سه‌شنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۴

لوگو و برند Jeeves بازنشسته شدند. آغاز کار ASK

برند و لوگوی Jeeves بعد از 10 سال حضور در اینترنت بازنشسته شده اند. از این پس نام موتور جستجوی ASK Jeeves به نام ASK تغییر می کند و دیگر خبری از چهره احمقانه مرد سبیلوی این موتور جستجو نخواهد بود.
شکل و شمایل این موتور جستجو نیز کمی تغییر کرده است. . البته لوگو، رنگ زمینه و بسیاری از المان های آن مشابه با Jeeves است. تنها تغییر مهم در صفحه اول سایت، قرار گیری یک باکس در سمت راست صفحه است. المان های موجود در این باکس در واقع سرویس های مختلف این موتور جستجو هستند. مثل موتور جستجوی تصویری، جستجوی لوکال، جستجوی آب و هوا و ....
علیرغم پیشرفت های محسوس موتور جستجوی ASK در ماه های اخیر و اضافه شدن امکانات تازه ای مثل MAP به آن و خریدن سایت Bloglines (یکی از مشهور ترین RSS خوان های موجود در وب)، این سایت با اختلاف زیادی در رتبه پنجم موتور های جستجو از لحاظ ترافیک قرار دارد. بنا به خبر روزنامه یو اس ای تودی، میزان استفاده کاربران آمریکایی از 4 موتور های جستجو عمده در ماه دسامبر به شرح زیر بوده است:
گوگل 40 درصد
یاهو 29.5 درصد
MSN 24.3 درصد
AOL 8.5 درصد
رتبه پنجم متعلق به ASK است. البته درصد کاربران اعلام نشده است.
کارشناسان معتقد هستند در صورت روند روبه رشد ASK, این موتور جستجو قادر خواهد بود تا چند ماه آینده میزان ترافیک خود را تا 10 درصد افزایش دهد و جای AOL را بگیرد. رسیدن به یاهو و MSN هم ممکن است تا چند سال آینده امکان پذیر شود. اما تصاحب جایگاه گوگل فقط یک رویا خواهد بود.

منبع : InsideGoogle
مشاهده : موتور جستجوی ASK
مشاهده : توضیحات وبلاگ رسمی ASK در اینباره

۲ نظر:

ناشناس گفت...

linkha jaleb bood

ناشناس گفت...

بله مهندس! اگه مواد مفتی به دست آدم برسه از عوارض اعتیاد تا حد قابل توجه‌ای کاسته میشه. عوارضی مثل جیب خالی و قبض تلفن :)