جمعه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۸۹

نیمی از ترافیک ورودی رسانه اجتماعی به وب سایت ها متعلق به فیس بوک است

بنابه آخرین آمار منتشر شده درباره ترافیک ورودی به وب سایت از طرف رسانه های معروف اجتماعی, سهم توئیتر فقط 10 است.این در حالیست که مطابق چند ماه گذشته همچنان بیشترین ترافیک ورودی متعلق به فیس بوک است با 48 درصد. رده دوم هم برای سایت StumbleUpon است که 25 درصد ترافیک را ایجاد می کند.
این آمار از سوی شبکه آنالیز StatCounter, برای ماه مارس منتشر شده است. این پژوهش از طربق بررسی 13 میلیارد صفحه وب انجام شده است.
نکته جالب حضور مداوم سایت StumbleUpon در رده های اول و دوم این رتبه بندی در طی یکساله گذشته است. حتی در ماه مارس, در خود کشور آمریکا, StumbleUpon توانسته در میزان ایجاد ترافیک به وب سایت های خبری از فیس بوک هم پیشی بگیرد.
بعد از توئیتر که با 10 درصد در رده سوم است. یوتیوب با 6 درصد چهارم است. رده پنجم برای سایت reddit است با 4 درصد. دیگ با 2 درصد ششم است. MySpace هم با همین درصد در رده هفتم است. سهم MySpace بسیار ناامید کننده است. در چند ماه پیش این شبکه اجتماعی 16 درصد ترافیک را در اختیار خود داشت.

آنچه جالب است نوسان شدید در میزان سهم شبکه های اجتماعی است. نوسان این رتبه بندی بسیار شدید تر از آن چیزی است که مثلا ما در رتبه بندی سهم موتورهای جستجو یا مرورگر ها شاهدیم. به عنوان مثال در آغاز سال 2010, سهم فیس بوک نزدیک به 75 درصد ترافیک بود. به نظر می رسد, روابط بین اعضا و دوستی ها در بالا و پایین شدن سهم رسانه های اجتماعی نقش مهمی دارد.

منبع: WebProNews

هیچ نظری موجود نیست: