دوشنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۴

بلاگر پست های گم شده تان را به شما باز می گرداند

فرض کنید بطور آنلاین در حال نوشتن یک پست برای وبلاگتان هستید. زحمت زیادی هم برای نوشتنش کشیده اید و جایی هم در هارد کامپیوتر تان ذخیره نکرده اید. با خوشحالی دکمه Publish را کلیک می کنید تا مطلبتان ارسال شود. اما بدشانسی به سراغتان می آید . به یکی از اشکال زیر.


مرورگرتان در هنگام فرستادن دچار مشکل شود یا ارتباط با شما با اینترنت در حین پست شدن قطع می شود (dc شوید) و مطلبتان بپرد. بعضی وقت ها هم ممکن است بر اثر اشکالاتی بطور خودکار صفحه تان back شود. در تمامی این شرایط شما متضرر شده اید و مطلب تان را از دست داده اید, که من آنرا پست گم شده می نامم.


بلاگر به تازگی امکان جدید به سرویس خود به نام بازیاب پست Recover Post اضافه کرده است. این قابلیت موجب می شود به محض شروع به تایپ کردن مطلبی در ادیتور تان, متن نوشته شده در کوکی های مرورگر تان ذخیره می شود. حالا اگر یکی از مشکلات بالا بوجود بیاد و مطلبتان از دست برود. کافیست باز هم به صفحه فرستادن پست جدید بروید و بر روی لینک Recover post کلیک کنید. به محض کلیک کردن, متنی که تا پیش از این نوشته بودید از کوکی به داخل ادیتور تان اضافه می شود. به تصویر زیر نگاه کنید.





چند نکته مهم


· باید قابلیت کوکی مرورگرتان فعال باشد.


· این قابلیت به شما تضمین نمی کند که در همه موارد پست های گم شده باز گردد. ما در اکثر موارد درست عمل می کند.


· قبل از کلیک کردن بر روی لینک Recover post, در ادیتور چیزی تایپ نکنید. چون این کار باعث جایگزین شدن متن جدید در کوکی می شود و مطلب گم شده قبلی تان اینبار برای همیشه از بین می رود.


· قبل از پست مطلب تان آنرا در هارد کامپیوتر تان و یک ادیتور خوب ذخیره کنید تا نیازی به خواندن خطوط بالا نداشته باشید.



منبع : راهنمای بلاگر

هیچ نظری موجود نیست: