چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹

90 درصد پست های گوگل باز از توئیتر و و فید ها می آید

با گذشت 10 هفته از راه اندازی سرویس گوگل باز(شبکه اجتماعی گوگل), به نظر می رسد هنوز نتوانسته محبوبیت خوبی در بین کاربران ایجاد کند و آنها را با خود همراه کند. موقعیت فعلی گوگل باز در بین شبکه های اجتماعی چندان مساعد نیست. به گزارش PostRank, سرویس آنالیز شبکه های اجتماعی, 90 درصد مطالب منتشر شده در گوگل باز, محصول نوشتن کاربران در محیط خود این سرویس نیست بلکه بطور خودکار به فضای آن می آیند. 63 درصد این پست ها, در واقع توئیت هایی هستند که اینجا هم به نمایش در می آیند و 27 درصد دیگر از مطالب منتشر در فید های کاربران است.

آیا این آمار ناامید کننده بدین معنی است که فعالیت افراد در گوگل باز پایین است؟ اکنون بسیاری گوگل باز را صرفا یک امکان اضافی در سرویس ایمیل گوگل, جی میل می دانند. بنابراین شاید نباید انتظار زیادی برای موفقیت به عنوان یک سبکه اجتماعی قدرتمند را از آن داشته باشیم.البته اگر منصف باشیم, برای سرویسی جدیدی رقابت با شمار فراوان تویئت های وارد شده یا فید هایی که به سادگی به فیدخوان ها اضافه می شوند مشکل است. حتی اگر گوگل پشت آن سرویس باشد.
در حال حاضر موفق ترین فعالیت گوگل باز, بحث و کامنت هایی است که در پی پست های ارسالی کاربران منتشر می شود. در حال حاضر محیط و فضای روانی گوگل باز بسیار شبیه فیس بوک شده است و چیزی بیشتری در اختیار آنها نمی گذارد. اکثریت کاربرانش هم قبلا تجربه شبکه اجتماعی خوبی مثل فیس بوک را داشته و دارند. بنابراین وقتی شما از فعالیت خود در فیس بوک راضی هستید و با دوستانتان در آنجا ارتباط دارید برای چه باید سرویس جدیدی را تجریه کنید. شاید این مهمترین دلیل رشد کند گوکل باز باشد. البته با همه انتقادات و ناامیدی ها, شاید سرویس همین میزان موفقیت هم برای گوگل باز قابل نحسین باشد. کسی چه می داند شاید آبنده همه چیز را تغییر دهد.

منبع: readwriteweb

هیچ نظری موجود نیست: