چهارشنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۹

ادامه رشد فیس بوک در ماه مارس – 411 میلیون کاربر فعال

بنا به نوشته وبلاگ InsideFaceBook, فیس بوک همچنان به رشد مستمر خود در سراسر جهان ادامه می دهد. از روز یکم مارس تا به امروز 17 میلیون کاربر فعال دیگر به این سایت اضافه شده اند و تعداد کابران این سایت از 394 میلیون به 411 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.

اکنون بیشترین رشد کاربران فیس بوک مربوط به کشور های بزرگ اروپایی و یا کشور های آسیایی و آمریکای لاتینی است که دارای اقتصاد بزرگی هستند. اندونزی در ماه اخیر بیشترین رشد تعداد کاربران را داشته است و 1933000 نفر کاربر فعال اندونزیایی به فیس بوک پیوسته اند. البته ضریب نفوذ فیس در این کشور 9.2% است که نسبت به سایر کشور ها رقم بالایی نیست.فیلیپین در رده سوم بیشترین رشد با 9.6% قرار دارد در حالیکه ضریب نفوذ فیس بوک در این کشور 12.9 است. مالزی هم در رده هشتم قرار دارد و ضریب نفوذ فیس بوک در این کشور به 20% رسیده است. یعنی یک پنجم مالزیایی ها عضو این سایت هستند. البته جمعیت بسیار کمتر این کشور نسبت به دو کشور دیگر احتمالا همچنان آمار فیس بوکی های این کشور را در رده پایین تر نسبت به آن دو کشور نگه می دارد.

فرانسه کشور دوم این لیست است که در بین کشور های اروپایی در رده اول است. ایتالیا, ترکیه و اسپانیا بین سایر کشور های اروپایی رشد بهتری داشته اند. ضریب نفوذ فیس بوک هم در این کشور ها درصد بالایی دارد و بین 20 تا 30 درصد است. آلمان هم نسبت به سایر کشور ها شروع رشد فیس بوک در آن دیرتر اتفاق افتاده است با رشد خوبی فاصله کمی با ده کشور اول پیدا کرده است. همچنین پیش بینی می شود در ماه های آینده رشد فیس بوک در کشور های اروپایی شرقی شتاب بیشتری بگیرد.

آرژانتین و مکزیک هم نمایندگان آمریکای لاتین و مرکزی در فهرست ده کشور اول هستند. پیش بینی می شود رشد خوب فیس در این کشور ها ادامه پیدا کند.

آمریکا در این فهرست در رده نهم قرار دارد। سرعت رشد فیس بوک در این کشور نسبت به ماه های قبل کاهش چشمگیر داشته است و از رشد های ماهانه میلیونی به رشد 610 هزاری نفری در ماه مارس رسیده است و به نظر می رسد در ماه های بعد نیز این رسد همچنان روند کاهشی داشته باشد.

البته داده های مذکور ممکن است مقداری هم اشتباه داشته باشد و یا از لحاظ تاریخی کاملا دقیق نباشد. این اطلاعات توسط شرکت های همکار با فیس بوک منتشر می شود.

منبع: InsideFaceBook

۱ نظر:

حسين ميري گفت...

واقعا پيشرفت داشته خب هر چي توي خدمات دهي خوب باشند بهتر كار ميكنند طرفدار بيشتري پيدا ميكنند