو ثانبه کاهش یافته است. به گفته این سایت زمان مناسب انتظار برای خریداران آنلاین تا دو ثانیه است. زمان بیش از این موجب بی میلی کاربران می شود.
هر چند تحقیقات انجام شده بیشتر بر روی سایت تجاری بوده است که خرید آنلاین در آنها انجام می شود, اما با کمی اغماض می توان گفت دو ثانیه زمان استاندارد لود شدن صفحات وب برای گونه های مختلف وب سایت های اینترنتی است.

در ضمن با استفاده از این ابزار می توانید زمان لود شدن صفحات وب مورد نظرتان را در 10 نقطه مختلف جهان چک کنید. البته این ابزار پولی است و استفاده رایگان آن محدودیت زیر 5 تست در روز برای هر IP را دارد.
من زمان لود شدن صقحه اول سایت بهار را چک کردم. کمترین زمان برای سایت روزنامه 407 میلی ثانیه و بیشترین آن 1258 میلی ثانیه بود. در واقع بین 0.4 ثانیه تا 1.2 ثانیه که آمار خوب و قابل قبولی است.

منبع: Mouse in House

۲ نظر:

moh3n گفت...

سلام
لینک سایت بهار اشکال دارد.

امیر گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.