شنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۹

فیس بوک در آستانه رسیدن به 500 میلیون بازدید کننده unique در ماه

فیس بوک در آستانه رسیدن به 500 میلیون بازدید کننده unique در ماه است. بنا بر آخرین آمار تخمینی سایت comScore, تعداد بازدید کننده های فیس بوک در ماه مارس به 484 میلیون نفر رسیده است. این رقم نسبت به میزان بازدید کننده در سال گذشته 64 درصد رشد نشان می دهد و فقط نسبت به ماه قبل 22 میلیون افزایش دارد. به عبارت دیگر فقط میزان رشد فیس بوک در طول یک ماه به اندازه کل بازدید کنندگان سایت توئیتر در کشور آمریکا بوده است. کل رقم بازدید کننده های unique برای توئیتر در ماه مارس در کل جهان 79 میلیون نفر تخمین زده شده است.

البته این رقم با آنچه تعداد کاربران ثبت شده فیس بوک از سوی خود مسئولان این سایت اعلام شده تفاوت چشمگیری دارد. آمار های رسمی حکایت از 400 میلیون کاربر ثبت نا ماه فوریه داشت. البته در کنفرانس اخیر فیس بوک ممکن است تعداد کاربران ثبت نام شده این شرکت رقمی در حدود 450 میلیون نفر اعلام شود. آمار های سایت comScore بیشتر از تعداد کاربران ثبت شده است. بنابراین به نظر می رسد لزوما همه بازدید کنندگان فیس بوک عضو این سایت نیستند.
چند نکته جالب:
1.    تعداد کل صفحات بازدید شده فیس بوک در ماه مارس 220 میلیارد صفحه بوده است. که نسبت به آمار قبلی 150 رشد نشان می دهد و از میزان صفحات بازدید شده یاهو و مایکروسافت هم حتی بیشتر است.
2.    کاربران فیس بوک بطور متوسط در ماه 11 بار وارد این سایت می شوند. این رقم در سال گذشته 8.5 بود.
3.    کل زمان سپری شده بازدید کنندگان در سایت 134 میلیون دقیقه به ماه بوده است که معادل 7.5 درصد همه زمان های سپری شده در کل صفحات وب در اینترنت است.


منبع: techcrunch

هیچ نظری موجود نیست: