پنجشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۴

آخرین آمار استفاده از مرورگر ها – رشد 0.7 درصدی فایرفاکس, افت 0.7 درصدی اینترنت اکسپلورر

نرخ استفاده کاربران اینترنت از مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا در ماه ژوئن نسبت به ماه مه شاهد افزایش از 8 درصد به 8.71 درصد بوده است.در سوی دیگر آمار استفاده از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت همچنان شاهد افت است و از 87.23 درصد به 86.56 درصد رسیده است.

این آمار در روز سه شنبه و از سوی سایت معتبر NetApplications.com و موسسه Aliso Viejo شهر کالیفرنیا منتشر شده است. وظایف سایت مذکور و موسسه Aliso مانیتورینگ و بررسی میزان و کیفیت استفاده کاربران از وب سایت های مختلف است.

از ابتدای سال جاری فایرفاکس در هر ماه بطور متوسط در هر ماه با افزایش نیم تا یک درصدی استفاده رو به بوده است. در همین حال اینترنت اکسپلورر هم به آرامی سلطه مطلقه اش را از دست می دهد. این آمار بر پایه بررسی 40000 هزار وب سایت مختلف توسط سایت NetApplications.com انجام گرفته است. کارشناسان این سایت به بررسی تفکیکی نوع مرورگر های کاربران این وب سایت ها پرداخته اند. به نظر می رسد فایرفاکس در صورتیکه بتواند روند رو به رشد خود را حفظ کند, در ماه اکتبر از مرز ده درصد هم رد شود. در این صورت مدیران موزیلا می توانند ادعا کنند که به موفقیت بزرگی دست یافته اند.

بعد از انترنت اکسپلورر و فایرفاکس که رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند, مرورگر Safari (محصول شرکت اپل) با 1.93 رتبه سوم استفاده کاربران را در اختیار دارد. نت اسکیپ با 1.55 و اپرا با 0.59 درصد در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند. گفتنی است اپرا محصول شرکت نرم افزاری ASA است.

منبع : InfoWorld

مشاهده : NetApplications.com

۳ نظر:

ناشناس گفت...

قمارباز رو وبلاگش شرط بسته ، میتونی کمکی کنی
http://gh0marbaz.blogspot.com/

ناشناس گفت...

سلام امیر جان
خیلی وبالگت توووووپه!

به ما هم یه سر بزن یه سوال هم ازت داشتم که ایمیل می زنم. مرسی.

ناشناس گفت...

سلام
جذی جدی فایر فاکس سیر صعودی داشته نمی دونستم!