سه‌شنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۸۵

خبر ویژه: ادغام پرشین بلاگ و بلاگفا و احتمال ملی شدن وبلاگ

بعد نوشت : خيال همه راحت باشه، هنوز هم رابطه بين پرشين بلاگ و بلاگفا شكرابه. معاونت وبلاگي هنوز تاسيس نشده و دفتر معروف خيابون عباس آباد هم تقريبا جعليه. البته تو اون خيابان دفتر هايي كه به پرشين بلاگ ارتباط داشته باشه وجود داره. ولي شايد يك روزي توهمات ما به حقيقت تبديل شه و مجبور شيم به جاي خنديدن به اون ها براشون اشك بريزيم

رفت و آمد های اخیر دفتر معروف خیابان عباس آباد، محل کار فردی به نام ر.م، به احتمال زیاد در چند هفته آینده تبدیل به بمب خبری وب فارسی خواهد شد. رابطه پر تنش بین مدیران پرشین بلاگ و بلاگفا، در روز های اخیر به شکل عجیبی روند معکوسی به خود گرفته است. بطوریکه به احتمال زیاد در چند روز آینده خبر رسمی این ادغام اعلام خواهد شد و از اوایل خرداد ماه نیز ثبت وبلاگ ها در دامین جدید مشترک صورت خواهد گرفت. البته ظاهرا علاقه بوترابی و شیرازی به دامین ها فعلی کار ثبت دامین جدید را با مشکل روبرو خواهد ساخت و ممکن است از دامین طولانی Persianblogfa.comاستفاده شود. ثبت ساب دامین های موجود در دیتا بیس فعلی پرشین بلاگ و بلاگفا نیز ممنوع است.
معاونت وبلاگی
به گفته یکی از دوستان مطلع,سرپرست حوزه معاونت وبلاگی وزارت ارشاد نیز در یکی از این جلسات حضور داشته و از ادغام شدن دو سرویس اصلی وبلاگ فارسی کاملا حمایت کرده است. زیرا به گفته امر نظارت بر وبلاگ ها و تدوین آیین نامه، در صورت متمرکز شدن وبلاگ بسیار راحت قابل اجرا خواهد بود. ظاهرا قرار است طرح ملی شدن وبلاگ نیز همزمان با ادغام مطرح شود و پرشین بلاگفا به عنوان نماد وبلاگ ملی انتخاب شود. خبر تایید نشده ای نیز حکایت از فیلتر شدن سرویس بلاگر از اوایل تابستان سال جاری دارد. سرویس های بلاگ اسکای و مهین بلاگ نیز برای همکاری با طرح ملی شدن وبلاگ دعوت شده اند. ظاهرا بلاگ اسکای شانس کمی برای حضور در طرح ملی شدن وبلاگ دارد و ممکن است به سرنوشت بلاگر مبتلا شود.
همه چیز ملی می شود
طرح ملی شدن وبلاگ ظاهرا بخشی از پروژه ملی کردن اینترنت است که از سوی وزارت ارتباطات به شکل جدی دنبال می شود. پارسیک نیز قرار است به عنوان موتور جستجوی ملی و پرشین استت نیز به عنوان آمار گیر ملی مطرح شوند. ملی شدن سایت اشتراک تصاویر)مثل فلیکر) و ملی شدن سایت Social Bookmarkingمثل(delicous) نیز در دستور کار قرار دارد. اما هنوز از لحاظ فنی امکان آن عملی نشده است. حتی گفته می شود مذاکراتی چند ده میلیون دلاری با سران یاهو برای خرید فلیکر نیز انجام شده است اما علیرغم توافق نهایی به خاطر سیاست های غرض ورزانه آمریکا در تحریم ایران متوقف شده است. در ضمن ظاهرا ابزار نمایش لینک های بروز شده (چیزی شبیه بلاگ رولینگ) نیز در خود سرویس گنجانده خواهد شد و ملی نمی شود.
ویژگی ها
سرویس وبلاگی جدید در واقع کلکسیونی از امکانات همه سرویس های برتر وبلاگی را خواهد داشت. بطوریکه قابلیت های آن در زمینه وبلاگ گروهی، دسته بندی مطالب و سرعت ایندکس شدن پست ها در موتور های جستجو از مووبل تایپ و وردپرس بسیار بالاتر است.
سرویس تبلیغات متنی
راه اندازی سرویس تبلیغات متنی ملی نیز تقریبا به مراحل پایانی خود رسیده است. برنامه آماده آن که بسیار بهتر از سرویس Google Adsence است از یک نوجوان لرستانی به نام پرهام غ به مبلغ 10 میلیون تومان خریداری شده است. این طرح قطعا هم باعث درآمد زایی وبلاگ ها و اشتغال کار خواهد شد و هم منبع مالی خوبی برای سرویس های وبلاگی خواهد شد.
خبر های خوب
طبق شنیده ها بزودی حوزه معاونتی وبلاگ در ساختمان 5 طبقه مستقل در خیابان شیخ بهایی (نزدیک باشگاه استقلال) کار خود را شروع می کند. وبلاگ نویسان خواهان داشتن دامین مستقل نیز می توانند با مراجعه به طبقه چهارم اتاق انتهایی تقاضای خود را مطرح کنند. وبلاگ های مستقل فعلی نیازی به اخذ مجوز ندارند. و تا هنگامی که مفاد آیین نامه وبلاگی را رعایت کنند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

