دوشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۴

من خودم css ام و برای کسی هم متاسف نیستم

می دونید خیلی چیز ها رو میشه تو مدرسه و دانشگاه و یا از طریق کتاب و اینترنت یاد گرفت. Css هم یکی از اوناست. کافیه کتاب HTML ناقوس رو بخرید بهتون تضمین می کنم ظرف حداکثر چند هفته اگه یه کم استعداد داشته باشید می تونید Css باز خوبی بشید و کد های منسوخ شده Html رو به کد های دوست داشتنی Css ای تبدیل کنید و لذتشو ببرید. البته css که عددی نیست می تونید Asp.net,C++,C#و ... رو هم از این طریق یاد بگیرید. حتی خیلی از تکنیک هایی که هیچ کتابی یاد نمی ده رو هم می تونید از طریق تجربه یاد بگیرید. ما خودم خیلی از چیز هایی رو که از c یاد گرفتیم از طریق help اش با اون قیافه غیر دوست داشتنیش یاد گرفتیم. یادش بخیر چقدر جون می کندیم – و الان هم می کنیم – تا بفهیم اون تابع نامرد قراره چی کار کنه. در مقابل خیلی چیز ها هم هست که از اول ابتدایی قرار بوده فرو کنند تا کله مون ولی هیچوقت نشده که بشه. اون هایی که دروغ میگن همشون می دونند این کار بده اما می گن چون به منافعشون گره خورده. همه می دونیم رعایت حقوق آدم های دیگه کار واجبیه اما چون ممکنه بر خلاف مصالح ما باشه له شون می کنیم تا راحتر جلو بریم. گرچه می دونیم توهین به دیگران کار خیلی زشتیه اما برای آرامش لحظه ای مون حاضریم جلوی چشم 1000 ها نفر به کسی فحش بدیم و اصلا هم از خودمون نپرسیم کارمون درست بوده یا نه.
همیشه آروم و بدون حاشیه بودن هم خوب نیست. اینطوری ظاهرا خیلی حال نمی ده. بعضی ها هم باید مثل خداداد تو فوتبال باشند. هر روز حاشیه درست کنند. چون اگه امثال او نباشند بعضی ها ممکنه یادشون بره اصلا فوتبالی هم هست. بنابراین شاید خیلی عیب نداره بعضی از این بازیکنا مثل گل محمدی که انگار مادر زاد بااخلاق به دنیا اومدن هم یه زمانی شلوغ کنند و یادشون بره حاشیه مهمتر از متن نیست و با یقه درگیر شند. تو فضای وبلاگستان هم این مسئله صدق می کنه و اون وبلاگ آروم ها هم می تونن یه زمانی شلوغ بازی در بیارن تا این جو سرد و خشک یه کم بشکنه. دیشب بود که یکی از بلاگر های عزیز پستی نوشت و به نظر من لحنی خیلی توهین آمیز به من داشت. سعی نکردم من هم وارد حاشیه بشم و بهش ایمیل زدم و خواهش کردم با سلام و صلوات اون پست رو بردارند و اجازه بدند تا وبلاگم کارکرد خودشو داشته باشه و نشه محلی برای جنگ و جدال دو نفره. اما ایشون رسم حوانمردی رو بجا نیاورد و ایمیل من رو پی نوشت پستش کرد و وبلاگش پینگ شد تا شاید عده بیشتری مطلع شوند.
صبح قبل رفتن به سر کار دیدم انگار ایشون قصد نداره همه چیز ختم بخیر بشه. اما من هم سعی نکردم جواب مشت رو با مشت بدم. بنابراین یه آموزش css نوشتم تا کسی نتونه مدعی بشه این سری کد ها در اختیار مطلق کسیه. نوشتم حاضرم هر چی درباره Css بلدم رو اینجا بنویسم تا بقیه بخونند و شاید استفاده بکنند. گفتن حاضرم مسابقه بدم سر طراحی. البته بخاطر اهمیت پست مربوط به جلسه وبلاگ نویسان سعی کردم اون یادداشت پست اول سایت نباشه تا این مسئله حاشیه ای مانع از خونده شدن مطلب اصلی نشه.
قصد داشتم از امشب به طور منظم تکنیک های Css رو اینجا بنویسم و حتی اینجا رو بکنیم css کده.می خواستم تمام قالب هایی رو که برای ام تی و بلاگر درست کرده بودم بزارم اینجا. اینطوری لااقل می تونستم به چند تا از ایمیل هایی که تقاضای قالب قبلی مو داشتن هم جواب بدم. اما پست جدی ایشون کمی سردم کرد. کمی بی خیال شدم. ولی فکر می کنم کسی که همه نکات Css رو بلد باشه بهش بشه گفت کپی کار و ناشی. اگه کسی سلیقه طراحیش به شما نزدیک بود فکر نکنید دزدی نامرده برای کش رفتن کدتان. بابا یه لحظه فکر کنید اون ممکنه خیلی طراح بهتری باشه _البته من ادعای بهتری از ایشون را ندارم چون این حرف ها رو خاله زنکی می دونم).
نشستم همین یه ساعته قالب اینجا رو عوض کردم. اصلا تکنیک طراحی شو تغییر دادم. این قالب رو برای این عوض نکردم که از کسی ترسیده باشم. این کار رو کردم تا بگم اگه یک نفر Css بلد باشه دلیل نمی شه که بقیه بلد نباشن. اگر از یک سری تکنیک ها استفاده می کنیم دلیل نمی شه که بقیه نباید این کار رو بکنند. من روز های بعدی کد های این قالب و یا قالب قبلی رو می زارم اینجا و حاضرم بطور تشریحی آموزششون هم بدم. البته پست قبلی هم گفتم برای من Css اصلا برنامه نویسی وب محسوب نمی شه. دونستن asp.net, php و ... برای این کار مهمه. فکر می کنم اگه کسی ادعای برنامه نویسی داره باید تو اون زمینه ها قوی باشه نه css.
وقتی با تهمت طراحی ناشی روبرو شدم. غصه ام گرفت. اما سعی کردم منطقی باشم. خواستم بجای جوابیه های بی خاصیت پست های آموزشی css طراحی قالب رو بذارم اینجا. از این به بعد هم سعی می کنم همین کار رو کنم. فکر می کنم این بهترین جواب باشه برای بی انصافی. در ضمن من عادت ندارم لینکی رو که دادم بردارم حتی اگه برای دشمنم باشه. این حرکت تونه اصلا درک نکردم. راستی امیدوار باشم این پست من آخرین مطلب در باره این غائله باشه. چون فکر می کنم من یکی لااقل کار های مهمتری دارم غیر جواب دادن. به این امید که به قول خودت در آینده دوست های خوب باشیم برای هم لااقل دوست های Css ای.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

خوب كردي به جنگ ادامه ندادي و با اين كارت جواب دندان شكني بهش دادي. پاراگراف آخر اون غصه است ديگه؟!!! درستش كن. موفق باشي

ناشناس گفت...

اون لوگوي گوگل به مناسبت تولد داوينچي هم جالب بود.

ناشناس گفت...

آموزش خیلی کار خوبیه. امیدوارم ادامه بدی. موفق باشی

ناشناس گفت...

می بخشی دیر جوا دادم
باشه بهت لینک میدم کارت درسته نوشته هات رو توی فارستک دیدم قبلا
موفق باشی