جمعه، فروردین ۱۳، ۱۳۸۹

سهم 30 درصدی فایرفاکس از بازار مرورگر ها در سه ماهه اول 2010

موزیلا گزارش آماری نرخ استفاده از مرورگر فایرفاکس در سه ماهه اول سال 2010 را منتشر کرد. بنا به گزارش منتشر شده, در حال حاضر 350 میلیون کاربر اینترنت از ورژن های مختلف مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند. حجم بالای استفاده کنندگان از فایرفاکس, به موزیلا این امکان را داده است که اطلاعات جالبی را گردآوری کند و موزیلا هم تصمیم گرفته بخشی از این اطلاعات را در گزارش سه ماهه اول خود منتشر کند.سهم فایرفاکس به نزدیک 30 درصد رسیده است. این رقم در اروپا 39 درصد, آمریکای جنوبی 31 درصد و آمریکای شمالی 26 درصد است. البته بیشترین تعداد کاربران فایرفاکس اروپا است.
بنا بر این گزارش در سه ماه اخیر, استفاده از مرورگر در روسیه 20 درصد رشد داشته است. آمار استفاده از فایرفاکس در اندونزی به رقم خیره کننده 60 درصد رسیده است.
تب ها
موزیلا همچنین اطلاعات جالبی درباره نحوه استفاده کاربرانش از تب های این مرورگر منتشر کرده است. کاربران فایرفاکس بطور متوسط از 2 تا 3 تب باز در هر زمان از روز استفاده می کنند. بیشترین آمار مربوط به استفاده از تب ها در یک مرورگر باز در این مطالعه 600 تب بوده است.

اطلاعات جالب درباره استفاده از فایرفاکس
موزیلا همچنین اطلاعات جزئی تر درباره کاربران و رفتارهایشان منتشر کرده است:
بر مبنای زمان دریافت بروز رسانی های فایرفاکس توسط کاربران, کاربران این مرورگر در نیویورک دیرتر از استفاده کنندگان فایرفاکس در کالیفرنیا کامپیوترهایشان را روشن می کنند.


همچنین کابران آمریکای شمالی, نسبت به کاربران سایر قاره ها بیشتر از تم ها و پرسوناس ها برای شخصی سازی فایرفاکس هایشان استفاده می کنند.
کاربران آسیایی فایرفاکس نرخ تطبیق پذیری بیشتری با add-ons های این مرورگر دارند. البته درصد add-ons های دانلود شده در منطقه قطب جنوبگان بیشتر از سایر مناطق است. البته جمعیت این منطقه از جهان بین 1000 تا 5000 نفر در سال متغییر است و اکثریت ساکنانش را محققان تشکبل می دهد.سهم فایرفاکس در این منطقه 80 درصد است.

سهم و تعداد کاربران فایرفاکس در قاره های مختلف
اروپا – 39.2 درصد – 152.7 میلیون نفر
آمریکای شمالی – 26 درصد – 100 میلیون نفر
آسیا – 26.6 درصد – 68.7 میلیون نفر
آمریکای جنوبی – 31.4 درصد – 31.7 میلیون نفر
اقیانوسیه – 28.7 درصد – 6.7 میلیون نفر
آفریقا – 29.7 درصد – 5.6 میلیون نفر

منبع: readwriteweb

هیچ نظری موجود نیست: