دوشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۴

سمیعی نژاد عفو شده ولی آزاد نشده

ایلنا - محمد سیف زاده، وکیل سمیعی نژاد:
سميعي نژاد" در پرونده اي كه به اتهام توهين به رهبري به تحمل دو سال حبس محكوم شده بود، مشمول عفو 22 بهمن شده است، اما متاسفانه به خاطر پرونده اي كه دادگاه بدوي وي را به 10 ماه حبس محكوم كرده بود و هنوز حكم نيز به تاييد نرسيده است، در زندان به سر مي برد.دادگاه تجديد نظر نسبت به راي صادره از سوي دادگاه بدوي ايراداتي وارد و پرونده را به دادگاه ارجاع كرده است، اما متاسفانه اين دادگاه ضمن اين كه پرونده را نزد خود نگه داشته، قرار موكلم را نيز تشديد كرده است تا وي نتواند قرار خود را تامين كند تا آزاد شود.(ادامه)

سمیعی نژاد رو می توان تنها فردی در ایران دانست که در حال حاضر به خاطر نوشته های وبلاگش زندانی است. البته آرش سیگارچی هم هست ولی به نظر من جرم اصلی او به خاطر مصاحبه هایش با رادیو فردا است. هر چند وبلاگ نویس هم به حساب می آمده است. با این حال راستش من خیلی هم باور ندارم موارد اتهامی سمیعی نژاد هم به خاطر وبلاگ نویسی بوده است و در قضیه او خیلی ها سعی کرده اند او را به واژه وبلاگ بچسبانند. هم کسایی که قصد دارند رفتار غیر منطقی خود در قبای اپوزیسیون رو توجیه کنند و هم دست های دولتی که قصد بدنام کردن وبلاگ ها رو داشتند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سمیعی نژاد قربانی وبلاگ شده. واقعیتش ما همه باید در قبال مجتبی مسئول باشیم چون به نوعی اون فدای همه بلاگرهای ایرانی شده.
در ضمن لینک شما هم اضافه شد با اجازه