چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹

تقاضای ده کشور از گوگل برای رعایت حریم شخصی

به تازگی رهبران ده کشور مطرح دنیا نامه ای به مدیران گوگل نوشته اند و نسبت به نقض حریم شخصی کاربران و شهروندانشان با انتشار سرویس های جدید این شرکت بدون توجه به قوانین حفاظت از اطلاعات و نرم های فرهنگی هشدار دادند. بطور مشخص گوگل باز و و گوگل استریت ویو سرویس های تازه راه اندازی شده گوگل هستند.
این نامه اولین بار در سایت CNET منتشر شد که مخاطب اصلی آن شخص اریک اشمیت, مدیرعامل گوگل بود و توسط سران سازمان های حفاظت اطلاعات؛ کانادا, فرانسه, آلمان, اسرائیل, ایتالیا, ایرلند, هلند, نیوزلند, اسپانیا و بریتانیا امضا شده است.
این نامه با یادآوری نقش گوگل در نوآوری های تکنولوژیکی شروع می شود و سپس ادامه می دهد که"ما بطور فزاینده ای متوجه شده ایم که اغلب اوقات, حقوق شخصی شهروندان سراسر جهان در سرویس های سرویس گوگل فراموش می شود. ما از نحوه عملکرد گوگل باز, شبکه اجتماعی گوگل, بسیار آزرده شده ایم. این سرویس می تواند بسیاری از قوانین و نرم های شخصی کاربران را برملا بسازد. این اولین بار نیست که شرکت شما اندازی یک سرویس جدید راه اندازی کرده است؛ بدون توجه کافی به رعایت حریم شخصی کاربران.
سپس در ادامه نامه با آوردن مثال از نحوه عملکرد شرکت های دیگر خواسته های خود از گوگل را در چند بند بیان کرده اند:
1. جمع آوری و پردازش فقط حجم محدودی از اطلاعات شخصی ضروری افراد
2. فراهم کردن اطلاعات روشن و شفاف درباره امکان چگونگی استفاده از داده های شخصی کاربران
3. ساختن تنظیمات پیش فرض برای مراقبت از حریم شخصی
4. اطمینان از اینکه تنظیمات کنترل حریم شخصی کافی و به سادگی و قابل استفاده است.
5. اطمینان از اینکه اطلاعات شخصی به کافی حفاظت می شوند.
6. دادن امکان ساده به افراد برای حذف حساب های شخصی خود و احترام به وقت آنها

نکته جالب عدم حضور نماینده از کشور آمریکا در بین امضا کنندگان است. در حالیکه در این کشور از سرویس گوگل باز شکایت های بسیاری شده است.

منبع: readwriteweb

هیچ نظری موجود نیست: