سه‌شنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۸۴

خبر استخدام یک نوجوان 15 ساله توسط گوگل فقط یک هواکس بوده است

خبر استخدام یک برنامه نویس نوجوان 15 ساله توسط گوگل فقط یک هواکس (دروغ اینترنتی) است. در روز های اخیر بسیاری از وب سایت های خبری از پیوستن یک نوجوان 15 ساله به گوگل خبر داده بودند. نوجوانی که به خاطر تسلطش در جاوااسکریپت و ایجکس (آژاکس) مورد علاقه گوگل قرار گرفته بوده. وسعت این هواکس به حدی بود که حتی اعلام شد تام 15 ساله در ابتدای استخدامش حقوق کمی خواهد گرفت که برای آیند تحصیلی او پس انداز خواهد شد و به خاطر محصل بودن او، فعلا او از طریق خانه و با اینترنت کار می کند و حضوری فیزیکی نخواهد داشت.
اما بزودی مشخص شد که این خبر فقط ساخته و پرداخته یک نوجوان 15 ساله عاشق گوگل بوده است و روح مدیران گوگل هم از چنین استخدامی بی خبر بوده است. تام سعی کرده بود با گول زدن سرویس اخبار گوگل، خبر استخدامش توسط این شرکت را منتشر کند، که البته موفق هم بوده است. او ظاهرا به کمک سرویس i-newswire.comتوانسته بوده این هواکس را وارد google news کند.
پخش این خبر باعث شهرت یک شبه او شد. به گفته خودش در همان روز اول بیش از 150 ایمیل از طرف کسانی که فکر می کردند او واقعا وارد گوگل شده به اکانت او در جی میل ارسال شد و در اکانتش در My myspace نیز پر از پیام های تبریک شده بوده است. ظاهرا حجم این تحویل گرفتن ها بیشتر از ظرفیت سنی این نوجوان 15 ساله بوده است و او در وبلاگش با اعتراف به هواکس بودن این خبر، از این اتفاق حسابی اظهار شرمندگی کرده است. ظاهرا این نوجوان با این اتفاق از اینکه روزی بتواند وارد گوگل شود حسابی ناامید شده اشت.
منبع : BlogScopped

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست عزيز.
مي خواستم بگم كسي كه دوست داره آژاكس رو بنويسه ايجكس، و اينجوري بگه كه مثلا انگليسي خيلي بلده، زشته كه هوكس رو بنويسه هواكس!
آدم ياد هواكش مي افته!!!!