پنجشنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۴

تجربه داشتن یک ابر مرورگر - فایر فاکس با 100 اکستنشن

یکی از مزایای برنامه اوپن سورس، امکان تغییر و اضافه کردن امکانات نوشته شده توسط برنامه نویسان به آنها ست. این قضیه برای مرورگر محبوب فایرفاکس هم صدق می کند. از زمان آغاز بکار این مرورگر صد ها اکستنشن برای اضافه شدن به آن نوشته شده است. این اکستشن ها قابلیت های کاربردی فراوانی به فایرفاکس اضافه می کنند. تعداد دقیق این اکستنشن ها 1148 تاست.
اما آیا همه این اکستنشن ها مفید هستند ؟ و یا اینکه اگر بخواهیم تعدادی زیادی از آنها را در مرور گرمان داشته باشیم، ممکن است چه بلایی سرمان بیاید ؟
یک وبلاگ نویس سعی کرده داشتن یک ابر مرورگر را تجربه کند. او برای این کار 100 تا از کاربردی ترین اکستنشن های را بر روی مرورگر فایر فاکس خود نصب کرده ایت. نتایج کار او یا حداقل اسکرین شات هایی که از منظره ابر فایرفاکس خود گرفته است بسیار جالب است . بطوری که ارتفاع منوی رایت کلیک آن از ارتفاع خود مانیتور بسیار بیشتر است و عملا امکان استفاده از مرورگر را از بین می برد. تعداد آیکون های بالای صفحه نیز منظره ای عجیب به خود می گیرند. تصویر پایین را ببینید :



او در مورد نوع عملکرد مرورگرش پس از نصب این همه اکستنشن اظهار رضایت کرده است و می گوید که کند شدن کامپیوترش بسیار نامحسوس بوده است. به گفته او پایداری سیستمش بسیار رضایت بخش بوده. تنها مشکل او عریض شده بیش از حد نوار ابزار بالای صفحه بود که امکان دیدن صفحات در یک صفحه مانیتور را بسیار مشکل کی کند، بطوری که به گفته خودش برای دیدن کامل یک صفحه با این ابرمرورگر نیاز به داشتن دو مانیتور دارد.
راستی اگر شما از فایرفاکس استفاده می کنید، نام و کاربرد اکستنشن هایی را که نصب کرده اید بنویسید. شاید بتوانیم کلکسیونی از چند اکستنشن بدرد بخور را یکجا جمع آوری کنیم.
تکمیل : اکستنشن های مفید فایر فاکس
در این رابطه : فایرفاکس را سریعتر کنید

۵ نظر:

ناشناس گفت...

چندتا اکستنشن را من اینجا معرفی کرده بودم
http://carpediem.atnima.com/?p=114

ناشناس گفت...

چه پیشنهاد خوبی : لیستی از اکستنشنهایی که من در موردشان نوشته اک را در اینحا ببینید:
http://www.1pezeshk.com/cgi-bin/mt/mt-search.cgi?search=%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86&IncludeBlogs=1
یکی دو تا از آنها خیلی خوبند و توصیه می کنم حتما نصب کنید مثل
session saver
و یا
image zoom
اصولا می‌دانید که من می‌میرم برای این فایرفاکس!

ناشناس گفت...

دنبال يه مطلب خاص ميگشتم كه بلاخره اينجا پيدا شد. ممنون...

ناشناس گفت...

از چیزی آنقدر بت نسازید که برای شکستنش مجبور به استفاده از بت دیگری باشید
با همه انتقادها که به آی ای گرفته میشه ولی از فایر فاکس خیلی قوی تره فایر فاکس غرتی بازیش بیشتره ولی در اصل قضیه برتری نسبت به آی ای نداره !

ناشناس گفت...

پست تخصصی بود :)
موفق باشی