جمعه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۴

فونت های جدید برای فارسی تر شدن جی میل

کارشناسان فنی پروژه فارسی سازی گوگل در راستای بهینه سازی محیط برنامه گوگل برای فارسی زبانان و برآوردن کردن خواسته های کاربران خود, فونت های جدیدی را به سرویس پست الکترونیک رایگان خود جی میل اضافه کرده اند.

جعفر دیل سخنگوی بخش فارسی گوگل در اينباره می گوید : " در ادیتور متنی جدید جی میل, سه فونت جدید به آن اضافه شده است. طراحی این فونت ها همگی بر پایه یونیکد بوده اند و برای زبان فارسی مناسب می باشند. این فونت ها هر چند در ظاهر تغییری چندانی در رسم الخط فارسی ایجاد نمی کنند, اما بستگی به سلیقه افراد ممکن است در هنگام چاپ زیباتر به نظر برسند. "

گوگل در روز های اخیر اعلام کرده است که نسخه های جدید جی میل به دوازده زبان دیگر غیر از انگلیسی مورد بهره برداری قرار گرفته است. این زبان ها عبارتند از : آلمانی, فرانسوی, ایتالیایی, هلندی, ژاپنی, کره ای, پرتغالی, اسپانیایی, روسی, چینی جدید, چینی باستانی و انگلیسی بریتانیایی. جعفر دیل در مورد زمان ارائه نسخه فارسی جی میل می گوید : " با توجه به شباهت بسیار زیاد رسم الخط فارسی و عربی, ما امیدوارم تا با ارائه شدن نسخه عربی جی میل در آینده نزدیک بتوانیم در فاصله زمانی کوتاهی, جی میل کاملا فارسی را نیز منتشر کنیم. "

لازم به ذکر است که برای تغییر زبان جی میل کافیست در صفحه مربوط به اکانت جی میل بر روی گزینه Setting کلیک کنید و زبان دلخواهتان را از منوی Drop Down موجود در آن انتخاب کنید.در ضمن می توانید تغییر زبان را به کل سرویس های گوگل که از آن استفاده می کنید اعمال کنید و یا آنرا محدود به تغییر زبان جی میل کنید.

منبع : کوچه

۲ نظر:

مهرداد گفت...

سلام
فکر کنم چون فایرفاکس جاوا اسکریپتها رو نشون نمیده لینکدونی هم نشون داده نمیشه

ناشناس گفت...

salam ... movafagh bashin ...