سه‌شنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۸۴

پانصد هزار دستگاه جديد سوني PSP در دو روز فروخته شد


روزنامه دنیای اقتصاد 23 فروردین نویسنده امیر فهیمی


نسخه چاپی




دنياي اقتصاد- شركت سوني اعلام كرد كه دستگاه جديد اين شركت با نام PSP در دو روز اول فروش، به تعداد نيم ميليون دستگاه فروخته شده است. قيمت اين دستگاه 249دلار است.


PSP نسل تازه‌اي از كنسول بازي سوني (Play Station) است كه قابليت پرتابل بودن را دارد. امكانات جديد تري هم نسبت به سري‌هاي آن افزوده شده است. پخش موسيقي و فيلم از ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌آيد.


اطلاعيه نمايندگي سوني در آمريكا حكايت از بازار بسيار عالي فروش محصول جديد اين شركت در آمريكاي شمالي دارد. بر اساس اعلام آنها كه دستگاه جديد اين شركت با نام PSP در دو روز اول فروش، به تعداد نيم ميليون دستگاه فروخته شده است. قيمت اين دستگاه 249 دلار است. اين در حالي است كه شركت سوني تنها يك ميليون PSP براي فروش در آمريكاي شمالي توليد كرده است.


نه تنها آمار فروش اين دستگاه در دو روز اول بسيار حيرت انگيز بوده است، بلكه ميزان فروش ابزارها و قطعات سخت افزاري جانبي اين دستگاه نيز در طول يك هفته به رقم 150ميليون دلار رسيده است. نكته جالب ديگر در مورد فروش دستگاه اين است كه هفته ورود اين محصول به بازار مصادف با تعطيلات آخر هفته‌اي ايستر بوده است و بنابراين فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده در روز شنبه هم تعطيل بوده‌اند. زيرا روز افتتاحيه فروش PSP پنجشنبه بوده است و بنابراين تنها در 2روز از هفته امكان فروش داشته است. دوره كوتاه زماني فروش و استقبال بيش از حد انتظار مشتريان همه را تحت تاثير قرار داده است.


كاز هيرايي رييس و مدير اجرايي نمايندگي سوني در آمريكا مي‌گويد: عرضه PSP چيزي بود كه همه ما انتظار آنرا مي‌كشيديم. تقاضاي فوق‌العاده مشتريان براي خريد قطعات سخت افزاري جانبي در هفته اول عرضه PSP به تنهايي بيش از 150ميليون دلار فروش داشته است. تنها در طول هفته PSP توانسته است اثر بسيار عميقي بر كل فرآيند صنعتي در جهان بگذارد. به طوري كه مشتريان اين دستگاه را به عنوان محصول برتر سال 2005 انتخاب كرده‌اند.


دان دي متئو نايب رئيس و عضو هيات رييسه اجرايي شركت GameStop درباره محصول جديد سوني و تاثيرات آن مي‌گويد: مراكز خريد ما شاهد حضور بي سابقه مشتريان اعم از طرفداران سر سخت بازي كامپيوتري گرفته تا تاجراني هستيم كه در رده‌هاي سني مختلف به ما مراجعه مي‌كنند و خواهان خريد PSP هستند. ارزش‌هاي جامع و گسترده اين دستگاه از لحاظ جنبه هاي سرگرمي باعث شده است تا ميزان تقاضاي خريد اين دستگاه قابل مقايسه با تمامي محصولاتي كه تا پيش از اين در مراكز ما عرضه شده اند نباشد.


قرار دادن استاندارد جديد در اين دستگاه و گنجاندن قابليت پرتاب- كه اولين نمونه از دستگاه بازي قابل حمل به شمار مي‌رود - به همراه شمار زيادي از امكانات جديد نسبت به سري‌هاي قبل نظير امكان پخش موسيقي و فيلم و ارتباط بدون سيم آن به اينترنت، موجب شده است تا ميزان استقبال مشتريان تا به اين حد بالا باشد. PSP در روز 24 مارس در آمريكاي شمالي و بنا به درخواست فراوان مصرف كنندگان عرضه شد.


اين دستگاه در ژاپن با وجود تمامي هيجاناتي كه ايجاد كرده بود تا به امروز كمي بيش از 1ميليون واحد فروخته است، اما به نظر مي‌رسد وضع در آمريكاي شمالي كاملا متفاوت و ميزان استقبال بسيار بيشتري را بايد انتظار داشت. بسياري از فروشگاه هاي عرضه كننده PSP مجبور شدند با اضافه كردن ساعات كاري خود تا نيمه شب، جوابگوي تقاضاي مشتريان باشند. خيلي‌ها هم سعي كردند با باز كردن فروشگاه هايشان در ساعات اوليه صبح، مشتريانشان را بيش از پيش معطل نگه ندارند.


در شهرهاي نيويورك و سانفرانسيسكو، به‌رغم بارش شديد باران و تگرگ طرفداران PSP ساعات طولاني در زير باران در صف ماندند تا بتوانند جزو اولين كساني باشند كه آن ‌را مي‌خرند و استفاده از آنرا تجربه مي‌كنند.

۷ نظر:

Shahed Rezamand گفت...

سلام دوست عزیز !
خیلی خوب مینویسی !
موفق باشی !

ناشناس گفت...

سلام امیر جان!
لباس نو مبارک. می بینم که حسابی دستی به سر و روی کوچه کشیدی.خیلی تر و تمیز و شیک شده!

ناشناس گفت...

قالب نو مباركه آقا امير. زيبا شده. شاد باشي

ناشناس گفت...

از نکات آموزنده و جالبی که در کوچه می نویسی بسیار متشکرم. شخصا به اینگونه مطالب بسیار علاقمند می باشم. خسته نباشید...

مهرداد گفت...

سلام امیر جان
ایول بابا ترکوندی با این قالب
خیلی قشنگ شده

ناشناس گفت...

بابا دیزاین
کف و خون ملت قاطی شد
مرسی به خاطر اصلاح لینک

ناشناس گفت...

طراحي جديد خيلي بهتر شده قبلي يکمي صفحه را سنگين کرده بود .موفق باشي امير جان