شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۴

لپ تاپ های 100 دلاری MIT برای کودکان فقیر

در روستا های کشور فقیر کامبوج و در حالیکه بسیاری از خانه ها همچنان به شکل مناسبی از جریا برق به بهره اند, تاریکی مطلق شب با نور ساتر شده از لپ تاپ های دانش آموزانی که این دستگاه ها را از مدرسه به خانه می آوردند شکسته می شود.


این نوت بوک ها توسط بنیادی که زیر نظر نظر آزمایشگاه رسانه ای MIT فعالیت می کند, به این دانش آموزان داده شده است. نیکولاس نگروپونته و همسرش الین سرپرستی این بنیاد را بر عهده دارند. نگروپونته می گوید : « از زمانی که دانش آموزان این نوت بوک ها را به خانه آورده اند و مورد استفاده قرار داده اند, تبدیل به مهمترین منبع روشنایی منازل برای خانه ها شده اند. والدین از وجود چنین دستگاه هایی در خانه شان بسیار راضی هستند. »


در حال حاضر نگرو پونته و سایر همکارانش به سختی در حال تلاش بر روی پروژه ای هستند که بتوانند از طریق آن زندگی و چشم انداز فعالیت میلیون ها کودک کشور های جهان سومی را روشن سازند و به شکوفایی استعداد های آنها کمک کنند. این ایده بسیار بزرگ و ارزشمندیست و یک چالش با ریسک بالا برای MIT محسوب می شود. تولید لپ تاپ هایی با قابلیت اتصال به اینترنت, پخش مولتی مدیا و سایر امکانات مکفی با قیمت تنها 100 دلار از اهداف این بنیاد است. این لپ تاپ ها در تیراژ بالا و هر سری بیشتر از یک میلیون دستگاه تولید خواهند شد. دولت های جهان سومی این لپ تاپ های ارزان قیمت را خریداری خواهند کرد و بین دانش آموزان پخش خواهند کرد.



منبع : CNN

۱ نظر:

ناشناس گفت...

به امید موفقیت شما