۱۷ نظر:

مهرداد گفت...

دروغ 13 که میگن همینه فکر کنم :D

Navid گفت...

کارای جالبی انجام می شه . کارایی که هیچ جای دنیا انجام نمی شه !
به هر حال به نظر من برای موفقیت پارسیک بهتره تمام سایت های جستجو از جمله گوگل و یاهو رو فیلتر کنن تا با خیال راحت و بدون رقیب پارسیک بشه جستجگر ملی !
اگه این خبرت تماما درست باشه باید بریم تو فکر یه هاست و دومین برای وبلاگ ...

ناشناس گفت...

باسلام
بااجازه شما را لینک کردم

ناشناس گفت...

سلام:
بازم سال نو مبارک
سایتون سنگنین شده!
موفق و پیروز باشی

Mohcn گفت...

یه کم زود گفتی دروغ سیزده رو

ناشناس گفت...

امیر خان، کاشکی اقلا این نحسی سیزده رو به چیزی وصل میکردی که بشه یه کمی باورش کرد.

اونا اگه میدونستند وب لاگ چیه، استت چه سرویسیه، بلاگ رولینگ و فلیکر به چه دردی میخوره که روزگار ما الان این نبود!

. گفت...

خيلي باحال بيد - كلي باور كردم و بعد كلي خنديدم

ناشناس گفت...

Be nazram Mitoni Kheyli Behtar in Khabar 13 ra kar koni. baray mesal mitoni begi.

1. kharid blogfa va edghamba persiablog ( vali na dige be on esm tablo ke malomeh doroghe).

2.ya mitonesi khabar bezani ke az 20 farvardin ay weblog ha tasvib va lazem ejra khahad shod!

ناشناس گفت...

سلام

خیلی بهتر و جدی تر میتونستی پیادش کنی !

دروغ سیزده هیجان آور و جذابه !!!


آرش
ICTna.ir

فرزین گفت...

واقعا دروغ سيزده جالبي بود!خيلي خوشمان آمد!

ناشناس گفت...

افتضاح

MicroDump گفت...

حتی گفته می شود مذاکراتی چند ده میلیون دلاری با سران یاهو برای خرید فلیکر نیز انجام شده است

کلی خندیدم
جالب بود

ناشناس گفت...

خيلي خنديديم
مسخره بازيا چيه ؟!
چرت و پرت
دروغ 13 بهتره
چون ديگه هر كس ندونه ما كه مي دونيم ، بوترابي مي خواد سر به تن شيرازي نباشه !!!

ناشناس گفت...

شما هم با این دروغات به دوستانمون ایده می دین و حتما تو جلسه فیلتریگ آینده می گن "چرا خودمون به این فکر نرسیدیم؟" ولی توقع نداشته باشین ازتون تشکر کنن.

ناشناس گفت...

یادم میاد که پارسال بود که سایت ایستنا برای روز 13 این شوخی بانمک رو کرد با این عنوان که گوگل ۶۰درصد سهام پرشین بلاگ را خرید!!!!

ناشناس گفت...

inagha amir hamishe khabaraye no. 1 mide. shad bashi

ناشناس گفت...

salam... khabare bahali bood... baraye blogfa va persianblog in khabar ha bad nist... chun esmeshun bishtar matrah mishe... ama vay be hal on kasani ke ino bavar konan.....