شنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۳

اینترنت اکسپلورر 7 روی چه نسخه هایی از ویندوز اجرا خواهد شد ؟

بر خلاف اعلام قبلی مایکروسافت, نسخه 7 اینترنت اکسپلورر تنها مختص به سرویس پک 2 ویندوز اکس پی نخواهد بود. بلکه در نسخه های ویندوز سرور 2003 , سرویس پک 1 XP و ویندوز 64 بیتی جدید نیز قابل اجرا خواهد بود.

بیل گیتس در کنفرانس RSA در سانفرانسیکو که دو هفته قبل برگزار شد خبر انتشار این نسخه را داده بود. او در مصاحبه خود سعی کرد تا از تشریح جزئیات مربوط به این مرورگر خوددای کند و تنها به ذکر چند نکته نظیر اینکه " مرورگر جدید قابلیت های بیشتری برای محافظت کاربران از حملات phishing دارد " اکتفا کرد. وی همچنین اعلام کرد که این مرورگر مختص سرویس پک 2 خواهد بود و روی سایر ورژن های ویندوز نصب نمی شود.

در اوایل هفته جاری یکی از اعضای تیم برنامه نویسی اینترنت اکسپلورر در وبلاگش جزئیات بیشتری در مورد این مرورگر منتشر کرد. در بخشی از مطلبش نوشته است : " نسخه 7 اینترنت اکسپلورر در ویندوز هایی که پس از سرویس پک 2 ارائه می شوند نیز وجود خواهد داشت و جایگزین نسخه فعلی (6) می شود. این ویندوز های جدید عبارتند از : سرویس پک 1 ویندوز سرور 2003 و ویندوز 64 بیتی اکس پی. "

این عضو تیم برنامه نویسی اینترنت اکسپلورر در ادامه می گوید : " بسیاری از کسانی که از ویندوز 2000 استفاده می کنند و هنوز آنرا به اکس پی ارتقا نداده اند نیز تمایل دارند تا از نسخه جدید این مرورگر استفاده کنند. مایکروسافت درخواست های این افراد را به شدت پیگیری می کند ولی هنوز چیزی در مورد اینکه مرورگر جدید برای ویندوز 2000 هم قابل استفاده خواهد بود یا اعلام نکرده است و همچنان مشغول بررسی جوانب کار است. "

افزایش سئوالات

از زمان اعلام خبر انتشار اینترنت اکسپلورر 7 در تابستان امسال, مایکروسافت با پرسش های بسیاری در مورد سرنوشت نسخه جدید اوت لوک – نرم افزار رایگانی برای مدیریت ایمیل ها که در گذشته همواره همراه با اینترنت اکسپلورر ارائه می شده است -روبرو شده است. در مطلب وبلاگ IE به صراحت اعلام شده است که نسخه جدید این نرم افزار همراه با ارائهIE 7 منتشر نخواهد شد. در این وبلاگ می خوانیم که " اوت لوک اکسپرس جز پروژه مرورگر جدید نخواهد بود. نسخه جدید این نرم افزارهمراه با ویندوز لانگهورن منتشر خواهد شد. "

گیتس دو هفته پیش اعلام کرد که اواسط تابستان نسخه بتای مرورگر جدید ارائه می شود. خبر انتشار مرورگر جدید از سوی مایکروسافت نوعی عقب نشینی از مواضع قبلی این شرکت محسوب می شود. مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که نسخه جدید اینترنت اکسپلورر جزئی از برنامه این شرکت برای ارائه ویندوز لانگهورن خواهد بود. ظاهرا استقبال غیر منتظره کاربران از فابرفاکس مدیران این شرکت را ناگریز از انجام این کار کرده است.

اینترنت اکسپلورر همواره یکی از برنامه هایی است که همراه با ویندوز نصب می شود. به همین علت اکثر کاربران سال هاست که از این مرورگر استفاده می کنند. با این وجود IE هموراه به داشتن نقاظ ضعف امنیتی فراوانی متهم بوده است. سایر مرورگر ها نظیر فایرفاکس و نت اسکیپ در ماه های اخیر سعی کرده اند با بزرگ نمایی این مشکل به نوعی از آن بهره برداری کنند و درصدی از کاربران این مرورگر را بخود جذب کنند. بر مبنای آخرین تحقیق صورت گرفته میزان استفاده از اینترنت اکسپلورر با کاهش 5 درصدی از 95 به 90 درصد رسیده است.

منبع : pcworld

هیچ نظری موجود نیست: